wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: zielu » pt lis 04, 2011 14:31

zmieniam alternator z takiego jak są w mk2 na taki jak są w mk3...
jak wiadomo w mk3 są już na pasek wielorowkowy mój stary układ jest na pasku klinowym...
koło na alternatorze mam takie jak na zdjęciu:
Obrazek

i alternatorem powienien kręcić pasek zaznaczony na niebiesko, ale niestety nie mam dolnego koła na pasek wielorowkowy jak i koła pasowego pompy wody, ale ze wstępnych przymiarek wynika ze pasek klinowy idealnie nakłada się w miejscu zaznaczonym na zielono na zdjęciu i odziwo ta "szczelina" wygląda jak koło ze starego alternatora (szerokość głębokość)
czy można pasek napędzający alternator założyć własnie na to koło :?:
i drugie pytanie, średnica starego koła jest większa niż nowego.. czy jego średnica nie będzie za mała :?: możne ewentualnie powinienem przełożyć koło ze starego alternatora na nowy by wszystko było ok :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: Paweł Marek » pt lis 04, 2011 15:39

kółko na pasek musi być wyprofilowane - czyli mieć skośne ścianki, więc to z fotki się nie nadaje. Jesli tylko się da to przekładka starego załatwi sprawę, ale czy pasuje na oś altka z mk3 - nie wiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: jhosef » pt lis 04, 2011 16:30

W tym zielonym zagłębieniu będzie Ci niszczyło pasek co chwila, to nie jest własciwe koło pasowe. Tam jest dość ostry kant i jest mniejsze, scianki pionowe. Do tego bardzo prawdopodobne przesunięcie osiowości tego miejsca.
Jaki masz alternator,z jakiego silnika?
Jeśli z TDI i nowszych silników wyposażonych w sprzęgiełko w kole pasowym to może być ciężko.
Ale jeśli na zwykłe, pełne kółko to ja bym ściągał i próbował przełożyć. Nie próbowałem to nie powiem czy się da.
W mk2 i mk3 średnica ośki jest chyba taka sama i wynosi 17 mm ale z tego co widzę to w mk3 nie ma klina.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: zielu » pt lis 04, 2011 19:04

jhosef pisze: Do tego bardzo prawdopodobne przesunięcie osiowości tego miejsca.
akurat idealnie się pokrywa ale...

tak w mk3 nie ma klina ale kolo da się przełożyć z tym ze w tedy następuje przesunięcie paska o około 1-2mm w lewo... z tym że...
ponieważ alternator zamontowany jest w mk3 znacznie niżej to niestety pasek zaczyna się opierać o pompę wody czyli i tak nic z tego nie wyjdzie :(
jedyne rozwiązanie to założyć na pompę wody oraz dolne koło pasowe na szeroki wieloklin w tedy wszystko będzie tak jak trzeba...
nie wiem tylko jeszcze jak w tedy sytuacja będzie wyglądać ze wspomaganiem... musze gdzieś znaleźć dolne koło i od pompy wody przykręcić i dopiero się chyba dowiem..


Obrazek

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: jhosef » pt lis 04, 2011 20:13

Wspomaganie mógłbyś spróbować na osobnym pasku klinowym. Do dolnego koła wielorowkowego dokręca się kółko na zwykły klin. Tylko trzeba przesunąć położenie na pompie wspomagana nie wiem np kółkiem z innym osadzeniem.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: zielu » sob lis 05, 2011 16:57

poszukałem po szrocie i dobrałem wszystkie koła tak by było dobrze.. i teraz pompa wody i alternator chodzą wspólnie na jednym pasku wieloklinowym a wspomaganie na osobnym pasku klinowym na kołach które są wysunięte bardziej


Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: Johnatan » sob lis 05, 2011 22:41

Nie wiem czy ci pomoge, ale zobacz co tu kolega kmini http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=426839" onclick="window.open(this.href);return false;


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: zielu » ndz lis 06, 2011 13:07

Johnatan, dzięki ale już wszystko poskładałem...
koło na pompe wspomagania założyłem jakieś wykręcone od pompy wody chyba z passata b3 i wszystko wyszło idealnie :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

wymiana alternatora na nowszy model - pytanie o koło pasowe

Post autor: Johnatan » ndz lis 06, 2011 22:16

Pasówka, pozdro kolego


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 104 gości