[mkII] Pierwsza wymiana oleju w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

[mkII] Pierwsza wymiana oleju w silniku

Post autor: Kowal_ » ndz maja 07, 2006 14:11

hej.

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem mkII 1.3 na gaźniku z '91. Mam założone LPG pierwszej generacji.

Postanowiłem wymienić mu olej w silniku, ponieważ nie wiem kiedy był wymieniany przez poprzedniego właściciela, nie wiem też jaki się w silniku znajduje oraz nie jest go tam za dużo (na bagnecie poziom jest na minimum :( ) a o dolewaniu to nawet nie myślę bo w tej sytuacji to nierealne...

Chciałem się poradzić Was jaki olej poleciacie do takiego silnika (1.3 gaźnik, LPG).
5l starczy? Coś w cenie 70-80zł da się kupić jakis dobry olej?

Przeczytałem, że również przebieg jest ważny- w moim golfie wynosi on 200 tysięcy.
Mam nadzieję, że coś dobrego dobierzecie :)


Teraz sprawa techniczna czyli jego wymiana. Mechanik ze mnie żaden, poczatkujący strasznie, za sobą to mam dopiero wymianę kół, świec i tej rury papierowo aluminiowej co biegnie z silnika :P

Da się ten olej wymienić podnosząc samochód tylko na lewarku czy raczej nie da rady i trzeba się do zakładu zgłosić na podnośnik? Jeżeli nie to ile kosztuje taka wymiana oleju? (średnio)

A jeżeli tak to jak mniemam na spodzie misy olejowej musi być jakiś zawór, którym ten olej można spuścić. Gdzie go szukać dokładnie?

A olej wlewa się od góry przez ten duży otwór, który jest zakręcony żółtą nakrętką z symbolem oleju?

Sorki, Ze sie tak rozpisałem, ale chciałem dokładnie jak mogę wszystko opisać i wyjaśnić mój problem.



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz maja 07, 2006 14:27

jezeli auto bylo uzytkowane w polsce to raczej jest tam zalany olej mineralny o parametrach 15W40 moge polecic np. Midlanda koszt okolo 65zl za 4litry do tego silnika taka banka ci starczy.
w misce oleju masz srube spustowa jest ona w najnizszym punkcie miski oleju, przed spuszczeniem oleju odrec korek wlewowy i wyciagnij miarke. po spuszczeniu oleju zakrec ja spowrotem. w srubie tej jest magnes wiec moga byc naniej opilki wiec je usun
oprócz oleju musisz wymienic takze filtr koszt okolo 20zl tylko nie bierz FILTRONA lepiej filtr MANN,filtr wykrecisz specjalnym kluczem ale pewnie go niemasz wiec wbij srubokret w niego zboku i zrusz go dalej rekami pojdzie, uszczelke w nowym filtrze posmaruj delikatnie olejem przed zakreceniem
dokrec go jak najmocniej rekami i wystarczy
teraz wlewaj olej po okolo 3 litrach odpal na chwile silnik jak zgasnie ci kontrolka oleju to wyłacz go i sprawdz stan oleju jezelibedzie brakowalo dlej zeby bylo w polowie miedzy min a max
koszt wymiany olejuw warsztacie to okolo15zl :bigok:


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz maja 07, 2006 14:31

Hej
4litry powinny Ci spokojnie wystarczyć
Tak między 70-80 zł to Castrol(minerał) 15W 40 High Millage Proponuje bardziej pólsyntetyk Castrol 10W 40 GTX (125 zł) jak nie to pólsyntetyk Orlen (80zł) albo jakiś inny pólsyntetyk
Olej można wymienić bez lewarka i kanału albo podnoszenia Zeby sobie ułatwić pracę to wjedz 2 kołami przednimi na np ustawionw cegły czy coś takiego (najlepiej podjazdy metalowe ale pewnie nie masz:( )
Teraz wymieniaja oleje za darmo jak kupisz u nich olej ( no nie zawsze )
Pod silnikeim jest miska olejowa w którą wkrecona jest duża sruba (na samym dole) odkręcasz i spuszczasz
Tak olej się tam wlewa gdzie jes symbol oleju



Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » ndz maja 07, 2006 14:33

Witam.
Proponuje nasz polski dobry olej LOTOS półsyntetyk skoro nie wiesz jaki tam jest w tej chwili.
Jest to dobry olej i stosunkowo nie drogi. Sam na takim jeżdże od paru lat i złego słowa nie powiem.
Co do wymiany to proponuje od razu wymienić też filtr oleju bo nie wymieniając go to cała robota bez sensu. Filtr nie jest drogi około 20zł.

1. rozgrzej troche silnik
2. zgaś silnik
3. odkręć śrube w misce (prawdopodobnie 17 lub 19 klucz)
4. podłuż miske około 5litrów na zlewany olej
5. zakręć tą śrube z powrotem ( mocno dokręc)
6. odkręć fitr oleju
7. posmaruj uszczelke nowego filtra olejem i przykręć go mocno rękami
8. wlej olej do silnika
9. odpal silnik na chwile, zgaś, poczekaj chwile i sprawdz poziom oleju (po napełnieniu się filtra oleju)
10. ewentualnie dolej do stanu
11. uważaj by nie wlać za dużo oleju

Powodzenia :pub:


VW RULEZ :)

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz maja 07, 2006 14:33

I nie zapomni o filtrzel(ladnie Ci opisał michas28)



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz maja 07, 2006 14:37

po zalaniu pol syntetyku jezeli byl stosowany mineral istnieje mozliwosc ze zacznie znikac ci olej bo polsyntetyk rozpusci ci nagary.


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz maja 07, 2006 14:39

Nie strasz ludzi :) Nie powinno się nic dziać Dopiero po pełnym istnieje taka możliwość

[ Dodano: 07 Maj 2006 14:43 ]
Jak ja swojego kupiłem i tez nie wiedziałem co było wcześniej zalane to kupiłem Orlena półsyntetyka zrobiłem na nim 1000 km a potem zalałem nowy Castrol GTX Magnatec



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz maja 07, 2006 14:45

jasne ze pol syntetyk bedzie lepszy wiec lepiej zalej pol syntetyk lecz jak zacznie ci juz znikac olej to przejdz wtedy na mineral przy nastepnej wymianie


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » ndz maja 07, 2006 15:59

Dziękuję wszystkim. Jak widać nie jest to trudne i będę to robił sam. W końcu się czegoś nauczę więcej :bigok:



Mam jeszcze pytanie odnośnie tego filtra.

Skoro radzicie go też wymienić to też tak zrobię bo nie ma sensu robić czegoś na "odwal się"

Gdzie go szukać? Jeszcze nie zaglądałem pod samochód, a chciałbym mieć obeznanie gdzie wodzić wzrokiem. On jest wkręcony w miskę czy gdzieś osobno albo wisi na rurce jak filtr paliwa?

I jeszcze co do kupna- te filtry są uniwersalne tak? Filtr do oleju i wystarczy czy trzeba coś wiecej wiedzieć?


Dlaczego unikać Filtrona? To zła firma jest? Pytam się ponieważ filtr powietrza mam filtrona (to takie okrągłe w tym płaskim pojemniku :P ) Jest jeszcze w bardzo dobrym stanie. Tak mi się wydaje bo nie widać, żeby był zasyfiony.


//no i rozdałem punkciki przy okazji jako podziękowanie za pomoc :)



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » ndz maja 07, 2006 16:15

tu masz przykładowe zdjecie filtra oleju http://allegro.pl/item102555572_filtr_o ... abant.html
filtr oleju wymienia sie przy kazdej wymianie oleju !!!!
znajdz cos takiego u siebie przykrecone jest to do bloku silnika
napisalem ze niepolecam filtra oleju FILTRONA poniewaz byly przypadki w silnikach 1,8 ze przez filtr zapalała sie kontrolka oleju i piszczal brzeczyk
zajdz do sklepu z czesciami i popros o filtr do twego typu silnika


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » ndz maja 07, 2006 16:20

No to już wszystko wiem teraz :]


Dziękuje jeszcze raz wszystkim za rady :)

W przyszłym tygodniu po maturkach zabieram się za wymiane oleju i filtra :)

Dam znać jak poszło ;)



Awatar użytkownika
Undertaker
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 28, 2005 20:51
Lokalizacja: Sztum

Post autor: Undertaker » ndz maja 07, 2006 16:20

Hej
Filtr oleju wkręcony jest w blok silnika. Jak spojrzysz do komory silnika stojąc od czoła samochodu to powinien być on w przedniej części, mniej więcej po środku motoru. Najczęściej na filtrze jest napisane "filtr" więc jak dobrze poszukasz to znajdziesz na pewno. Jest to cylindryczna część odstająca od samego silnika, szybko znajdziesz.
W sklepie podaj pojemność śilnika, rodzaj samochodu i sprzedawca zaproponuje Ci odpowiedni filtr. Tobie pozostanie do wyboru cena i marka filtra.
Osobiście używam filtr marki "filtron" i nic złego się nie dzieje. Skoro jednak ludzie mają złe zdanie co do tej firmy zaopatrz swoje auto w filtr "mann".
Powodzenia przy wymianie oleju, jest to łatwe przedsięwzięcie.


YOUR PRETTY FACE IS GOING TO HELL

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn maja 08, 2006 11:45

Polecam polsyntetyk 10W40 - tylko patrzyc czy nie bedzie cieklo, a jesli silnik jest w miare OK to nie powinno, jesliby sie okazalo ze sie "moczy" to mineral 15W40. Polecam Lotosa :bigok:


TDPower

Maro20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 28, 2005 16:52
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: Maro20 » pn maja 08, 2006 20:42

najlepiej pojechać do mechanika za 100zł wymienisz olej i filtr bez paprania i problemu ze starym olejem. Mobil Multigrade 15W-40, Mobil Super M 15W-40 przynajmniej ja akich używam


zadowolony właściel :):)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 289 gości