Ral1n pisze:BKD 140PS?? BMN 170 chyba odpada... a co powiecie na najnowsze wynalazki CBA/CBB?
ogólnie jak chcesz iść w max moc to 2.0 140ps, chyba najlepsze było właśnie BKD, a 170ps nie ze względu choćby na brak możliwosci wstawienia mocniejszych wtrysków, takich pod okolice 300ps - najlepiej poszukaj, poczytaj no forach audi a4 / a6, tam masz sporo info na ten temat, czyli jakie sprzegła, FMIC, turbo na kolektorze rurowym
W 2.0tdi jest w większości silników problem z pompą oleju, którą trzeba wymienić na kpl. z silnika asz/arl itp., bo tam jest na łańcuch, a w 2.0 na imbus który sie wyciera, lub gniazdo w którym siedzi ów felerny imbus - koszt takiej podmiany z gratami nowymi ASO to koszt ok. 2000zł i wiem, że siedziało to dziadostwo do 10.2009r w tych silnikach
poza tym listwy wtryskowe lubiasię skwarzyć, klapy plastikowe w kolektorze dolotowym wylatają.
na duży + zaś jest to, że 16v głowice mająo wiele lepsze przepływy niż nawet obrobiona głowica asz/arl, itp.
na - to że ów głowice lubią pękać
inna sprawa to to, ze większość tych usterek wyeliminowano, ale dop. od około 2007r produkcji
o wtryskach nie wspomne, bo jak idziesz w moc, to na pewno wymienisz, choćby od cowboya
CBA CBB - oczywiscie im nowsze silniki, tym mniej wylatane i umęczone i tym większa szansa na wyższą moc
tak czy siak powodzenia, chodź nie wiem czy cokolwiek z tego zrealizujesz, bo skoro z nudów piszesz i sobie cośtam filozofujesz - to obawiam sie, ze to będzie słomiany zapał
