Climatronic nie włancz się agregat

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » czw sty 19, 2012 20:24

Witam, jestem posiadaczem MK4 1,4 16V z climatronikiem. Od jakiegoś czasu zaczęły parować mi szyby, okazało się że agregat nie działa. Sprawdziłem wszystko i okazało się że napięcie które wchodzi na agregat wynosi 9,1V zamiast 12V. podłączyłem napięcie bezpośrednio i agregat ruszył. Wszystko działa.
Chce to zrobić w ten sposób że te 9V będzie szło na odpowiedni przekaźnik który będzie podawał już 12V do agregatu. Tylko że to jest jakby nie było prowizorka. Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna lepsze rozwiązanie?

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: jhosef » czw sty 19, 2012 23:01

Kompresor nie ruszy bo jest za zimno. Jeśli chcesz się upewnić to musisz mieć ogrzewany garaż. Graniczna temp to chyba 5 stopni.
Parowanie szyb nie jest związane z uruchomieniem agregatu bądź nie. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr kabinowy?
Zawalone podszybie liśćmi itp powoduje wzmożone parowanie.



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Re: Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » pt sty 20, 2012 00:09

Filtr wymieniłem dwa miesiące temu na węglowy filtr FILTRON. Nie Wiem jak jest z temp. uruchomienia agregatu, jutro sprawdzę to u kolegi który ma ten sam samochód. Możesz mieć rację tylko dlaczego podaje tam 9V na agregat? Jeżeli u kumpla będzie pracował agregat spróbuje jeszcze podłączyć na chwile jego sterownik (panel) bo nie wiem skąd przychodzi napięcie do agregatu żeby go uruchomić. Jeżeli z panelu to na innym ruszy.
A jeżeli chodzi o temp. min uruchomienia agregatu to wydaje mi się że nie w tym rzecz dziś u mnie było 0st. ale przecież aby odparować szyby szybko trzeba włączyć klimę aby osuszało powietrze. Kiedy nacisnę nadmuch na szybę to automatycznie włącza się agregat więc nie sądzę że to z powodu temperatury.
Wynik moich testów opiszę.
Ps. w manualnej klimie musi być ta sama zasada climatronic steruje temp w aucie ale agregat albo chodzi albo nie. Kiedy jest ECON to stoi kiedy pisze AUTO lub nic nie pisze agregat powinien pracować.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: Haki » pt sty 20, 2012 01:01

Tak jak napisał kolega jhosef, agregat nie uruchomi się jak na dworze jest poniżej 5 lub 4 stopni ( nie pamiętam ) .... Co do wilgoci w aucie i parowaniu ... jest obszerny temat , w którym to mowa jest o uszkodzonym V71 i klapach sterujących obiegami :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » pt sty 20, 2012 18:55

Hhmmmm... jeden z moich braci ma MK4 1999r 1,9TDI 115KM z klimatyzacją manualną i włączyła sięprzy 0st. Drugi brat ma Caddy 2007r TDI 90KM + dwustrefowa klimatronic i nie włączyła się. Zaczynam wam wierzyć jeszcze jutro sprawdzę u kumpla który ma 1,6SR 100KM + klimatronic. Wiadomo że kiedy agregat pracuje powietrze osusza się szybko i para momentalnie znika. Jeżeli chodzi o parowanie to mam nowy węglowy filtr FILTRON. Zeszłej zimy miałem "WATOLINE" filtr o grubości 1cm coś jak gąbka stosowana u mnie w pracy do filtrowania powietrza które wciąga kompresor. Ostatnio ktoś mi mówił że węglowe filtry powodują mocniejsze parowanie. W zeszłym roku miałem szmaciane dywaniki i nie parowało tak jak w tym teraz mam gumowe z wysokim brzegiem i dbam żeby nie stała w nich woda a i tak paruje. Wątpię że powodem jest pogoda (ciągłe opady, temp. koło 0st. a nie mróz jak normalnie o tej porze roku).
I ciekawi mnie jeszcze jedno dlaczego pokazywało mi 9V na kablu do agregatu?! Chyba że był tam tak słaby prąd że nawet żarówka by nie zaświeciła, a tylko miernik pokazał.



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: guziolek » sob sty 21, 2012 11:56

Zajrzyj do tego wątku co podałem i postępuj zgodnie ze wskazówkami przy sprawdzaniu, czyli paluchy w tą kratkę pod schowkiem i sprawdź czy na otwartym obiegu wszystko jest szczelnie domknięte. Ja całą tamtą zimę się wściekałem, bo parowało, a jak się okazało po odnalezieniu tego wątku klapa była lekko niedomknięta :bigok: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=14



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » ndz sty 22, 2012 01:24

Sprawdzę to na pewno. Jednak że wydaje mi się że wszystko działa ponieważ jeszcze jakiś czas temu kiedy temperatury było ok 10st po włączeniu klimy para znikała a latem kiedy odgrzybiałem klapa zachowywała się jak napisałeś w instrukcji w/w wątku. wydaje mi się że problem może być w węglowym filtrze. Pozatym realnie patrząc przy obecnej pogodzie tj. koło zera st. i ciągłych opadach wilgotność powietrza jest bardzo wysoka. Robiłem dalszą trasę i nie było problemu kiedy w aucie przez ok pół godziny temperatura na klimatronicu była ustawiona na 21st. Do pracy mam 10km i to na tej trasie nawiedzały mnie te problemy.
Defakto co mają klapy do do parowania szyb skoro wilgotność w samochodzie jest ta sama co na zewnątrz?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: Haki » ndz sty 22, 2012 01:28

Defakto co mają klapy do do parowania szyb skoro wilgotność w samochodzie jest ta sama co na zewnątrz?
ano mają to ,że podczas jazdy autko zamiast zasysać świeże powietrze z zewnątrz idące przez filtr - miesza to wilgotne wewnątrz auta .... OT CO MAJĄ KLAPY :bigok:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: Quintus » ndz sty 22, 2012 09:08

Owszem wilgotność jest ta sama, lecz wewnątrz wchodzi ta z twojego oddechu, ewentualnie innych wsiadajacych osób. Wiadomo, to nie to samo co osuszenie przez klimę, ale lepszy rydz niż nic, skoro ta nie chce ruszyć. Sprawdź klapkę pod filtrem jak radzą inni, pewnie bedzie przymknieta.



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » pn sty 23, 2012 13:03

Sprawdziłem wszystko i wygląda ok, sprawdzę jeszcze inny filtr bo tu też może leżeć przyczyna. Wydaje mi się że można zamknąć ten wątek. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. A sprawa z nie włączającym się agregatem poniżej 5st. C jest obca moim znajomym. Ale rzeczywiście tak jest, sprawdziłem to na kilku samochodach z manualną i automatyczną klimatyzacją. Wszędzie tak samo.
Uważam że można zamknąć ten wątek.



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » sob sty 28, 2012 14:00

Sprawdziłem wszystko i znalazłem rozwiązanie. Klapki były ok, a parowało mi coraz mniej. Zrobiłem tak: jak dojeżdżałem do domu odkręcałem ogrzewanie na całego po dojechaniu otwierałem okna i wietrzyłem auto. Tak może trzy- cztery razy i kupiłem za dwa złote taki osuszacz powietrza i spokój :D
Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: grg474 » sob sty 28, 2012 20:44

elsterinstromet, wyjmij filtr p.pyłkowy, włącz auto puść powietrze - sprawdź czy widać wiatrak czy też klapa obiegu zamkniętego go zasłania - wg mnie jeździsz na obiegu zamkniętym


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: elsterinstromet » ndz sty 29, 2012 01:08

na pewno nie. wszystko działa dobrze. Parowanie w aucie jest również uzależnione od tego jakie trasy się robi. Jak robi się 20km dziennie to jedyne co się robi to topnieje śnieg z butów w aucie i zostaje wilgoć. Jak pisałem nagrzałem kilka razy auto (ciepłe powietrze wchłonęło dużo wilgoci i wietrzyłem) wrzuciłem osuszacz. 20 min temu miałej jeszcze trasę 30km, panel na ECON 23st. pełne auto ludzi nic nie parowało.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Climatronic nie włancz się agregat

Post autor: grg474 » ndz sty 29, 2012 11:54

dobra to inaczej - daj test climatronika (przyciskami n apanelu) i podaj czy są błędy, po drugie - czy sprawdziłeś czy działa ten obieg zamknięty? Ja robię trasy po 10-20km dzienni ei mi szyby nie parują czyli coś jednak jest nie tak


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości