Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

BartekWSH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 13:10
Lokalizacja: RZ

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: BartekWSH » pn gru 12, 2011 19:33

Witam,
Panowie mam problem ze swoim Golfem IV 1.9 SDI 1998 r.

Odpalałem go codziennie i nie miałem żadnego problemu, lecz w tamtym tyg. jeździłem w Poniedziałek a następnie chciałem go odpalic w Czwartek i zaczeły sie problemy.
Silnik nie odpalił, akumulator kręcił lecz nie odpalał. Okazało się, że w przewodzie od filtra do silnika nie ma paliwa tylko powietrze. Zalałem przewód oraz podłączyłem go do butelki z ropą i odpalił. Po ściągnięciu osłony zauważyłem przeciek ropy pokazany na fotkach czerwoną strzałką.
Dodatkowy problem to taki, że gdy silnik chodzi to w przewodzie razem z paliwem ciągnie bańki z powietrzem prosto z filtra. Filtr ściągnąłem i podpiąłem wszystkie przewody dokładnie i dalej ciągnie powietrze z ropą (niebieska strzałka).
Od tego momentu rano zawsze dusi się przed zapaleniem ale po chwili załapię i odpali.

Doradźcie co mogę z tym zrobic.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: italiano_83 » pn gru 12, 2011 23:55

BartekWSH pisze:Dodatkowy problem to taki, że gdy silnik chodzi to w przewodzie razem z paliwem ciągnie bańki z powietrzem prosto z filtra. Filtr ściągnąłem i podpiąłem wszystkie przewody dokładnie i dalej ciągnie powietrze z ropą (niebieska strzałka).
Od tego momentu rano zawsze dusi się przed zapaleniem ale po chwili załapię i odpali.
Jeśli ściągałeś podgrzewacza z filtra paliwa, to mogły się uszkodzić dwa małe oringi uszczelniające które są na nim zamontowane, a które powinny być wymieniane podczas wymiany filtra.



Tu ładnie widać te oringi.

Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: Rafał 21 » wt gru 13, 2011 00:10

BartekWSH pisze: Doradźcie co mogę z tym zrobic.
Z tych twoich strzałek wynika że czerwone to wyciek z pod nastawnika . Należy wymienić uszczelki zależy która cieknie dolna czy górna z pod dekielka . Ale wydaje mi się ze dolna to sam tego nie zrobisz

Natomiast zapowietrzenie to przyczyna nieszczelności na zasilaniu, czyli może być wiele do sprawdzenia . Ale najczęściej to tzw. podgrzewacz na filtrze , sa tam pod nim uszczelki typu oring lub sam filtr /odwadniacz pod filtrem też ma uszcelkę . I od tego by należało zacząć


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

BartekWSH
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 13:10
Lokalizacja: RZ

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: BartekWSH » sob sty 14, 2012 20:32

Wyciek z pompy. Wymiana całych uszczelnień: simeringi i jakieś tam inne części uszczelniające + regulacja po naprawie.
W HOFMANIE w Rzeszowie 1200-1500, u pewnego specjalisty od pomp 550 zł.
Gdyby ktoś potrzebował nr to pisac na email.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: munior » sob sty 14, 2012 20:56

BartekWSH pisze:W HOFMANIE w Rzeszowie 1200-1500
Z takimi cenami pewnie mają kolejki i trzeba się zapisywać :grin: Powinni sobie szyld sprawić "Tylko dla elit " :chytry:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: DejaVu » wt sty 17, 2012 22:07

Witam i sorry za podpinkę-ale już zadałem pytanie w innym temacie - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p5321952" onclick="window.open(this.href);return false; Też mam SDI(prawie 2 lata) filtr paliwa zmieniałem w 2010 r. :blush: teraz miałem to zrobić przed zimą-ale za długo zwlekałem .Golf stracił moc i zdechł po paru minutach zapalił i przejechałem parę km. znowu stracił moc i zdechł - na wolnych obrotach jak gazowałem to się przyduszał i jak zaświeciłem latarką to widziałem pełno piany z powietrzem w przewodzie .Jak odholowywałem go z kumplem do domu to po jakiejś godzinie zapalił ale nie chciał wejść na obroty , postanowiłem więc zobaczyć co jest z tym paliwem i odkręciłem tą śrubkę od spodu filtra-wyciekło ok.100g czegoś niepodobnego do ropy :kac: a jak odkręcałem filtr i podnosiłem go do góry to było słychać syk powietrza- no i potem kręciłem kilka razy ale paliwo nie do tarło do przewodu.Filtr jest taki: http://carsdan.istore.pl/pl/filtr-paliw ... rtner=4321" onclick="window.open(this.href);return false; Nie pamiętam jaki był wcześniej i czy mi go wymieniono, paragon mam ale nie byłem przy wymianie.U mnie nie ma żadnych wycieków i do tej pory jeździł bezawaryjnie :-( Jakiś miesiąc/dwa wcześniej miałem podobną awarię , też stracił moc tak jak gdyby nie dostawał paliwa , tyle że wydaje mi się że słyszałem cichutkie brzęczenie jakby przekaźnika(dziś też coś jak by brzęczało) tylko tamtego pierwszego razu odczekałem z pół godziny i pojechałem normalnie, aż do dziś.Wtedy myślałem również że to wina ropy bo kupowałem od rusków , teraz znowu jeżdżę na tej z CPN . Na dieslach się nie znam mam silnik AGP ale nie wiem co tu jest czy jakaś pompa czy pompo wtryski?? I czemu jak wylałem to coś z filtra to nie chciał mi pociągnąć paliwa z baku?! czy jak kupię nowy filtr i zaleję go ropą(jak mam to zrobić) to mi zapali? I jaki jest ten mój filtr, i co to jest za zawór na tym filtrze do którego są podpięte przewody-kumpel w Passacie ma podgrzewany! a Passat starszy od mego.Jeszcze raz przepraszam za podpinkę :pub: Pozdrawiam.


Seat Mii 1.O CHYA

DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

Powietrze w przewodzie paliwowym + wyciek paliwa

Post autor: DejaVu » śr sty 18, 2012 15:47

Kupiłem nowy filtr zamontowałem i zalałem paliwem, nie miałem małego lejka więc więcej wylałem jak zalałem , po chwili golf zapalił i chodził trochę nie równo na wolnych obrotach, w wężyku pełno powietrza .Postanowiłem się przejechać i nie potrzebnie go zgasiłem , aby pochować klucze :rozpacz: już nie chciał zapalić ! zalałem znowu filtr i kręciłem dłuższy czas ale nie zaskoczył,postawiłem aku do ładowania.
To co spuściłem wczoraj z filtra to połowa zamarzła :goof: w nie ogrzewanym pomieszczeniu.Boję się że jest to samo w baku.Garaż nie ogrzewany golf na podwórku jest ślisko i nie daję rady go wepchać, pada śnieg! Nie wiem jak odpowietrza się diesla-czytałem że luzuje się wtryski , ale nie wiem czy samemu , czy musi być ktoś do pomocy? i czy silnik ma pracować?Czy dało by radę podpiąć wężyk z bańką bezpośrednio do pompy aby odpalić?


Seat Mii 1.O CHYA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości