Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Witam
Trochę mi się nudzi przy niedzieli,więc postanowiłem zrobić mała foto-poradę jak samemu zrobić fajne lampy bi-halogenowe do Golfa II.
Jedziemy:
1.Trzeba kupić 2 lampy clear firmy Autopal.
2.Soczewki bi-halogenowe.
Ja kupiłem od BMW (nie pamiętam jaki model) + maskownice.
U tego Pana kupowałem http://allegro.pl/sklep/20305413_soczew ... y-lusterka" onclick="window.open(this.href);return false;.
Można zadzwonić,a facet doradzi jaki model można do tego wykorzystać.Na prawdę miły gość.
3.Następnie za pomocą opalarki elektrycznej podgrzewamy lampę dookoła w miejscu sklejenia szkła i odbłyśnika,po czym rozklejamy je.
4.Mierzymy suwmiarką średnicę soczewki wraz z metalową oprawką,wycinamy identyczny otwór w odbłyśniku i przymierzamy czy pasuje.
Z maskownicą i po podłączeniu do baterii.
Taka była początkowa wersja projektu,lecz ze względu na ryflowany odbłyśnik i szczeliny miedzy nim,a maskownicą,plan został zmieniony.
W związku z powyższym,trzeba kupić używane lampy z gładkim odbłyśnikiem,ale tylko firmy Hella.
Dlaczego tylko Hella? Dlatego,że w lampach Hella,otwory na żarówki świateł postojowych są bliżej środka odbłyśnika i wąska maskownica je zasłoni,a w lampach np.Wesem nie uda się to i otwór będzie częściowo wystawał spod maskownicy.
4.Odbłyśnik matujemy włókniną lub drobniutkim papierem ściernym,odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną i malujemy kolorem,jaki nam się podoba.
Ja użyłem srebrnego matu,żeby zachować kontrast lampy-grill.Nie chciałem czarnych.
5.Teraz trzeba tak ustawić soczewkę w stosunku do odbłyśnika,żeby płaszczyzna światła była idealnie w poziomie i zespolić je.
Ja do zespolenia użyłem spawarki migomat.Przyspawałem punktowo w 3 miejscach zaznaczonych na fotce.Spawki należy bezzwłocznie chłodzić sprężonym powietrzem lub mokrą szmatką.
Trzeba pamiętać,że przed zespoleniem,musi być założona maskownica i dopiero po dociśnięciu jej wraz soczewką do odbłyśnika,można spawać.W ten sposób unikniemy niepotrzebnych szczelin między maskownicą,a odbłyśnikiem.
6.Kupujemy doniczki jak na zdjęciu i wykonujemy,to co jest w jego opisie.
Otwór (zielona strzałka) wycinamy o takiej samej średnicy,jak otwór w dnie doniczki.
7.Odciętą wklęsłość dna doniczki,szczelnie przygrzewamy lutownicą w miejscu wyprowadzenia kabli przesłony,czyli w miejscu wcześniej wymierzonego i wyciętego otworu.Można to dodatkowo wzmocnić np.klejem Kropelka.
W moim przypadku,a w zasadzie w przypadku tych soczewek,było to konieczne,ponieważ w tym miejscu gdzie wychodzą owe kable od przesłony,znajduje się mały elektromagnes,który przeszkadzał w idealnym ustawieniu doniczki.Po tej modyfikacji,elektromagnes chowa się w tym wklęsłym kawałku.
8.Teraz kolej na klejenie i uszczelnianie.Ja użyłem masy WURTH K+D.
Dociskamy doniczkę i kleimy.
Tej samej masy użyłem do przyklejenia szkła.Oczywiście można też użyć kleju do szyb,ale ja potrzebowałem białej masy z racji tego,że odbłyśnik mam jasny,a dwa,że kiedyś będzie łatwiej odkleić.
9.Kolejnym krokiem jest malowanie.Doniczka oraz pozostałe elementy musi być zmatowana i odtłuszczona.Ja użyłem struktury od APP.
10.Po wyschnięciu składamy wszystko do kupy.
Tak to wygląda po zamontowaniu do auta:
Życzę powodzenia przy pracy
Trochę mi się nudzi przy niedzieli,więc postanowiłem zrobić mała foto-poradę jak samemu zrobić fajne lampy bi-halogenowe do Golfa II.
Jedziemy:
1.Trzeba kupić 2 lampy clear firmy Autopal.
2.Soczewki bi-halogenowe.
Ja kupiłem od BMW (nie pamiętam jaki model) + maskownice.
U tego Pana kupowałem http://allegro.pl/sklep/20305413_soczew ... y-lusterka" onclick="window.open(this.href);return false;.
Można zadzwonić,a facet doradzi jaki model można do tego wykorzystać.Na prawdę miły gość.
3.Następnie za pomocą opalarki elektrycznej podgrzewamy lampę dookoła w miejscu sklejenia szkła i odbłyśnika,po czym rozklejamy je.
4.Mierzymy suwmiarką średnicę soczewki wraz z metalową oprawką,wycinamy identyczny otwór w odbłyśniku i przymierzamy czy pasuje.
Z maskownicą i po podłączeniu do baterii.
Taka była początkowa wersja projektu,lecz ze względu na ryflowany odbłyśnik i szczeliny miedzy nim,a maskownicą,plan został zmieniony.
W związku z powyższym,trzeba kupić używane lampy z gładkim odbłyśnikiem,ale tylko firmy Hella.
Dlaczego tylko Hella? Dlatego,że w lampach Hella,otwory na żarówki świateł postojowych są bliżej środka odbłyśnika i wąska maskownica je zasłoni,a w lampach np.Wesem nie uda się to i otwór będzie częściowo wystawał spod maskownicy.
4.Odbłyśnik matujemy włókniną lub drobniutkim papierem ściernym,odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną i malujemy kolorem,jaki nam się podoba.
Ja użyłem srebrnego matu,żeby zachować kontrast lampy-grill.Nie chciałem czarnych.
5.Teraz trzeba tak ustawić soczewkę w stosunku do odbłyśnika,żeby płaszczyzna światła była idealnie w poziomie i zespolić je.
Ja do zespolenia użyłem spawarki migomat.Przyspawałem punktowo w 3 miejscach zaznaczonych na fotce.Spawki należy bezzwłocznie chłodzić sprężonym powietrzem lub mokrą szmatką.
Trzeba pamiętać,że przed zespoleniem,musi być założona maskownica i dopiero po dociśnięciu jej wraz soczewką do odbłyśnika,można spawać.W ten sposób unikniemy niepotrzebnych szczelin między maskownicą,a odbłyśnikiem.
6.Kupujemy doniczki jak na zdjęciu i wykonujemy,to co jest w jego opisie.
Otwór (zielona strzałka) wycinamy o takiej samej średnicy,jak otwór w dnie doniczki.
7.Odciętą wklęsłość dna doniczki,szczelnie przygrzewamy lutownicą w miejscu wyprowadzenia kabli przesłony,czyli w miejscu wcześniej wymierzonego i wyciętego otworu.Można to dodatkowo wzmocnić np.klejem Kropelka.
W moim przypadku,a w zasadzie w przypadku tych soczewek,było to konieczne,ponieważ w tym miejscu gdzie wychodzą owe kable od przesłony,znajduje się mały elektromagnes,który przeszkadzał w idealnym ustawieniu doniczki.Po tej modyfikacji,elektromagnes chowa się w tym wklęsłym kawałku.
8.Teraz kolej na klejenie i uszczelnianie.Ja użyłem masy WURTH K+D.
Dociskamy doniczkę i kleimy.
Tej samej masy użyłem do przyklejenia szkła.Oczywiście można też użyć kleju do szyb,ale ja potrzebowałem białej masy z racji tego,że odbłyśnik mam jasny,a dwa,że kiedyś będzie łatwiej odkleić.
9.Kolejnym krokiem jest malowanie.Doniczka oraz pozostałe elementy musi być zmatowana i odtłuszczona.Ja użyłem struktury od APP.
10.Po wyschnięciu składamy wszystko do kupy.
Tak to wygląda po zamontowaniu do auta:
Życzę powodzenia przy pracy
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
bardzo fajna porada:)
tylko Ciekawi mnie czy soczewka po stronie kierowcy mieści się przy akumulatorze...
pozdrawiam
tylko Ciekawi mnie czy soczewka po stronie kierowcy mieści się przy akumulatorze...
pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Przy aku mieści się spokojnie.Gorzej jest od strony filtra powietrza.Musiałem otwornicą wyciąć otwór,żeby kostka od żarówki się schowała.
Otwór jest poniżej wkładu,także spokojnie,żadne paprochy do silnika nie dostaną się.
Otwór jest poniżej wkładu,także spokojnie,żadne paprochy do silnika nie dostaną się.
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Dobra a jak soczewka przy łączeniu z kloszem jest z tworzywa sztucznego i nie możemy jej zespawać to co mozna zrobić? poksylina? klej do szyb?
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Myślę,że to dobre rozwiązanie.Dodatkowo jak masz maskownice soczewki,to można w 3 miejscach zrobić małe otworki w odbłyśniku dużym i w tym z soczewką,skręcić cienkim miękkim drucikiem i wtedy wszystko powlec klejem do szyb.Dziku VR6 pisze:klej do szyb?
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
no no ładnie ładnie może też przy spawam soczewkę???
Masz ochotę zajrzyj i zostaw coś po sobie :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=459809" onclick="window.open(this.href);return false;
kupie wzmocnienia zderzaków przód + tyl pod szeroki zdeś tylko ori wchodzi w grę
- barteko007
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lip 19, 2009 21:33
- Lokalizacja: wrocek
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Ja przy montażu xenonów soczewkę połączyłem z odbłyśnikiem za pomocą śrub (chyba 6 nie pamiętam) oraz nakrętek na tzw. kontrę. Nic nie spawane porządnie skręcone, wszystko się trzyma
GOLF save the Queen :)
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Ja na klej do szyb i w 4 miejscach na poxyline... (taka budowa soczewki) na to doniczke na klej do szyb podobnie jak Michał i z tyłu są gumowe zaślepki na palniki.. maskownice w środku tez na klej do szyb jak i również klosz... dodam ze klej z Bolla strasznie długo wysycha ale jak narazie nic nie ma zamiaru puścić
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Jeżeli szkło też przykleiłeś klejem do szyb,to powodzenia życzę w przypadku konieczności ich rozklejenia...Dziku VR6 pisze:Ja na klej do szyb
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Witam, przepraszam za "mały" odkop jak rozwiązałeś kwestię świateł pozycyjnych przednich?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Wszystko zależy od tego jakie masz kierunkowskazy w zderzaku,ja mam szerokie,bo i zderzak szeroki. Jednak myślę,że w wąskich też da się zainstalować oprawki z żarówkami od pozycji. Tak też mam to rozwiązane
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
kiedyś właśnie widziałem do kupienia oprawki kierunków z pozycjami, wszystko oczywiście miało homologację, trzeba będzie poszukać pod wąski
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
Hubi14, ale po co bulić kasę?
Mierzysz średnicę oprawki żarówki,dobierasz wiertło i wiercisz otwory.Później pilnikiem lun skalpelem wycinasz rowki na wąsy oprawki i tyle. Zajmie Ci to 10-15 minut + ewentualne przedłużenie przewodów jeśli okażą się za krótkie
Mierzysz średnicę oprawki żarówki,dobierasz wiertło i wiercisz otwory.Później pilnikiem lun skalpelem wycinasz rowki na wąsy oprawki i tyle. Zajmie Ci to 10-15 minut + ewentualne przedłużenie przewodów jeśli okażą się za krótkie
Budowa lamp bi-halogenowych do MK2
to to ja wiem, że można home-made, ale nie chce się potem z niebieskimi kłócić
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości