problem z tempomatem alh

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daniel2211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 15, 2011 08:17

problem z tempomatem alh

Post autor: daniel2211 » sob paź 15, 2011 08:37

witam
mam silnik z 99 roku aln w new beetle. w wtyczce czarno fioletowej sa 4 kable na miejscach 4,5,7,8. dwa z nich idą do pinów w cpu 9 i 20. czy znalazłem dobry schemat podłączenia?a gdzie szukać przewodów z cpu 19, 10, 35 21?
proszę o pomoc.
Obrazek

w wtyczce nie ma pinów 19 19 35 21. co zrobić dalej? dołożyć piny? z czego? sterownik o nr 038 906 018 ap
Ostatnio zmieniony sob paź 15, 2011 19:10 przez daniel2211, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

problem z tempomatem aln

Post autor: beetle » sob paź 15, 2011 11:25

a co to za silnik ALN?


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

daniel2211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 15, 2011 08:17

problem z tempomatem aln

Post autor: daniel2211 » sob paź 15, 2011 18:12

mój błąd ALH. no i kabelków nie ma wyprowadzonych z wtyczki ECM



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5955
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

problem z tempomatem alh

Post autor: grg474 » sob paź 15, 2011 19:33

daniel2211, zacznijmy od tego - masz ALH w new beetle
przejrzałem schemat i skoro w schemacie piszą że kable są tylko w wersji z GRA (tempomatem) to znaczy że masz je pociągnąć - ponieważ nie wiem czy kumasz kolory i schematy po niemiecku to zanim załączę - tłumaczenie na "nasze"
T121/14 (wtyczka sterownika silnika pin 14) - kolor przewodu czarno/biały grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/3 (pin 3 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 2 przewodami czarno/żółtymi do wtyczki tempomatu T7 piny 4 i 7
T121/46 (wtyczka sterownika silnika pin 46) - kolor przewodu biały grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/9 (pin 9 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem białym do wtyczki tempomatu T7 pin 5
T121/45 (wtyczka sterownika silnika pin 45) - kolor przewodu niebiesko/szary grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/1 (pin 1 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem niebieskim do wtyczki tempomatu T7 pin 2
T121/44 (wtyczka sterownika silnika pin 44) - kolor przewodu czerwony grubość 0,35mm idzie do wtyczki T10e/2 (pin 2 wtyczki czarnej w E-box) a stamtąd 1 przewodem czerwono/białym do wtyczki tempomatu T7 pin 3
do wtyczki tempomatu T7 pin 6 prowadzisz kabelek niebiesko/czarny do bezpiecznika 5
Obrazek
miłej pracy życzę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

daniel2211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 15, 2011 08:17

problem z tempomatem alh

Post autor: daniel2211 » sob paź 15, 2011 20:57

właśnie a ja znalazłem dwa schematy do ALH i ten akurat mi nie pasuje bo - pin 44 jest pusty a 45 i 46 zajęte , więć mało prawdopodobne że pociągneli dwa przewody a reszty nie . tak więc bardziej pasuje mi ten pierwszy schemat gdyż te piny są wolne. czy mam rację?
dokładnie pod tym linkiem można znaleźć dwa schematy do ALH - starszego i nowszego.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: problem z tempomatem alh

Post autor: beetle » ndz paź 16, 2011 09:39

właściwy schemat połączeń można szybko ustalić sprawdzając czy złącze ECM jest 80 pinowe czy 121 pinowe.
wszystko zależy czy auto było wyprodukowane przed czy po maju 1999 r.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

daniel2211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 15, 2011 08:17

problem z tempomatem alh

Post autor: daniel2211 » ndz paź 16, 2011 11:27

dwa złącza na komputerze sa.ale pinów nie liczyłem :) a to kiedy bylo wyprodukowane to dopiero sprawdze ale według pinów i schematów pasuje że przed bo te piny akurat są wolne.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5955
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

problem z tempomatem alh

Post autor: grg474 » pn paź 17, 2011 20:09

osłabiasz mnie - aln - potem że to alh - teraz się okaże że masz auto z pierwszego wypustu i dlatego nie pasuje ci mój schemat - może w końcu regulaminowo napisz prawdę o tym co posiadasz albo co teoretycznie w tym aucie jest i z którego konkretnie roku/miesiąca. bo tak to krążymy wokół tematu i to nie nasza wina :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości