Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Witam wszystkich forumowiczów.
Piszę w imieniu brata. Jeździ Golfem III kombi z silnikiem 1.8, gaźnik. Od zakupu auta (2 lata temu) zastanawiał się czy auto nie pali mu za dużo. 10L w cyklu mieszanym. To jeszcze mógł wytrzymać, z braku czasu nie zagłębiał się w temat czy trzeba coś naprawiać czy TTTM. Teraz auto pali mu 15L w mieście i chyba stracił cierpliwość, bo poprosił mnie o pomoc, żebym poszperał na forum. Czy ten silnik ma jakieś typowe usterki które będą wpływały na takie duże spalanie czy trzeba iść standardową drogą, czyli świece, przewody, regulacja gaźnika, zapłon? Brat po zakupie auta na bank wymieniał olej, pasek rozrządu, filtry - dba o takie rzeczy. Nie wiem czy świece i przewody też wymieniał. Proszę o pomoc czy to auto powinno tak dużo palić?
Aha. Brat nie wspominał żeby kiedykolwiek auto sprawiało jakieś problemy w stylu falujące obroty, problemy z odpalaniem,brak mocy, parskanie, kichanie itp. Z tymi rzeczmi jest super.
Piszę w imieniu brata. Jeździ Golfem III kombi z silnikiem 1.8, gaźnik. Od zakupu auta (2 lata temu) zastanawiał się czy auto nie pali mu za dużo. 10L w cyklu mieszanym. To jeszcze mógł wytrzymać, z braku czasu nie zagłębiał się w temat czy trzeba coś naprawiać czy TTTM. Teraz auto pali mu 15L w mieście i chyba stracił cierpliwość, bo poprosił mnie o pomoc, żebym poszperał na forum. Czy ten silnik ma jakieś typowe usterki które będą wpływały na takie duże spalanie czy trzeba iść standardową drogą, czyli świece, przewody, regulacja gaźnika, zapłon? Brat po zakupie auta na bank wymieniał olej, pasek rozrządu, filtry - dba o takie rzeczy. Nie wiem czy świece i przewody też wymieniał. Proszę o pomoc czy to auto powinno tak dużo palić?
Aha. Brat nie wspominał żeby kiedykolwiek auto sprawiało jakieś problemy w stylu falujące obroty, problemy z odpalaniem,brak mocy, parskanie, kichanie itp. Z tymi rzeczmi jest super.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
ustawienie zapłony. rozrząd musi być dobrze ustawiony. Jak auto robi 3km w te i 2km w tamte i 1km nazod:) to 10l spali. Wciąż niedogrzane auto. wciąż zwiekszona dawaka na zimnym. Czy kolega ma sprawny termostat w aucie ? Warto zasłonić chłodnice do połowy żeby ciepła nie tracił. Twój brat musi po prostu wybrać sie w trase i przejechać z 50km na cieplutkim silniku. Jak on w tej trasie spali 7,5 litrów to jest wszystko dobrze.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Dzięki za szybką odpowiedź. Ale brachol ma 25km do pracy, z czego 20km to zwykła trasa, reszta miasto, więc jak latem tak jeździł , że powiedzmy 50% to trasa (20km za jednym razem) a reszta to miasto, to 10L/100 to chyba nadal dużo czy normalnie?
PS. ten silnik 1.8 na gaźniku w MK3 jaki może mieć symbol?
PS. ten silnik 1.8 na gaźniku w MK3 jaki może mieć symbol?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Wlaśnie nie wiem jaki ma symbol. Sprawdz. Nawet nie wiem czy on w ogóle ma gaźnik. Na pewno jest monowtryskowy. To nie gaźnikowiec. Nie miałem styczności z tym silnikiem ale niech spóuje wymienić niebieski czujnik w układzie chłodzenia. On pokazuje komputerowi faktyczną temperaturę silnika. Pokażę błędną to ECU pomyśli że jest wciąż silnik zimny
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Sorki za drobne wprowadzenie w błąd, w końcu ja tylko wyświadczam przysługę bratu.
Sprawa wygląda tak, że brat sam nie jest pewien czy ma tam gaźnik, więc pewnie będzie ten monowtrysk. Jedeno jest pewne, że jego auto to:
Golf III Variant, silnik: 1781.00 ccm - 75.00 KM/55.00 kW; Silnik: AAM ,a może ANN-?
Świec ani przewodów nie wymieniał,
No i teraz jeszcze podpytałem jak dokładnie było z tym spalaniem, więc faktycznie spalił mu te 15L / 100km ale było to jesienią tylko jazda po mieście, bo do pracy koleżanka go podwoziła w tym czasie, więc tylko krótkie odcinki po mieście. Natomiast jak jechał latem trochę obładowany na autostradzie 140km/h auto spaliło mu 10L. Natomiast narzeka że wcześniej po mieście mieścił się w okolicach 10L, a teraz 15L czy to nie za dużo, czy mogło tak wyjść na krótkich odcinkach po mieście? Z góru dziękuję za pomoc.
Sprawa wygląda tak, że brat sam nie jest pewien czy ma tam gaźnik, więc pewnie będzie ten monowtrysk. Jedeno jest pewne, że jego auto to:
Golf III Variant, silnik: 1781.00 ccm - 75.00 KM/55.00 kW; Silnik: AAM ,a może ANN-?
Świec ani przewodów nie wymieniał,
No i teraz jeszcze podpytałem jak dokładnie było z tym spalaniem, więc faktycznie spalił mu te 15L / 100km ale było to jesienią tylko jazda po mieście, bo do pracy koleżanka go podwoziła w tym czasie, więc tylko krótkie odcinki po mieście. Natomiast jak jechał latem trochę obładowany na autostradzie 140km/h auto spaliło mu 10L. Natomiast narzeka że wcześniej po mieście mieścił się w okolicach 10L, a teraz 15L czy to nie za dużo, czy mogło tak wyjść na krótkich odcinkach po mieście? Z góru dziękuję za pomoc.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Trudno co kolwiek powiedzieć. Wiele razy próbowaliśmy rozwiązać takie problemy przez internet i zazwyczaj oddaje sie takie auto do mechanika i spokój. Taniej jest mu dać niż czekać na nas aż coś wymyślimy, jeździc i jeździć i spalać połowie wiecej pieniędzy niż normalnie.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Rozumiem Jonathan, mi tylko chodzi o potwierdzenie, że te 15 L/100km w takich warunkach to faktycznie jest za dużo, lub, że te silniki zimą na krótkich odcinkach po mieście tyle palą, bo nie wiemy co robić, czyli jednak za dużo i trzeba do mechanika oddać. Myślę że trzeba zacząć od wymiany świec i przewodów, bo nikt nie wie kiedy ostatnio były wymieniane. A czy myślisz, że ten niebieski czujnik układu chłodzenia to nadal jest aktualne w kwestii krótkich odcinków zimą, kiedy silnik i tak nie zdąży się rozgrzać, czy raczej miało by to coś wspólnego w momencie gdyby tak dużo palił na trasie i już rozgrzany, a nadal dostawał bogatszą mieszankę? Pozdrawiam. PS.Ładny kolorek auta, podobny jak moja toyota.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Tak. 15 litrów to za dużo. Czujnik mówi ECU jak ciepły jest silnik. Jak mu wciąż mówi żej est zimny to ECU wciąż daje większą dawke paliwa. Dzięki normalny sobie czerwień
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
Ok, dzięki za konkretną odpowiedź. A ten czujnik jakby okazał się niesprawny to warto szukać na szrotach czy lepiej kupić nowy? Są z tym jakieś problemy, czy to jakiś uniwersalny do większości VW, który bez problemu można dostać na allegro bądź w hurtowni moto?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
to normalna czesć która kupisz.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Za duże spalanie 1.8 gaźnikowy
pikon7 z tego co piszesz wnioskuję, że Twój brat ma silnik 1.8 AAM - na monowtrysku (w Mk3 nie było silników zasilanych gaźnikiem). Co do czujnika temperatury to jest jeden czteropinowy na krócu, który łączy górny wąż chłodnicy z głowicą. Piny 1 i 3 wysyłają sygnał do kompa a 2 i 4 do zegarów. Czujnik można prosto sprawdzić - bierzesz multimetr i na wyłączonym silniku odłączasz wtyczkę od czujnika i mierzysz opór na pinach 1 i 3. Pierwszy pomiar na zimnym - powinno być 2500-3000 Ohm, drugi na ciepłym (najlepiej tuż po jeździe, tak aby był dobrze nagrzany) - norma to około 300 Ohm.
Fajnie byłoby podpiąć go pod kompa i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów ale i też sprawdzić czy pozostałe parametry są w normie, np sonda lambda itd.
Również jestem zdania, że przydałaby się wymiana świec i kabli wysokiego napięcia.
Fajnie byłoby podpiąć go pod kompa i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów ale i też sprawdzić czy pozostałe parametry są w normie, np sonda lambda itd.
Również jestem zdania, że przydałaby się wymiana świec i kabli wysokiego napięcia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości