przebieg
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- bkolodz
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
- Lokalizacja: Poznań - Lublin
- Kontakt:
przebieg
Witam serdecznie, jestem tu nowy, przymierzam sie do golfa 3 1.9 tdi 95' moze 96' . Prosze powiedzciemi ile taki silnik moze przejechac, w vento mam 220 tys i ciagle jezdzi jak nowe pozdrawiam. Aha, i co ze zuzyciem paliwa w dieselkach? ile Wam pala takie silniki?
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Jak zadbasz o silnik i turbo, bedziesz stosowal zasad (szeroko na forum omawianych, poszukaj) to pociagnie i z 500kkm.. ja mam juz nabite 240kkm i wszelkie pomiary wychodza jak w fabryce.. Spalanie trasa: 4,5 miasto: 5,5. proponuje poszperac dokladnie w tym dziale, Techniczne i Chce kupic auto..
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Dynamicznie mozesz zrobic duzo VAGem, ktory mozesz sobie kupicbkolodz pisze:hm wszystko pieknie i ladnie, tylko jesli auto bedzie kupowane w niemczech to moge tam nie miec mozliwosci sprawdzenia (dokladnego) silnika oraz turbiny i zrobienia wszelkich niezbednych pomiarów. Ale dziekje za info, poszukam i poczytam.
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
ważniejszy od przebiegu jest stan samochodu. ja chciałem kupić rocznik '96-'98 a w końcu wybrałem '94 z przebiegiem 170tys, serwisowany regularnie w Audi, 1. właściciel po 50tce. A poza tym mi się po prostu spodobał - wersja GT;) Było trochę nowszych około 200tys przebiegu i jak jest zadbany to też będzie dobrze służył.
- bkolodz
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: śr kwie 19, 2006 14:14
- Lokalizacja: Poznań - Lublin
- Kontakt:
Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać. Podrjrzewam, że to się podpina do laptopa - przez co mogę posprawdzać silnik, ale na jakiej zasazie to działa i czy do 150zł, mogę to kupić. Sorry za kłopot. PozdrawiamGitner pisze: Dynamicznie mozesz zrobic duzo VAGem, ktory mozesz sobie kupic
Gitner
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Lopatologicznie mowiac jest program na kompie (SCIAGNIJ) pod kompa podpinasz kabel (INTERFEJS), drugi koniec wpinasz w gniazdo kompa w aucie. W programie na kompie odpalasz po kolei procedury ktore testuja elementy w aucie (elementy ktore maja czujniki - z kompa idzie sygnal, jesli czujnik odpowiada w zakresie pewnych wartosci to jest OK, jesli nie to wtedy blad i czytasz co nie tak). Proponuje przejrzec FORUM OBD2bkolodz pisze:Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać. Podrjrzewam, że to się podpina do laptopa - przez co mogę posprawdzać silnik, ale na jakiej zasazie to działa i czy do 150zł, mogę to kupić. Sorry za kłopot. Pozdrawiam
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Dzieki za super linki:) Zrobilem interfejs z max232 i dziala z vagcom 3.11. Probowalem tez interfejs z opto - nie chce dzialac. Ten z opto ma oddzielne kanaly dla linii K i L, ten na maxie ma tylko jeden kanal, wiec linie K i L sa zwarte - czy tak powinno byc? Co daje linia L? (wydaje sie jakby program dzialal tak samo tylko z K).
skoro tak to niewiele Ci pomoże - VAG jest takim samym narzedziem jak np. śrubokręt, jedyne co bedziesz mógl zrobić to zczytac błedy - a to nie jest jednoznaczne z diagnozą, w zwiazku z tym że sensowną diagnoze robi sie dynamicznie, aby ocenić stan silnika i osprzętu potrzebna jest jeszcze wiedza i to spora - inaczej mówiąc dobry mechanik diagnosta szybciej znajdzie usterkę nie korzystając z VAGa, tylko ze swojego doświadczenia, niz Ty posiłkując sie VAGiem.bkolodz pisze:Wiem że to może tendencyjn pytanie, ale proszę o odpowiedż, szukałem n forum ale nie znalazłem nic co bym zrozumiał na temat VAGu. Proszę wytłumaczcie mi jak głąbowi - bo nie nam się na tym, co to jest i jak to obsługiwać.
Przy kupnie TDI obowiazują te same zasady co przy kupnie każdego innego auta, co do stanu samego silnika i osprzętu to warto zajrzeć do komory silnika, szczególnie od spodu (moze przeszkadzac osłona ale patrząc od tyłu widac i silnik i turbine) zerknąc czy nie ma wycieków oleju - szczególnie w oklicach turbiny, IC, sprawdzić czy nie wali olejem przez odmę. Nastepnie rozgrzać silnik do temperatury pracy - najlepiej przejechać sie kawałek nie przekraczając 2500 obr, po czym rozpedzić auto na 5 biegu powyzej 140km/h - jesli bedzie szedł chętnie to mozna założyć ze układ doładowania jest ok. Sprawdzić czy nie kopci na biało (kopcenie na czarno na postoju nie jest dyskwalifikujące - oczywiście w rozsądnych granicach) natomiast kopcenie na czarno pod obciązeniem moze już stanowić sygnał że coś jest nie halo.
Jeli auto posiada ksiązke serwisową - zadzwonić do dilera w Polsce i poprosić o sprawdzenie stanu faktycznego przebiegu o ile był serwisowany w ASO (mają taką mozliwość) wiecej sam w swoim zakresie nie sprawdzisz.
Jesli jedziesz po auto do Niemiec - szukaj od osób prywatnych, turasów i autohandle gdzie mówią po 'polsku' omijaj z daleka
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Ja chcialbym powtorzyc pytanie - sciagnalem tabele z parametrami czytanymi przez VAGa, ale dotycza one silnikow AGR, AHF, ALH, AGP, nie ma silnika 1Z. Ktory z wystepujacych w tabelach silnikow bedzie najblizszy 1Z? Jak pisal Corvax najlepsza jest diagnoza dynamiczna i trzeba sie na tym znac, ok. Moze jednak ktos podalby (moze Corvax) jak najprosciej zrobic taka diagnoze - tzn. w czasie jazdy jakie warunki utrzymywac (obciazenie, obroty), ktore parametry zczytac jako najwazniejsze i jakie w przyblizeniu wartosci powinny miec te parametry (np. w jakim zakresie powinno sie miescic cisnienie doladowania). Taka krotka, dynamiczna diagnoza. Bardzo prosze:) Wlasnie mam dzialajacego VAGa i chcialbym sie pobawic - potem zdam relacje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości