fontanna ze skrzyni..

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

fontanna ze skrzyni..

Post autor: lewy2435 » ndz mar 04, 2012 10:20

Witam.wczoraj jadąc sobie spokojnie usłyszałem lekki huk,myślałem że na cos najechałem.po przyjeździe patrze a tu pełno oleju pod autem.odpalam patrzę a tu olej w miejscu tej zaślepki gdzie jest wieniec wyrzuca dosłownie olej!od jakiegos czasu przymierzałem się do wymiany sprzęgła bo już dziwnie brało raz wyżej raz niżej i do tego drżało przy ruszaniu.Domyslam się że poszedł pewnie uszczelniacz,tylko pytanie czy jest sens pakować tą samą skrzynie jesli tak cos hukło,a z olejem wyleciały tak jakby kawałki trybików...skrzynia i sprzęgło prawdopodobnie jeszcze oryginał {300tyś].biegi o dziwo wchodzą normalnie choć tarcz cała jest w oleju,czy jest szansa zamknąć sie w naprawie w tyś złotych?silnik 1z skrzynia na linki..



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: fontanna ze skrzyni..

Post autor: krzycho85 » ndz mar 04, 2012 10:24

Upewnij się czy to przypadkiem nie olej z silnika. Może puścił uszczelniacz wału korbowego.



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

fontanna ze skrzyni..

Post autor: lewy2435 » ndz mar 04, 2012 10:44

ze skrzyni na 100%



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

fontanna ze skrzyni..

Post autor: krzycho85 » ndz mar 04, 2012 23:18

To kolego mam do Ciebie kiepską informację, najprawdopodobniej rozwaliło Ci obudowę skrzyni, mianowicie wysunęła się ośka satelity z mechanizmu różnicowego i uszkodziła obudowę. To częsta przypadłość tych skrzyń, poczytaj na forum.



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

fontanna ze skrzyni..

Post autor: lewy2435 » pn mar 05, 2012 16:38

jestem po wyjęciu skrzyni i tak jak napisał krzycho wywaliła obudowę ośka :banghead: .rozglądam się po szrotach za skrzynią i wszędzie słyszę"nie ma"na allegro znalazłem ale to takie kupowanie kota w worku...biorę się za sprzęgło i zastanawiam się nad wymianą uszczelniacza od strony silnika.jest sens czy zostawić to jak jest nic się nie poci



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

fontanna ze skrzyni..

Post autor: krzycho85 » pn mar 05, 2012 17:12

Jeśli sie nic nie poci to zostaw tak jak jest.



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

fontanna ze skrzyni..

Post autor: lewy2435 » pt mar 09, 2012 21:14

jednak wymieniłem bo i tak na wierzchu.wymieniłem też wszystkie trzy uszczelniacze w skrzyni.dla potomnych gdyby ktoś kiedyś potrzebował rozmiary{w moim przypadku po nr skrzyni nie potrafili mi dobrać uszczelniaczy i musiałem wydobyć stare}no więc tak:przy skrzyni o nr 02a 301 107b i silniku 1z występują:uszczelniacz tyłu wału-85-105-12{068103051g}uszczelniacz wałka zdawczego skrzyni-21.8-35-7 uszczelniacze półosi[pod flanszą} 48-62-7/6.5 {084-409-189b}



lewy2435
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr mar 18, 2009 22:22
Lokalizacja: Piotrków tr
Kontakt:

fontanna ze skrzyni..

Post autor: lewy2435 » pt mar 09, 2012 21:21

interesowały by mnie jeszcze momenty dokręcenia zamachu i docisku sprzęgła .zamach dokręcałem pneumatem+klej na śruby, ale tych od docisku boję się potraktować żeby nie zerwać gwintu.i jeszcze jedno:nie mam zbytnio czym wycentrować tarczy ,ustawiłem ją na oko za pomocą bolca o średnicy wałka czy to przejdzie przy wkładaniu skrzyni??



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

fontanna ze skrzyni..

Post autor: krzycho85 » pt mar 09, 2012 21:59

Zamach dokręca się momentem 60Nm a drugi etap to dokręcenie śrub o 90st. Stosować należy nowe śruby
Docisk dokręca się momentem 25Nm.
nie mam zbytnio czym wycentrować tarczy ,ustawiłem ją na oko za pomocą bolca o średnicy wałka czy to przejdzie przy wkładaniu skrzyni??
Jak masz dobre oko to przejdzie :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości