Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

egoist99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn lis 21, 2011 22:55

Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: egoist99 » ndz mar 04, 2012 16:21

Witam!
Po ustawienie zbieżności kół przednich na prawidłową kierownica jest skręcona lekko w prawo jak ją wyprostuje to auto zjeża do osi jezdni. W najbliższym czasie chciałbym wymienić kierownice na trójramienną skórzaną. Moje pytanie jest takie czy jak ustawie zbieżność na poprawną czy nową kierownicę będzie można ustawić prosto(i wtedy wszystko będzie ok kierownica prosto auto jedzie prosto), czy kierownicy nie da się ustawić krzywo(można ją wsadzić tylko w jednym ustawieniu) dodam że prawdopodobnie ktoś już wymieniał raz kierownice może właśnie ją dokręcił krzywo? Stwierdzam to po tym że jest to wersja highline a kierownicy jest zwykła plastikowa( mieszek gałka skrzyni i ręczny skórzany)A może Golf miał wcześniej jakiegoś dzwona i dlatego tak to wygląda z tą zbieżności?
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: Micjusz » ndz mar 04, 2012 17:40

Kierownica jest na wieloklinie także możesz ją skorektować i ustawić poprawnie


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Re: Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: areczek0000000 » ndz mar 04, 2012 17:42

Przy ustawianiu zbieżności ustawia się też kierownicę,żeby była prawidłowo.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: jhosef » ndz mar 04, 2012 17:45

Przed ustawieniem zbieżności mechanik powinien był ustawić kierownicę prosto i ją zablokować. Robota do poprawy.
A jesli nieprawidłowe ustawienie było spowodowane wcześniejszymi nieprawidłowymi naprawami to powinien do skorygować a nie wypuszczać klienta jak jest.
Przed ustawieniem maglownica powinna być wypośrodkowana, kierownica powinna być prosto. Ale wóczas może być więcej do kręcenia na końcówkach i się nie chce.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: italiano_83 » ndz mar 04, 2012 19:15

jhosef pisze:Ale wóczas może być więcej do kręcenia na końcówkach i się nie chce.

Amen


Widziałem jak ustawiali zbieżność kobicie na stacji diagnostycznej w 10 min - ledwo zawieszając na kołach przyrządy pomiarowe :panna: a zapłaciła pewnie jak za zboże ... ale jak się drążków nie chce czyścić z rdzy żeby pokręcić dobrze, to tak jest ..
Kiery na wielowypuście nie ruszaj ! jak jest fabrycznie osadzona ze znakiem, od regulacji są drążki.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8873
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ustawienie zbieżności a położenie kierownicy?

Post autor: marcin7x5 » wt mar 06, 2012 15:51

Kiery na wielowypuście nie ruszaj ! jak jest fabrycznie osadzona ze znakiem, od regulacji są drążki.
:bigok:
Niech mechanik tak nimi kręci aby była zbieżność i kiera była prosto i obrót lewo/prawo był jednakowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości