Brak klaksonu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » czw maja 17, 2012 23:44

Witam. Wiem,że na forum jest dużo tematów co do klaksonu,ale jakoś żaden mi nie pomógł rozwiązać problemu.
Mianowicie od zawsze nie ma w moim golfie klaksonu,tzn. od zakupu.
Sprawdziłem bezpieczniki,klakson,przycisk w kierownicy,oraz przekaźnik,który podłączyłem na krótko i dalej nie działał.
Gdzie mam teraz szukać problemu ? Albo jak "na krótko" podłączyć klakson,ponieważ jazda bez klaksonu jest bardzo nie wygodna.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak klaksonu

Post autor: Qto » pt maja 18, 2012 00:07

Sprawdź czy na bezpieczniku 40 jest +12V, wyciągnij przekaźnik i zobacz czy jest w gnieździe w które wchodzi nóżka nr 30 jest +12V z tego bezpiecznika, gniazdo gdzie wchodzi nóżka 87 ma mieć przejście z kabelkiem czarno/żółtym przy klaksonie, pozostałe dwa to +12V po zapłonie, masa po włączeniu klaksonu z kierownicy...sprawdź czy przy klaksonie na kabelku brązowym jest masa. Klakson jest za lewą kratką zderzaka
...posprawdzaj te rzeczy i napisz co i jak



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Re: Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » pt maja 18, 2012 12:50

No więc po sprawdzeniu :
-na bezpieczniku 40 jest +12V
-na przekaźniku (na nóżce nr. 30) jest +12V
-na klaksonie jest masa
Co teraz sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak klaksonu

Post autor: Qto » pt maja 18, 2012 13:00

przecież napisałem wyżej...
Qto pisze:gniazdo gdzie wchodzi nóżka 87 ma mieć przejście z kabelkiem czarno/żółtym przy klaksonie
...
Qto pisze:pozostałe dwa to +12V po zapłonie, masa po włączeniu klaksonu z kierownicy
czyli czy pokazuje się masa kiedy włączasz klakson z kierownicy...i czy pokazuje się +12V po włączeniu zapłonu - to na dwóch pozostałych nóżkach przekaźnika, nie pamiętam co na którym....masa przeważnie jest na 85



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Re: Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » pt maja 18, 2012 14:22

Pokazuję się 12V po przekręceniu kluczyka. Jedna masa jest. Drugiej tej (raczej) z kierownicy nie ma.
Na krótko jak wpiąłem dodatkową masę pod przekaźnik i przekręciłem kluczyk klakson się odezwał.
Czyli wychodzi na to,że coś nie łączy na przejściu na kierownicę ? Jak ściągnąć kierownicę i się do tego dostać,żeby sprawdzić czy jest łączność ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak klaksonu

Post autor: Qto » pt maja 18, 2012 14:24

Tak, przyczyna jest przy kierownicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=382302" onclick="window.open(this.href);return false;



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Re: Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » pt maja 18, 2012 17:02

Okazało się ,że kabel który dawał masę na kierownicę (taki pod stacyjką) był nie przekręcony. Przykręciłem go i po odpięciu taśmy air bagu, i zwarciu dwóch kabli klakson działa.
Problem leży w tej taśmie,ale niestety nie mogę tego rozebrać. W ogóle jest to rozbieralne ?



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » sob maja 19, 2012 23:54

Rozebrałem i ukazała się wyrwana i postrzępiona taśma. Skróciłem,ale nie mogę jej umocować. Dzwoniłem do sklepu z częściami i powiedzieli mi ,że ta część się tak nie zużywa i nie sprzedają tego w sklepach (chodzi mi o tą taśmę razem z obudową). Powiedzieli,że tylko w serwisie takie coś dostane. Czy to prawda,bo nie wiem czy szukać po innych sklepach czy sobie odpuścić ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak klaksonu

Post autor: Qto » ndz maja 20, 2012 00:19

na alledrogo pełno tego...



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » ndz maja 20, 2012 20:03

No najprawdopodobniej kupie na allegro, tylko jak to później założyć żeby ustawić to na środku,aby później przy skręcie nie urwać taśmy ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Brak klaksonu

Post autor: Qto » ndz maja 20, 2012 20:09

kręcisz w lewo...zaczyna się opór to przestajesz kręcić, kręcisz w prawo i liczysz obroty...jak poczujesz opór to jesteś na końcu taśmy. Policzone obroty dzielisz przez 2 i masz środek taśmy :bigok:



Dawid17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw maja 17, 2012 22:49

Brak klaksonu

Post autor: Dawid17 » ndz maja 20, 2012 20:12

No to tak jak myślałem. Dzięki :)



Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości