Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- daro89cm
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 17:41
- Lokalizacja: Hajnówka / Ewentualnie Białystok...
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
witam powróciłem do golfów po przerwie mialem problemy wczesniej ze swoim 1.8 16V PL ale wkoncu sie pozbylem i przesiadalem sie na inne marki ale jednak powróciłem a mówiąc krótko kupiłem se 1.8 90 konny ponoć podrasowany do okolo 110koni tak mnie zapewniał znajomy choć nie mam wyciagów z Hamowni autko posiadam od października jest w samej benzynie ponoc nie widział gazu, posiada również 3 bolce przy rozrządzie które z tego co słyszałem ze niemciec przy kazdej wymianie rozrzadu ucinał te bolce, ale wracając do tematu...
Silnik zaczyna falować między 900 a 1000 obr/min, podczas jazdy przy utrzymywaniu stalej prędkości czuć bardzo delikatnie szarpania, a czasem daje takie wrazenie ze chce zgasnąć i spada prędkość jednakże po dodaniu gazu prawie ze do podłogi odżywa ostatnio to coraz częściej sie dzieje, mialem to niedawno jak jechałem z dziewczyna do jej siostry sadziłem ze nie dojade... później po kilku h gdy przyszedł czas by wracać do domu po odpaleniu auto wskakiwało mi na 2000 obr/min i po jakiejś moze 1 minucie obroty spadały i gasł tak było z kilka razy (dodam ze wczesniej bylo przy odpalaniu ze silnik wskakiwał na 1200 - 1300 obr/min ale przypuszczałem ze to ssanie automatyczne i nie gasł), po ruszeniu było to samo z tymi jak powyzej pisałem podszarpywaniami przy utrzymywaniu stalej prędkości... dodam ze poprzedni właściciel wymieniał wszystko Swiece, przewody, kopułki, itp. silnik zadbany nie jednemu jak otwieram maske to oczy gotowe sa wyskoczyć widząc ten silnik... Proszę o pomoc, na ewentualne pytania odpowiem z miłą Chencią bo Chcem zrobić to Autko...
Silnik zaczyna falować między 900 a 1000 obr/min, podczas jazdy przy utrzymywaniu stalej prędkości czuć bardzo delikatnie szarpania, a czasem daje takie wrazenie ze chce zgasnąć i spada prędkość jednakże po dodaniu gazu prawie ze do podłogi odżywa ostatnio to coraz częściej sie dzieje, mialem to niedawno jak jechałem z dziewczyna do jej siostry sadziłem ze nie dojade... później po kilku h gdy przyszedł czas by wracać do domu po odpaleniu auto wskakiwało mi na 2000 obr/min i po jakiejś moze 1 minucie obroty spadały i gasł tak było z kilka razy (dodam ze wczesniej bylo przy odpalaniu ze silnik wskakiwał na 1200 - 1300 obr/min ale przypuszczałem ze to ssanie automatyczne i nie gasł), po ruszeniu było to samo z tymi jak powyzej pisałem podszarpywaniami przy utrzymywaniu stalej prędkości... dodam ze poprzedni właściciel wymieniał wszystko Swiece, przewody, kopułki, itp. silnik zadbany nie jednemu jak otwieram maske to oczy gotowe sa wyskoczyć widząc ten silnik... Proszę o pomoc, na ewentualne pytania odpowiem z miłą Chencią bo Chcem zrobić to Autko...
- Caybel
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
- Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
- Kontakt:
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
A w jaki sposób została podniesiona moc? Co zostało wymienione?
Myśle że warto sprawdzic wartości TPS!
To opis pobrany od homsky z naszego forum:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Myśle że warto sprawdzic wartości TPS!
To opis pobrany od homsky z naszego forum:
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5
Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
;)
- daro89cm
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 17:41
- Lokalizacja: Hajnówka / Ewentualnie Białystok...
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
klemy akumulatora na jak długo najlepiej odłączyć i obie na raz czy tylko Ujemną?
dokładnie nie wiem co zostało zrobione wiem ze pokrywa zaworów jest inna a czy poza nią coś zostało wymienione nie mam pojęcia... ;/ akurat na temat Silnika to dla mnie dość trudny temat więc obawiam sie pchać łap tam by bardziej nie zepsuć, jedynie co wiem to przelot wstawiony z zakończeniem orginalnej końcówki GTI (dwururki) jedynie co dodam ze za nim co kolwiek zaczeło sie dziać to 200km/h dalem rady z niego wyciągnąć...
dokładnie nie wiem co zostało zrobione wiem ze pokrywa zaworów jest inna a czy poza nią coś zostało wymienione nie mam pojęcia... ;/ akurat na temat Silnika to dla mnie dość trudny temat więc obawiam sie pchać łap tam by bardziej nie zepsuć, jedynie co wiem to przelot wstawiony z zakończeniem orginalnej końcówki GTI (dwururki) jedynie co dodam ze za nim co kolwiek zaczeło sie dziać to 200km/h dalem rady z niego wyciągnąć...
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
200km/h to ja wyciagam bez zadnych przerobek! W 1.8 RP komp resetuje sie juz po 1min. Odlacz plusa albo wtyczke od kompa. Poczytaj o reset ecu.
- Caybel
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
- Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
- Kontakt:
Re: Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 11
200km/h bez żadnych szpont hmmm...biercok mkII pisze:200km/h to ja wyciagam bez zadnych przerobek! W 1.8 RP komp resetuje sie juz po 1min. Odlacz plusa albo wtyczke od kompa. Poczytaj o reset ecu.
A w jakiej to gierce? Też bym pograł.
;)
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
kolega też kiedyś opowiadał jak jego golfina 1,6 D wyciągała 180
licznik był tak zrypany
licznik był tak zrypany
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
Koledzy nie piszcie już o tych 200 na godzinę, raz że to śmieszne i wstyd dwa nie dotyczy tematu. daro89cm, o tych bolcach to nieprawda. Natomiast jeśli ten silnik rzeczywiście jest kręcony, w co bardzo wątpię bo z 1.8 tego się po prostu nie robi, i reset nie pomoże to musisz wiedzieć na czym polegały przeróbki. Ja sądzę że żadnych przeróbek nie było (to był tylko chwyt marketingowy), i po prostu poczytaj o falowaniu obrotów w silnikach na monowtrysku (RP, ABS, AAM) tematów o tym jest setki i napewno coś konkretnego znajdziesz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Caybel
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
- Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
- Kontakt:
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
Proponuje na dobry początek przepatrzeć wszystkie lączenia elektryczny tzn wszelkie wtyczki wsuwki itp. Może cos po prostu zasniedzialo. Szczególna uwage zwróc na niebieski czujnik temp. i jego zasilanie. jest o tym wiele na forum.
;)
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
No dobra troszke przesadzilem LICZNIKOWO 190 cislem, skrzynia ath jedna z najdluzszych, licznik sprawny. Wiem wiem nie na temat
- daro89cm
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 17:41
- Lokalizacja: Hajnówka / Ewentualnie Białystok...
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
no to u mnie było 195-200 i licznik też niby sprawny... ale mniejsza o większość
Zostało w Aucie zdiagnozowany problem... <jupi>
guma pod monowtryskiem mocno sparciała i po pękała, była łatana przez poprzednika silikonem... haha ;D
przy okazji wymieniłem tarcze i klocki przód na nowe TRW i jeszcze doszedł mi Tył do którego nie zaglądąłem, chcem cały nowy zestaw Maleństu zafundować, bębny, szczęki, sprężynki, Cylinderki, Łożyska... później zostanie alu potraktowac skansolem i papierami na końcu pasta i bedzie gitara no i gleba oczywiście
Zostało w Aucie zdiagnozowany problem... <jupi>
guma pod monowtryskiem mocno sparciała i po pękała, była łatana przez poprzednika silikonem... haha ;D
przy okazji wymieniłem tarcze i klocki przód na nowe TRW i jeszcze doszedł mi Tył do którego nie zaglądąłem, chcem cały nowy zestaw Maleństu zafundować, bębny, szczęki, sprężynki, Cylinderki, Łożyska... później zostanie alu potraktowac skansolem i papierami na końcu pasta i bedzie gitara no i gleba oczywiście
- daro89cm
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 17:41
- Lokalizacja: Hajnówka / Ewentualnie Białystok...
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
no to u mnie było 195-200 i licznik też niby sprawny... ale mniejsza o większość
Zostało w Aucie zdiagnozowany problem... <jupi>
guma pod monowtryskiem mocno sparciała i po pękała, była łatana przez poprzednika silikonem... haha ;D
przy okazji wymieniłem tarcze i klocki przód na nowe TRW i jeszcze doszedł mi Tył do którego nie zaglądąłem, chcem cały nowy zestaw Maleństu zafundować, bębny, szczęki, sprężynki, Cylinderki, Łożyska... później zostanie alu potraktowac skansolem i papierami na końcu pasta i bedzie gitara no i gleba oczywiście
Zostało w Aucie zdiagnozowany problem... <jupi>
guma pod monowtryskiem mocno sparciała i po pękała, była łatana przez poprzednika silikonem... haha ;D
przy okazji wymieniłem tarcze i klocki przód na nowe TRW i jeszcze doszedł mi Tył do którego nie zaglądąłem, chcem cały nowy zestaw Maleństu zafundować, bębny, szczęki, sprężynki, Cylinderki, Łożyska... później zostanie alu potraktowac skansolem i papierami na końcu pasta i bedzie gitara no i gleba oczywiście
- daro89cm
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 17:41
- Lokalizacja: Hajnówka / Ewentualnie Białystok...
Problemy z 1.8 Benz, 90km ponoc podciągnięty do okolo 110km
więc tak golfina moja już zrobiona wyszło ze sparciała mi guma pod monowtryskiem i jakies przewody nie kontaktowały, ale już jest cacy przy okazji zrobiłem przód hamulce i jest Git ale zeby nie było za łatwo żyć to i Tył doszedł... ale mniejsza o wiekszość... teraz nasuwa mi sie pytanie do was mam Felgi na sezon letni które otrzymałem z autem są to "Estoril", 6 J x 15 i na nich są oponki 185/55 R15 82H, golfinka na lato jest zglebiona i nie mam pojęcia jakie oponki założyć bo te są dość drogie o Tych rozmiarach a nie wiem czy jak założe inne nie będzie mi na glebie trzeć... ;/ pomocy czy wkładać nowe czy po prostu zostać przy seryjnych Oczywiście interesują mnie Continental Premium Contact, poprzednie auto bardzo dobrze mi sie na nich prowadziło ale cenna nowych jest duża... ;/ chyba ze Sugerujecie mi innej marki oponki...? Z Góry Dziękuje za porady
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości