Witam wszystkich
Zakupiłem w grudniu Golfa mk6 1.4 tsi 122hp Highline (auto demo dealera)
Generalnie jestem bardzo zadowolony z nabytku (jak na tą klasę auta), wyłączając dupowate halogenowe światła przednie.
Brud, który gromadzi się na ich szybce w czasie obecnej pogody (mimo spryskiwaczy) powoduje, iż w nocy świecą dość średnio, jeśli nie rzec by słabo.
Idealnie czyste świecą dość ładnie, ale też bez specjalnych uniesień.
Generalnie długie nie są jakąś super dopałką.
Jeżdże codziennie przez ciemne i brudne dorgi leśne, więc chciałbym coś na to poradzić (nie chce rozjechać rogacizny, albo innych kopytnych)
Wiem z doświadczenia, że nawet przy biksenonach brud potrafi roszczepić i osłabić wiązke światła - mimo wszystko przez 3 lata jeżdżenia A4 B6 na bixenonie miałem zupełnie inną jakość jazdy.
Reasumując:
Przewertowałem wszystkie największe niemiecko i anglojezyczne fora dyskusyjne (motortalk, vortex, etc.)
Cel szukania - kompletna instrukcja montażu biksenonów z ledami do Golfa 6.
Znalazłem kilka istotnych wskazówek, jak też manuali, ale nie ma nigdzie kompletnego kompendium, które wyjaśniłoby mi wszystkie niewiadome.
Moje pytania do osób, które faktycznie zrealizowały taką przeróbkę (nie do netowych teoretyków):
1. Czy da się zamontować ksenony z ledami tak, aby działała funkcja skrętnego ksenonu bez montażu czujników pozimowoania, (oraz wiązki do nich idącej) i modułu poziomowania. Interesuje mnie czy kupując ksenony i moduł skrętu plus jakiś tam adapter, moge korzystać z pełnej funkcji tych lamp (nie licząć auto poziomowania). Czy też skręcanie, nie będzie działać bez zamontowanego i zakodowanego poziomowania. Czy są może jakieś moduły udające modul poziomowania.
2. Czy jeżeli punkt 1 uda mi się uruchomić, to czy z powodu braku poziomowania będą widnieć jakieś błędy na wyświetlaczu, lub błędy w komputerze, które wychwyci ASO (na przeglądzie)
3. Jeżeli mam Highlina z grudnia 2010 roku (model 2011) to muszę zmieniać bordnetz pod ksenony z ledami? Pod zwykłem ksenony z tego co czytam to niby nie - jak się ma sprawa z ledami. Chcę uzyskać pełną funkcjonalność ledów (ściemnianie, rozjaśnianie)
4. Jeżeli chciałbym założyć same ksenony z ledami bez poziomowania i bez skręcania to co potrzebuje poza lampami (aby uniknąć błędów z punktu 2) i mieć dalej pełną funkcjonalność led.
5. Jeżeli chciałbym założyć ksenony z ledami bez poziomowania i ze skręcaniem to wystarczą same lampy + moduł skrętu?
6. Jeżeli chciałbym mieć pełną funkcjonalność - czyli poziomowanie, skręcanie i ledy o zmiennym stopniu jasności co oprócz modułu skrętu i zestawu ze sklepu kufatec potrzebuje
http://kufatec.com/images/1556_0.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
7. Pytanie bonusowe - jak do takiej zmiany lamp odnoszą się w ASO (auto na gwarancji) - jeżeli zrobiłbym pełną funkcjonalność to pewnie nie zauważą (chyba - nie wiem czy wiązke się dobrze ukryje), ale co w momencie lekkiej rzeźby (np braku poziomowania, skrętu, jakichś adapterów niemarkowych).?
Jak to rzutuje na gwarancję części elektrycznej auta - mogę się z nią pożegnać?
8. Pytanie bonusowe - czy jest ktoś z okolic Wrocławia, lub Dolnego Śląska, który ogarnąłby taką przeróbkę z punktów 4,5,6
Oczywiście odpłatnie. Jak nie to może z dalszej części kraju.
9. Pytanie bonusowe nr.2 czy warto brać wiązke i części z kufateca, czy lepiej zgormadzić sobie mix nowych lub używanych części w ASO/ na alledrogo?
Generalnie to byłyby wszystkie pytania.
W przyszłości pewnie będą następne
montaż biksenon z led
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
montaż biksenon z led
jest - http://forum.golf6.pl/nasze-auta/golf-6 ... -t262.html" onclick="window.open(this.href);return false;
były:
Audi V8 D11 4.2 280 HP
Audi A4 B6 2.5 TDI QUATTRO 180 HP
Audi B4 1.9 TDI 90 HP
Audi B4 2.3 NG 130 HP
Ford Escort 1.6 mk5 90 HP
Ford Sierra 1.8 mk2 80 HP
montaż biksenon z led
1-wiele aut wymaga dodatkowego modułu skrętu
2-może być błąd, ale pewnie da się go wywalić
3-z tego co wiem właśnie z ledami jest najwięcej kłopotów
4-możesz mieć błędy z powodu braku poziomowania, do ledów pewnie moduł ich obsługi i odpowiednie przeprogramowanie kompa aby je uaktywnić
5-jw.
6-pewnie full komplet tj wiązki, poziomowanie, ustawianie kompa, spryskiwacze, zbiornik, pompki, zderzak...
7-teoretycznie nie powinno bo np. jesli uszkodzeniu uległ silnik to lampy do tego nic nie mają
8-na forum była kiedyś porada o xenie do mk5, tam byli ludzie którzy to robili - uderz do nich, może cości doradzą, ale weź pod uwagę że to trochę kosztuje
9-porównaj ceny a wiele się dowiesz, najlepiej to chyba szukać rozbitka na części - wtedy masz co chcesz
2-może być błąd, ale pewnie da się go wywalić
3-z tego co wiem właśnie z ledami jest najwięcej kłopotów
4-możesz mieć błędy z powodu braku poziomowania, do ledów pewnie moduł ich obsługi i odpowiednie przeprogramowanie kompa aby je uaktywnić
5-jw.
6-pewnie full komplet tj wiązki, poziomowanie, ustawianie kompa, spryskiwacze, zbiornik, pompki, zderzak...
7-teoretycznie nie powinno bo np. jesli uszkodzeniu uległ silnik to lampy do tego nic nie mają
8-na forum była kiedyś porada o xenie do mk5, tam byli ludzie którzy to robili - uderz do nich, może cości doradzą, ale weź pod uwagę że to trochę kosztuje
9-porównaj ceny a wiele się dowiesz, najlepiej to chyba szukać rozbitka na części - wtedy masz co chcesz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości