Jaki pasek klinowy

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » wt lis 08, 2011 08:38

Witam mam obecnie na warsztacie Jette MK2 1.6d z wspomaganiem przyjechała na wymianę przekładni kierowniczej i pompy łopatkowej. bo wspoma praktycznie nie działała, występował też w niej problem bardzo szybkiego zużywania się pasków klinowych, dwie wymiany w ciągu roku. Okazało się że paski klinowe szły w następujący sposób

Koło na wale-pompa wody-alternator

a drugi

Koło na wale-pompa wody-pompa wspomagania.

I teraz pytanie jakie mają być długości i szerokości pasków. paski zawsze były kupowane według katalogu i pasowały bez problemu. na długość przy takim podłączeniu jak pisałem wyżej ale szerokość 11.5

W ETKA znalazłem ze pasek alternatora ma być 9.5x965 a pasek pompy wspomagania 9,5x740 ale tez podaje jeszcze "pasek klinowy zastosowanie dla: pojazdów ze wspomaganiem kierownicy 11.2x866 i 9,5x865.

W sklepie mowia ze pasków 9.5 do jetty nie ma według katalogów.

Panowie jak to w końcu jest??



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Jaki pasek klinowy

Post autor: grandi » śr lis 09, 2011 01:45

pasek altka 11.9 x 950

pasek wspomagania 10x735


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » śr lis 09, 2011 06:30

Takich paskow to juz dopiero w zadnym katalogu nie widzlem. Pasek wspomagania jest zadlugi jak go lacze kolo ma wale i kolo na pompie a za krotki do pdlaczenia tak jak bylo

Jeszcze znaazlem ze powinien byc pasek 10x864 mozna zwariowac



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki pasek klinowy

Post autor: Lipek81 » pt lis 25, 2011 15:14

Ten 950 to jest długość paska dla latka, ale bez wspomy, wiec napędza on także pompę wody, dlatego dłuższy. Nie mam teraz dostępu do etki, ale wejdź sobie w etce w golfa mk2 ale w USA, albo meksyk. Tam masz rozrysowane, jak te paski powinny być poprowadzone dla każdej możliwej wersji (wspoma, klima, diesel, benzyna) i każdy pasek oznaczony i opisany, jaki ma być.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jaki pasek klinowy

Post autor: Paweł Marek » pt lis 25, 2011 15:18

bruczyk, coś się pomyliłeś napisałeś że oba paski ida na koło pompy wody chyba jeden z nich. Klima jest? Albo była?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki pasek klinowy

Post autor: Lipek81 » pt lis 25, 2011 15:46

Heh, faktycznie, nie zwróciłem uwagi.... No to teraz, jeżeli faktycznie tak jest, że dwa paski przechodzą przez pompę wody, to na pompie powinno być kolo pasowe podwójne, ale jedno z nich powinno swobodnie się obracać, bez napędu pompy. Mogło się zablokować, albo ktoś tam zrobił jakąś rzeźbę i dlatego teraz paski szybko się zużywają.



bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » sob lis 26, 2011 17:25

etka pokazuje ze ida oba przez pompe tylko ciekawe czy oba sa na sztywno czy jedno sie obraca swobodnie



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki pasek klinowy

Post autor: Lipek81 » sob lis 26, 2011 20:35

Przez pompę idzie tylko, jak jest klima.



bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » sob lis 26, 2011 20:51

Lipek81,
tu widac inaczej

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jaki pasek klinowy

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 00:23

bruczyk, nie wierz tak ETCE. Zdaje się podwójne koło pasowe na pompie wody jest przy klimie, wówczas na wale również oba koła pasowe mają tę samą średnicę i nie jest potrzebne żadne ułożyskowane koło na pompie. Przeleć obrazki w ETCE dotyczące samej pompy, zobacz koło drugie na omie ma numer 068121031N (pierwsze ma M na końcu) to zwykłe koła bez żadnych łożysk. No a fakt że niema w sklepie paska o odpowiednim rozmiarze to cóż, może nie być niektórych cześci do amerykańców, ale jakoś znajdziesz przez firmy sprowadzające części z USA


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Jaki pasek klinowy

Post autor: Lipek81 » ndz lis 27, 2011 00:36

bruczyk, przepraszam, zapomniałem, że tu chodzi o diesla. Kolo pompy wody ma być podwójne, ale oba kola na pompie wody mają się niezależnie obracać- tylko jedno z nich napędza pompę.
Paweł Marek pisze:Zdaje się podwójne koło pasowe na pompie wody jest przy klimie, wówczas na wale również oba koła pasowe mają tę samą średnicę i nie jest potrzebne żadne ułożyskowane koło na pompie.
- przy klimie mają na 100% różną średnicę kola na wale i wtedy koło pompy jest podwójne i ma łożyskowanie. Chyba, że może były różne rodzaje, czy coś, albo może na US szło inaczej - tego nie wiem, w każdym razie spotkałem się, że przy klimie pochodzącej z US, w benzynie koła na wale miały różną średnicę, a na pompie było ułożyskowane.



bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » ndz lis 27, 2011 09:41

Czyli trzeba znaleść do pacjenta koło łożyskowane



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Jaki pasek klinowy

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 27, 2011 09:58

bruczyk, może zrobisz fotkę jak to wygląda, bo przeciez jeździło to auto chyba zanim dostałeś je na warsztat tobyśmy popatrzyli jak to wygląda z ciekawości. Chyba że dostałeś zdekompletowane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Jaki pasek klinowy

Post autor: bruczyk » ndz lis 27, 2011 10:53

Dostałem kompletne i nie ma problemu z złożeniem tego tak jak było czyli oba paski przez pompę wody. Problem jest taki że paski sie szybko zużywają. założyłem paski według katalogu conti czyli takie jak podał kolega grandi pasują długością.
Zdjęcie wrzuce jutro.
Główny problem jest taki że nie ma opcji by puścić który kolwiek pasek z pominięcem pompy. A teraz już wiem że było coś takiego jak koło łożyskowne tylko muszę je gdzieś znaleść



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości