Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

yupi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 10:11
Lokalizacja: DolnyŚląsk

Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: yupi » czw maja 03, 2012 18:05

Witam

Potrzebowałbym info jak sprawdzić sprawność silniczka krokowego tego typu (4pin)

http://allegro.pl/silniczek-krokowy-gol ... 98839.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: biercok mkII » czw maja 03, 2012 23:18

Podlaczyc 4-6V. W zaleznosci jak podlaczysz bieguny to bedzie sie chowal badz wysuwal. Masz go w aucie czy luzem?



yupi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 10:11
Lokalizacja: DolnyŚląsk

Re: Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: yupi » pt maja 04, 2012 08:58

w aucie...Co sprawdziłem to na wtyczce jest 12v ;)



GrzegorzSw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt maja 04, 2012 09:41
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: GrzegorzSw » pt maja 04, 2012 10:36

Dwa górne styki służą do zasilania silniczka, podłączając 4-6V w zależności jak podłączysz bieguny to będzie się chował lub wysuwał. Ważniejsze są dwa dolne styki, do nich podłączony jest mikro wyłącznik znajdujący się na końcu wysuwanego ramienia, informuje on sterownik czy naciśnięty jest pedał gazu, czy ramię jest wysunięte i opiera się o przepustnicę, czy za obroty silnika jest odpowiedzialny kierowca czy sterownik. Do dolnych styków należny podłączyć omomierz i sprawdzić czy po naciśnięciu na koniec wysuwanego ranienia (mały ale wyczuwalny ruch końcówki) oporność spadnie do zera a po puszczeniu jest przerwa. Jeżeli zawsze jest przerwa to sterownik głupieje (jest przekonany że cały czas jest naciśnięty pedał gazu), silnik krokowy należy wymienić lub próbować wyczyścić styk ale jest to bardzo trudne gdyż można to zrobić po rozebraniu obudowy i przy użyciu płynów typu "kontakt" do czyszczenia styków. :okej:



yupi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 10:11
Lokalizacja: DolnyŚląsk

Re: Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: yupi » sob maja 05, 2012 10:14

Hmm a z czego tu wziąść takie napięcie 4-6V ? ;)



Awatar użytkownika
MatVWeusz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: śr lis 30, 2011 15:07
Lokalizacja: Okolice Sokołów Młp

Sprawdzanie S.Krokowego Golf 2 1.8

Post autor: MatVWeusz » sob maja 05, 2012 15:53

z 3 baterie paluszki i masz 4,5 V :hmm:


Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości