problem z ssaniem ( kontrolka temperatury)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

problem z ssaniem ( kontrolka temperatury)

Post autor: kubi » śr mar 29, 2006 13:27

Witam
Mam problem z moim golfem 2 1.6 benzyna po wymianie nagrzewnicy wystapił dziwny problem a mianowicie silnik non stop chodzi na ssaniu 1600 obr/min oraz kontrolka temperatury nie miga podczas odpalania silnika (wskazik temp. chodzi) oraz wentylator chłodnicy najprawd. nie chodzi (a przed wymiana było wszystko oki) nie wymieniałem plynu podczas wymiany nagrzewnicy. Prosze o pomoc :(



rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Post autor: rooboo » śr mar 29, 2006 15:34

Witam... Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ chłodzenia. U mnie mechanik odpowietrzal układ po wymianie płynu. Musialem odpalić silnik na otwartym korku zbiorniczka wlewu płynu az sie prawie zagotował oczywiście uzupełniał ubytek płynu w trakcie odpowietrzania. Po wszystkim kazał mi sprawdzic stan płynu następnego dnia z rańca i miał racje bo sporo jeszcze ubyło.... po dolewce GOLFIACZEK śmiga jak szalony bez problemików... Pozdr...


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 18:38

Tyle ze w rf ce sam sie odpowietrza... bez zadnej ingerencji... ale zeby miec calkowita pewnosc to zostaw go na chodzie z odkreconym korkiem... a spuszczales plyn przy wymianie nagrzewnicy? napewno nie wpadlo nic do przewodu? nagrzewnica dziala?

[ Dodano: Sro Mar 29, 2006 18:39 ]
ps nie wypioles kabli od czujnika przy wymianie?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr mar 29, 2006 18:42

przepraszam za pytanie nie na miejscu...a ogrzewanie geguluje sie zaworem odcinającym przepływ płynu przez nagrzewnicę,czy klapką kierujacą zinme powietrze zamiast ciepłego?Bo jezeli zawór, to moze zostal na zamkniętym?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 19:03

W tym silniku na bank nie ma zaworu... woda plynie caly czas przez nagrzewnice a temp powietrza reguluje sie klapa powietrza



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » śr mar 29, 2006 19:24

nie sposzczałem płynu tylko troche zeby wyjac nagrzewnice. odpowietrzylem tak jak było mowione jutro zobacze efekt. Jedynie mnie martwi brak migającej kontrolki temperatury ( do czego wogole ona służy ???) :-k


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 19:40

ona ma mrugnac trzy razy... oznacza to ze wszystko jest ok... jak nie mruga to znaczy ze nie ma polaczenia elektrycznego z czujnikiem... ale skoro wskaznik dziala to moze jest to tylko problem ze stykiem w liczniku... moze przy wyjmowaniy cos sie poluzowalo... ale ogolnie jej brak to nic groznego :)



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » śr mar 29, 2006 19:49

Juz teraz wiem odpowietrzenie nie wiele dało dalej jest 1600 obr/min. obroty spadły do normalnych dopiero po mocnym nagrzaniu silnika wentylator działa załancza sie. obroty powinny spac po zejsciu z czarnego pola wskaznika temp. a spadaja dopiero po b. mocnym nagrzaniu :/ jutro pomierze czujniki a jak nie to na nowo rozbiurka deski rodzielczej :/


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 20:01

poczekaj chwile... sprawdz czy przewody wodne do gaznika grzeja sie tak jak inne? czy nie jest to zapowietrzone? jesli tak to moze bedzie konieczna tylko regulacja WAX elementu... bo teraz po wymianie nagrzewnicy zmienil sie przeplyw wody przez gaznik i moze byc konieczna regulacja



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » śr mar 29, 2006 20:25

Co to takiego Wax i do czego słuzy i gdzie sie znajduje??? mozliwe bo przepływ przez stara nagrzewnice był zaden ( prawiecała przytkana była)


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 29, 2006 20:42

sluzy do podnoszenia obrotow w fazie nagrzewania silnika... znajduje sie z przodu gaznika a co do regulacji to po prawej stronie jest srubka regulacyjna... zamieszcze ja na zdjeciu



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » czw mar 30, 2006 15:57

Chyba juz uporałem sie z problemem. bład lezał podczas zakładania nowej nagrzewnicy w komorze silnika jeden z wezy ukł. chłodzenia (z instalacji gazowej) sterujacy zaworem kulowym był minimalnie powyzej zbiornika wyrownaczego ukł. chłodzenia. teraz wszystko chodzi jak nalezy (zobaczymy czy to aby napewno to) a z lampka to chyba wina licznika bo był wyjmowany.


350 tys. km i ciagle jedzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości