Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rafcioo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 21:40

Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk

Post autor: Rafcioo » wt wrz 04, 2012 16:27

Witam. Było już dużo takich tematów, ale każdy w nich pisał i miał różne objawy przez co nie wiadomo kto komu doradza. Samochód mamy New Beetle ALH ma licznikowo 190k km, tak realnie to 300-400k km (według VIN w 2008 roku było 240tys).

A więc do rzeczy:
Na nieodpalonym silniku biegi wchodzą dobrze, natomiast przy jeździe są często problemy z wbiciem dwójki. Nie wyskakuje żaden bieg. Rzadko, ale zdarza się, że nie wbija też czwórka, w przypadku takich okoliczności wystarczy kilka razy spróbować wbić na inny, a później na właściwy. Jednak już była dwukrotnie taka sytuacja, że jak jechało się do miasta, to nie można było wrzucić wcale biegów. Jest to niebezpieczne, bo za samochodem jest sznur innych samochodów, a jak zaczną wyprzedzać to może być kolizja. Ze skrzyni nie ma szumienia, gdy wciśnie się sprzęgło dźwięk jest taki sam. Dodam, że sprzęgło wymieniane według właściciela 10 000 km temu.

Czytałem, że pomaga wymiana oleju, łożysk w zębatkach, łożyska igiełkowego, wybieraka, synchronizatorów itp. Jednak to wszytko razem daje duże koszta.
Kupiłem z tatą okazyjnie sprzęgło VR6 oraz jednomasa G60. Były kupione z myślą podrasowania silnika.

Planowany setup:
- Zostanie dokupiona regenerowana turbinka BPX lub ARL (stara ALH rzyga olejem ;/),
- wtryski BOSCH 0.216,
- prawdopodobnie dojdzie jeszcze FMIC (ale to raczej w zimie jak będzie czas się z tym pobawić),
- wywalenie katalizatora i wstawienie w jego obudowie rurki przelotowej,
- chip tuningu na razie nie planuję. Jeśli będzie niedosyt mocy to będzie jeszcze teraz po wymianie, jak będzie ok to najwcześniej CHIP na wiosnę.

Celuję w 170-180KM i 350-380NM, oczywiście po CHIPie.

Pomyślałem, że przy okazji wymiany sprzęgła możnaby było wymienić także te łożyska i skrzynię na dłuższą EUH (teraz max. 170km/h, EUH ma podobno 210km/h). Czy orientuje się ktoś jak dokładnie nazywają się te łożyska lub zna ich numer (do oryginalnej skrzyni)? Czy skrzynia EUH podejdzie bezproblemowo na miejsce starej?

Dziękuję za każdą cenną uwagę, Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk

Post autor: cowboy » wt wrz 04, 2012 16:46

temat nie za bardzo związany z tuningiem TDI ale:

1. moze sprzęgło nie wysprzegla dobrze ? czy kilkukrotne nacisnienie podpompowanie pedałem sprzegła pomaga, czy na zimnym biegi wchodza lepiej niz na rozgrzanym ?
2. wyregulowac linki na wybieraku skoro 2 i 4 zle wchodzi



Rafcioo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn wrz 03, 2012 21:40

Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk

Post autor: Rafcioo » czw wrz 06, 2012 15:53

cowboy pisze:czy na zimnym biegi wchodza lepiej niz na rozgrzanym ?
tak, na zimnym silniku jest lepiej.
cowboy pisze:wyregulowac linki na wybieraku skoro 2 i 4 zle wchodzi
Linek na chwilę obecną nie regulowałem, bo nie mam kanału. Zdjąłem tunel wewnątrz i wyregulowałem wychylenie lewarka (śruba 13), było trochę za mocno dźwignięte przez co bieg 1 i 2 wchodziły ciężej (bo trzeba było siłować się z sprężyną).

Ogólnie teraz jest lepiej niż wcześniej. Mam natomiast kilka pytań:
Rafcioo pisze:Czy orientuje się ktoś jak dokładnie nazywają się te łożyska igiełkowe lub zna ich numer (do oryginalnej skrzyni i na wał)?
Rafcioo pisze:Czy skrzynia EUH podejdzie bezproblemowo na miejsce starej?
Przepraszam za pomylenie działu, w sumie to miałem napisać inny temat. Jeśli można to proszę moderatora o przeniesienie do Techniczne -> Mechanika



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: Problem z drugim biegiem + wymiana łożysk

Post autor: chrzaniu » czw wrz 06, 2012 23:17

Rafcioo pisze:
cowboy pisze:wyregulowac linki na wybieraku skoro 2 i 4 zle wchodzi
Linek na chwilę obecną nie regulowałem, bo nie mam kanału. Zdjąłem tunel wewnątrz i wyregulowałem wychylenie lewarka (śruba 13), było trochę za mocno dźwignięte przez co bieg 1 i 2 wchodziły ciężej (bo trzeba było siłować się z sprężyną).
Ale linki reguluje się od góry nad skrzynią idą 2 linki .


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości