Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Prezes156 » sob lut 04, 2012 12:05

Witam serdecznie , zabrałem się za wymianę uszczelek chłodniczki oleju i mam kilka pytań:
1. Czy mogę przeczyścić wymontowaną chłodniczkę i jej pokrywkę ropą lub rozpuszczalnikiem ??
2. Kupiłem dwie uszczelki i jedna jest identyczna a druga która jest w tej "pokrywce" którą odkręcamy ( szara) jest tak jakby "na styk" albo nawet i za mała...czy to tak ma być i ona potem pod wpływem wkręcania się spłaszczy??
3. Jak mam wyjąć w/w szarą uszczelkę bo jest ona jakby .... wtopiona w tą pokrywkę??Niżej foto szarej uszczelki nowej na starej nie wyjętej....
Obrazek Obrazek
Dzisiaj tylko zdążyłem to wymontować a w poniedziałek chciałbym to skończyć i liczę na waszą pomoc bo nie raz już mi pomogliście ;P Czekam z niecierpliwością na wasze odp. :popcorn:


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

piotreksz455
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 21:28

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju...Problem!!

Post autor: piotreksz455 » sob lut 04, 2012 12:39

Witam..podłączam sie do tematu i pytanie moje to czy przy wymianie uszczelek trzeba spuszczać koniecznie olej?



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 630
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Re: Wymiana uszczelek chłodniczki oleju...Problem!

Post autor: areczek0000000 » sob lut 04, 2012 17:25

Oczywiście możesz to umyć a nowe oringi zawsze muszą odstawać trochę od obudowy


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
rybaka669
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 12:43
Lokalizacja: LJA
Kontakt:

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju...Problem!

Post autor: rybaka669 » ndz lut 05, 2012 13:53

prezes 156 dużo kosztują takie uszczelki?? bo sam sie przymierzam do wymiany. w sklepie motoryzacyjnym dostane oringi??



piotreksz455
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 21:28

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju...Problem!

Post autor: piotreksz455 » ndz lut 05, 2012 19:40

ja kupowałem serwisie VW i zapłaciłem 28zł za komplet



kzmc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr paź 27, 2010 22:31

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: kzmc » ndz lut 05, 2012 23:12

do 2E kupowalem w tamtym roku w IC za okolo 4 zł. Widnieje pod nazwa "Uszczelka chłodnicy oleju" :)



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Prezes156 » ndz lut 05, 2012 23:34

Ja ku[iłem w motoryzacyjnym po 10 zł jedna i były sprowadzane z serwisu VW ;) niby to są te uszczelki ale martwi mnie że ta szara jest mniejsza od tej co jest teraz. Chyba że potem zostanie spłaszczona jak będę zakręcał...Wie ktoś coś na ten temat?? i powtarzam pytanie czy tą starą uszczelkę można normalnie wydłubać śrubokrętem ???


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
Mateusz90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:33
Lokalizacja: Nebraska

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Mateusz90 » pn lut 06, 2012 00:04

jakim momentem dokręcać tą śrubę co trzyma chłodniczke oleju?ona jest chyba plastikowa i słyszałem ze jest na niej napisany moment dokręcania nie rozbierałem jeszcze tego a chce tak z ciekawości wiedzieć czy mój dynamometr ma taka mała skale czy dokręcał będę poprostu ręka z czuciem :jezor:
co do tamtej uszczelki myślę ze nie ma co się bać tylko poprostu śrubokrętem wydłub ją jeśli masz nową,sam tego nie robiłem jeszcze więc nie powiem ze napewno się ją wydłubuje ale jezeli nowa jest płaska to ta jet taka sama i nic jej nie trzyma tylko sie zacisnęła i tyle.



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Prezes156 » wt lut 07, 2012 16:10

Mateusz90 pisze:jakim momentem dokręcać tą śrubę co trzyma chłodniczke oleju?
Ja dokręcałem po prostu z czuciem i jest wszystko ok...
A więc tak: Wymieniłem uszczelki tej chłodniczki i na razie jest wszystko cacy. Podzielę się moimi spostrzeżeniami na temat tej wymiany, mianowicie: Do odkręcenia tej chłodniczki najlepszy jest klucz nasadowy 30 z przedłużką i grzechotką ponieważ jest tam strasznie ciasno i ciężko jakikolwiek inny klucz tam wsadzić ;). Kiedy już odkręcimy chłodniczkę należy mieć pod ręką coś do czego można zlać olej bo jest tego dosyć dużo... Kiedy zdejmiemy pokrywkę chłodniczki wychodzimy z kanału ( bo bez niego ciężko jest w ogóle wymieniać te uszczelki) i od góry najlepiej sobie wyciągnąć tą chłodniczkę gdyż wisi ona na dwóch gumowych wężach na których założone są spinki. Aby zdjąć spinki najlepiej właśnie wyciągnąć sobie tą chłodniczkę górą bo mamy do nich super dostęp i łatwo zdjąć nawet zapieczone spinki ( ja używam do tego francuza). UWAGA! przy odpinanu węży najlepiej zrobić sobie foto albo zaznaczyć który wąż jest u góry a który na dole żeby nie pomylić przy zakładaniu!!. Kiedy wypniemy chłodniczkę z węży możemy sobie ją zabrać do domu (bądź gdziekolwiek chcemy) w celu oczyszczenia jej (może być ropa) to samo robimy z nakrętką. Kiedy już mamy wszystko czyściutkie przystępujemy do ściągnięcia starych uszczelek. Uszczelkę z chłodniczki zdejmujemy po prostu rękami odrywając ją od chłodniczki. Uszczelkę z pokrywki musimy DELIKATNIE wydłubać śrubokrętem płaskim , cienkim. Przy tej czynności zwróćcie uwagę aby nie uszczerbić zewnętrznej obudowy pokrywki. Potem zakładacie nową uszczelkę która może wydawać się trochę mniejsza ale w rzeczywistości pasuje w 100%. Nowe uszczelki można delikatnie przesmarować świeżym olejem bądź tym zlanym i wszystko montujemy w odwrotnej kolejności jak przy demontażu :D. Mam nadzieję że pomogłem a jeśli nie to przykro mi :D Ja robiłem to jakieś 3 może 3,5h z posprzątaniem i domyciem się z oleju :D. U mnie jak na razie wszystko śmiga i nic nie cieknie ;) Aha... nie zapomnijcie uzupełnić oleju i płynu chłodniczego który może wycieknąć ( ale niewielka ilość) z węży które odpinacie od chłodniczki ;)


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Szymon Jarosz » wt lut 07, 2012 22:53

Koledzy ,ma taki sam problem w swoim MKIV :kac: Potrzebuje numery tych uszczelek,moj silnik to ALH :smoke:


ObrazekObrazekObrazek

Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Prezes156 » śr lut 08, 2012 01:24

Szymon Jarosz pisze:Koledzy ,ma taki sam problem w swoim MKIV :kac: Potrzebuje numery tych uszczelek,moj silnik to ALH :smoke:
W każdym motoryzacyjnym Ci powiedzą symbole tych uszczelek ;) Wiem że jedna a konkretnie ta szara (zdjęcie u góry) to "Pierścień uszczelniający VAG 109-621-015" a ta druga jest jakaś standardowa z końcówką A. U mnie konkretnie była to (lecz nie wiem czy napewno to ten numer) 039-117-070A ;)
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 13:10 przez Prezes156, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: LordSpooky » śr lut 08, 2012 09:08

Szymon Jarosz pisze:Koledzy ,ma taki sam problem w swoim MKIV :kac: Potrzebuje numery tych uszczelek,moj silnik to ALH :smoke:
Uszczelka chłodnicy oleju
Producent: FEBI
Nr: 18776
Kosztuje 10 zeta. Wczoraj kupowalem. Wymienione, zrobione smiga nic nie leje juz.



Prezes156
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sty 06, 2012 00:53
Lokalizacja: Śląsk

Re: Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: Prezes156 » śr lut 08, 2012 12:13

LordSpooky pisze:
Szymon Jarosz pisze:Koledzy ,ma taki sam problem w swoim MKIV :kac: Potrzebuje numery tych uszczelek,moj silnik to ALH :smoke:
Uszczelka chłodnicy oleju
Producent: FEBI
Nr: 18776
Kosztuje 10 zeta. Wczoraj kupowalem. Wymienione, zrobione smiga nic nie leje juz.
Ale to tylko ta jedna od góry chłodniczki a jest jeszcze druga od strony filtra oleju.
Prezes156 pisze:
LordSpooky pisze:Ja taka wsadzalem. http://www.google.pl/imgres?q=oring+ch% ... 102&ty=113" onclick="window.open(this.href);return false;
No to jest ta (od góry chłodniczki) którą dostaniesz w każdym motoryzacyjnym a ta druga jest sprowadzana z serwisu. Mi przepuszczały obydwie więc musiałem kupić i tą i tą ;)
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 13:15 przez Prezes156, łącznie zmieniany 3 razy.


VW Golf MK4 130 PS, Skoda Octavia II FL 1.6 MPI

Awatar użytkownika
LordSpooky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn paź 19, 2009 11:47
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Wymiana uszczelek chłodniczki oleju.

Post autor: LordSpooky » śr lut 08, 2012 12:46

Ja taka wsadzalem. http://www.google.pl/imgres?q=oring+ch% ... 102&ty=113" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 72 gości