Jaki olej do sKrzyni 5 mk3 1,4 ABD ????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej do sKrzyni 5 mk3 1,4 ABD ????
Witam mam pytanie dzisiaj wymienialem sobie wlacznik do swiatel cofania w skrzyni i wylalo mi sie troche oleju i niewiem jaki tam sie wlewa olej i ile go powinno byc , i co ile kilometrow powinno sie wymieniac olej ?????
- Marihuana Man
- Gadatliwa bestia
- Posty: 867
- Rejestracja: czw lut 03, 2005 22:54
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
- Kontakt:
http://volkswagen.auto.pl/adataabd.htmlhm ale mi chodzi jaki olej najlepiej wlac i ile i co ile sie powinno go wymieniac
[img]http://dvprogram.pl/vw.jpg[/img]
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Teoretycznie nie ale wymiana dobrze robi skrzyni...
a tak apropos... sprawdzalem ta norme GL-5... i jej kompatybilnosc ze skrzyniami VW... mozna go stosowac do wszystkich skrzyn ktorych synchronizatory nie sa z mosiadzu z dodatkiem niklu... bo w nich nikiel pod wplywem dodatkow zawarych w oleju dyfunduje z synchronizatora do kola zebatego zmieniajac wspolczynnik tarcia... i stad problemy ze zmiana biegow... jednakze jako ze wiazanie takie jest nietrwale... nikiel po jakims czasie oddziela sie i przechodzi do oleju... i zmiana biegow wraca do normy... przynajmniej tak mi mowili ludzie z ktorymi rozmawialem... takie szczescie ze moja uczelnia wspolpracuje z VW i badali przekladnie i synchronizatory do samochodow VW... takze zadnego puchniecia nie ma... aha i pisze o powierzchni synchronizatora... zeby ktos nie pomyslal ze o calym
a tak apropos... sprawdzalem ta norme GL-5... i jej kompatybilnosc ze skrzyniami VW... mozna go stosowac do wszystkich skrzyn ktorych synchronizatory nie sa z mosiadzu z dodatkiem niklu... bo w nich nikiel pod wplywem dodatkow zawarych w oleju dyfunduje z synchronizatora do kola zebatego zmieniajac wspolczynnik tarcia... i stad problemy ze zmiana biegow... jednakze jako ze wiazanie takie jest nietrwale... nikiel po jakims czasie oddziela sie i przechodzi do oleju... i zmiana biegow wraca do normy... przynajmniej tak mi mowili ludzie z ktorymi rozmawialem... takie szczescie ze moja uczelnia wspolpracuje z VW i badali przekladnie i synchronizatory do samochodow VW... takze zadnego puchniecia nie ma... aha i pisze o powierzchni synchronizatora... zeby ktos nie pomyslal ze o calym
Hm dzisiaj sie dowiedzialem ze dobry do skrzyn jest ATF niepamietam dokladnych oznaczen ale on jest taki czerwonawy i ze w zimie niema najmniejszych problemow ze zmiana biegow na duzych mrozach ja jestem zdania ze warto wymienic olej np ja mam juz na moj gust lekko zmeczony takze go wymienie w najblizszym czasie
No też słyszałem takie opinie o oleju z ATF ale w sumie to nie wiem, nie znam sięna lepkościach itp ale może faktycznie to dobry pomysł. Może ktoś z wiedzą w tym zakresie się wypowie? No, ja też wymieniłem niedawno olej w moim 13 latku na wspomnianny TAF na początek w tylnym dyfrze 0,7l (syncro ma taki) i że się zrobił cichy więc i skrzynia dostała nowy olej i nie narzekam na mrozach (a było ciężko zmieniać biegi) jak i w lecie (zmiana biegów lepiej jak w nowiutkiej corolce).**Gucio** pisze:Hm dzisiaj sie dowiedzialem ze dobry do skrzyn jest ATF niepamietam dokladnych oznaczen ale on jest taki czerwonawy i ze w zimie niema najmniejszych problemow ze zmiana biegow na duzych mrozach ja jestem zdania ze warto wymienic olej np ja mam juz na moj gust lekko zmeczony takze go wymienie w najblizszym czasie
PS. KamilW - masz rację też dotarłem do takich informacji, związki siarki tak działają na nikiel. Ale jeżeli olej nie ma jej a jest GL5 to można lać (czyli oleje spełniające obie normy GL4 i GL5). A czy nie szepnęli by Ci coś na uczelni na temat oleju ATF w manualnej skrzyni? Bo ten dość radykalny pomysł jest często lansowany przez mechaników...
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
rozumiem ze ten ATF to olej do automatu? popytam i podowiaduje sieCefaloid pisze: A czy nie szepnęli by Ci coś na uczelni na temat oleju ATF w manualnej skrzyni? Bo ten dość radykalny pomysł jest często lansowany przez mechaników...
[ Dodano: Czw Kwi 06, 2006 21:37 ]
P.S. niech ktos poda pelna nazwe tego ATF
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
do manualnych skrzynek zaleca sie olej o klasie 75W90 czyli pelny syntetyk jednak**Gucio** pisze:jezeli chodzi o mnie to jutro bede wiedzial pełne oznaczenie on jest do automatu ale i manualem niewybrzydzi dla manuala to i nawet lepiej
niektore firmy np Renault i BMW zalecaja do manualnych skrzyn olej typu ATF dextron czyli od automatow jest kilka rodzajów olejow ATF sa mineralne i syntetyczne wielu moich znajomych zalewalo ten olej do VW (syntetyk) i sobie chwali ale koszt 1 l takiego ful syntetyku ATF wcale nie jest duzo mniejszy oscyluje w granicach 30-50 zl za 1 L
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 348 gości