kappi pisze:Witam
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
czy ktos jest w stanie mi powiedziec ile rodzaji listew zewnętrznychw golfie mk2 ??
Z wąskich listew do 88 roku mniej więcej były dwa rodzaje
wąziutka wysokość 35 mm - takie listwy ma u siebie na golfie AUREL
wąska wysokość 55 mm - takie listwy można zobaczyć na golfie u użytkownika ARWAM
przy okazji były jeszcze listwy 55mm wyglądające jak te u ARWAMa tylko że z chromowym paskiem.
Wszystkie powyższe listwy mocujemy na taśme klejącą, a karoseria nie ma otworków na kołki montażowe (zobacz mój wątek bo to właśnie przerabiałem). Listwy te są przyczepiane pod przetłoczeniem drzwi. Więc... Jeśli masz szeroką listwe to niestety czeka cię zalepianie otworków i trochę lakierowanie...
Po 88 roku dla pełnych szyb zakładano listwy 65mm, mocowane na kołki. Karoseria ma już niestety otwory a sama listwa jest zaczepiona mniej więcej w połowie przetłoczenia.
Pakiety z sierpami wiadomo że mają przy okazji odpowiednie wystające listewki zachodzące na przedni błotnik. (tobie to chyba nie potrzebne)
kappi pisze:i kolejna sprawa to taka, że w niektórych golfach zauważyłem, że na tylnich nadkolach nie mają całych sierpów tylko takie jakby kawałek od dołu do wysokości listwy bocznej.. i tego tez widzialem dwa rodzaje bo takie od wersji z szerokimi listwami i ten "kawałek" na nadkolu był tez szeroki ale również dostrzegłem, że są te "kawałki" wąskie ..
Półsierp był dla wąskich i dla szerokich inny. Tak jak piszesz do roku 88 półsierp był wąziutki i wysoki. Jeśli masz bude nowego typu (z otworami na listwy) to również w okolicy 3 ciego otworu na kołek wzdłuż przetłoczenia nadkola znajduje się wgłębienie na dłuższy kołek półsierpa szerokiego. I teraz tak.
1. Wąski półsierp jest wyższy i będzie wymagał dowiercenia najwyższego otworka. Jeżeli zdobędziesz półsierp to sobie zaznaczysz i nawiercisz bądź... druga opcja... można ostatecznie górny kołek z półsierpa usunąć i przyklejać na górze kilkoma warstwami taśmy klejącej albo klejem do szyb.
2. Istnieją również podróby półsierpa wąskiego firmy TOPRAN. Pi razy oko nie są aż takie złe, choć rozlokowanie kołków jest nieco inne ale da się to upchać. Zostaje również mała szczelnia na wysokości przetłoczenia wzdłużnego karoserii. Z tymże... z Topranem to jest taka sprawa, że on jest jeszcze węższy niż ori wąski półsierp i jak go zamocujesz to widać to wgłębienie po kółku o którym pisałem. Gdybyś miał budę przed 88 to nie miałbyś tam tego wgłębienia i TOprana byś sobie mógł założyć - kosztuje ok 20 zł sztuka.
ALe w twoim wypadku jak chcesz wąski to tylko ori.