Zawór EGR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Majster171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2012 22:50

Zawór EGR

Post autor: Majster171 » ndz lut 26, 2012 02:16

Witam. Mam problem ze swoim Golfem IV. 1.9 TDI.
Po dodaniu gazu do oporu auto zaczyna się dławić a ten gruby wąż od zaworu EGR zaczyna puchnąć.
Ten siłownik jest cały czas w jednej pozycji , po dodaniu gazu nawet się nie rusza.
Przeczyściłem zawór ale siłownik dalej się nie rusza.
Jest do tego jakiś bezpiecznik? Czy to wina tego,że się nie rusza siłownik?
Proszę napisać wszystko jak krowie na rowie
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Zawór EGR

Post autor: stonefree » ndz lut 26, 2012 02:56

Czy to nie EGR przypadkiem a klapa gasząca?



Majster171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2012 22:50

Zawór EGR

Post autor: Majster171 » ndz lut 26, 2012 04:49

No tak klapa gasząca w ogóle się nie zamyka,jest cały czas w pozycji otwartej. Czyściłem całość i nic nie mogło , ręcznie się rusza ale podczas pracy silnika nic ani drgnie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9279
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zawór EGR

Post autor: wesol » ndz lut 26, 2012 08:14

Jak klapa gaszaca ma sie zamykac podczas pracy silnika?? Nie zrozumiales nazwy "klapa gasząca"? Zamyka sie na kilka sekund tylko gdy przekrecisz kluczyk w lewo w stacyjce. Powoduje wyhamowanie silnika poprzez próżnie wytworzoną z tloków. Niech ktoś gasi silnik a ty obserwuj czy sie ten silownik rusza przy gaszeniu silnika.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Christof
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: sob sty 14, 2012 20:25

Zawór EGR

Post autor: Christof » ndz lut 26, 2012 11:00

To zawór EGR jest wszystkiemu winny nic panu nie da czyszczenie go trzeba go wymienić, odpowiada od za jak najlepsze wchłanianie spalin. I tym samym jak najlepsze przyspieszenie. Wczoraj to wymieniałem w lagunie 1.9 to po depnięciu gazu w podłogę auto gwałtownie przyspieszała i ładnie sie turbina włączała, az po 2 przejażdżce mojemu wujkowi nie chciało się z jego auta wysiadać ;]


Obrazek

Majster171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2012 22:50

Zawór EGR

Post autor: Majster171 » ndz lut 26, 2012 11:24

wesol, Robiłem już tak jak mówisz , ani przy odpaleniu ani gaszeniu klapa się nie zamyka nawet odrobinę.Jest ciągle otwarta.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zawór EGR

Post autor: italiano_83 » ndz lut 26, 2012 11:37

Sprawdziłeś wężyk do zaworu n239 i wtyczkę do niego ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Majster171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2012 22:50

Zawór EGR

Post autor: Majster171 » ndz lut 26, 2012 11:43

Tak jest podłączony. Wężyki wyglądają na szczelne. Tylko zastanawia mnie bo na tym zaworze jest taka jakby pokrywa i ona lekko lata. Czy to ma coś z tym wspólnego? Jak sprawdzić ten zawór ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9279
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zawór EGR

Post autor: wesol » ndz lut 26, 2012 11:43

jak poszuka na forum to nawet znajdzie fotke gdzie sie kabelek ulamuje od sterowania tego elektrozaworu klapy gaszacej. Zazwyczja tam ulega złamaniu. Na vagu napewno bedzie blad odnosnie wlasnie klapy gaszacej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Majster171
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lut 25, 2012 22:50

Zawór EGR

Post autor: Majster171 » ndz lut 26, 2012 12:00

No szukam cały czas i nie mogę znaleźć. Nie możesz mnie chociaż naprowadzić ?^^

A ile powinna się ruszać ta sztanga turbosprężarki? Na wyłączonym silniku próbuje i rusza się tylko z 2mm ale to i tak ledwo co,i trzeba użyć trochę siły.


Nie piszemy posta pod postem- korzystamy z opcji edycji !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości