Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Witam.
Wczoraj Padł mi alternator valeo, przestał ładować.
Stoi na moim podwórku drugi Passat nieszczęsne rozbity (także 1.9tdi 110km AFN 98r.) i chciałem przełożyć ten oto alternator z tego rozbitego (jest to bosch, także 120 028 903 028) do mojej B5, ale napotkałem problem.
Otóż w moim alternatorze jest jedna wtyczka z dwoma kablami i jeden gruby kabel czarny
a w tym drugim jeden gruby kabel jeden czarny kabelek przykręcany do alternatora nakrętką na klucz 8 i wtyczka z jednym niebieskim kabelkiem do regulatora napięcia.
I tu moje pytanie, idzie dostosować ten alternator, lub instalacje w moim Passacie do założenia tego alternatora?
Alternator Boscha
Wczoraj Padł mi alternator valeo, przestał ładować.
Stoi na moim podwórku drugi Passat nieszczęsne rozbity (także 1.9tdi 110km AFN 98r.) i chciałem przełożyć ten oto alternator z tego rozbitego (jest to bosch, także 120 028 903 028) do mojej B5, ale napotkałem problem.
Otóż w moim alternatorze jest jedna wtyczka z dwoma kablami i jeden gruby kabel czarny
a w tym drugim jeden gruby kabel jeden czarny kabelek przykręcany do alternatora nakrętką na klucz 8 i wtyczka z jednym niebieskim kabelkiem do regulatora napięcia.
I tu moje pytanie, idzie dostosować ten alternator, lub instalacje w moim Passacie do założenia tego alternatora?
Alternator Boscha
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
*Przewód gruby pod B+;
*niebieski pod D+;
*czerwono-czarny z samochodu przychodzi do styku "W" w alternatorze. Jeśli nie ma alternator takiego wejścia, konieczne jest dostanie się do płytki prostownika i tam się wpięcie. Lecz jeśli był wbudowany w TDI a nigdy nie zamieniany - powinien je mieć.
Mechanicznie, to jak Kolega woli: można uciąć wtyczki z auta i nalutować odpowiadające alternatorowi końcówki (ale to wykonałbym dopiero przy 150% pewności co do sprawności alternatora - bo co potem?). Można wykonać przejściówkę, jako złącze z samochodem wykorzystać gniazdo pinowe wymontowane ze starego alternatora, pamiętając lub zapisując położenie pinów i kolory.
*niebieski pod D+;
*czerwono-czarny z samochodu przychodzi do styku "W" w alternatorze. Jeśli nie ma alternator takiego wejścia, konieczne jest dostanie się do płytki prostownika i tam się wpięcie. Lecz jeśli był wbudowany w TDI a nigdy nie zamieniany - powinien je mieć.
Mechanicznie, to jak Kolega woli: można uciąć wtyczki z auta i nalutować odpowiadające alternatorowi końcówki (ale to wykonałbym dopiero przy 150% pewności co do sprawności alternatora - bo co potem?). Można wykonać przejściówkę, jako złącze z samochodem wykorzystać gniazdo pinowe wymontowane ze starego alternatora, pamiętając lub zapisując położenie pinów i kolory.
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Tyle że u mnie nie ma czerwono czarnego, w tej wtyczce z dwoma kablami w moim passacie są 2 niebieskie przewody
to jest taki alternator jak na tym zdjęciu
wiekszego nie znalazłem :/
to jest taki alternator jak na tym zdjęciu
wiekszego nie znalazłem :/
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Na rozruszniku jest (powinna być) kolejna wtyczka na tych przewodach. Były wersje, gdzie dopiero od tamtej na rozruszniku były osobne kolory.
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
i co w związku z tą wtyczką ? bo nie bardzo rozumiem, zaraz zejdę do auta i zrobię zdjęcie alternatora wraz z kablami, podejrzewam, że pomoże
Niestety nie mam dostępu do tego rozbitego auta
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Okazało sie ze jeden jest niebiesko czarny a drugi cały niebieski
Niestety nie mam dostępu do tego rozbitego auta
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Okazało sie ze jeden jest niebiesko czarny a drugi cały niebieski
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Napisałem czarno-czerwony, bo "zapomniałem się" z Golfem, tam jest właśnie taki.
Passaty TDI miały wpierw wykorzystywany ten przewód od styku W, później - już nie, był wolny, niewykorzystany (u mnie w Golfie komputer silnika 1Z już nie używa tego przewodu). Jeśli to rocznik 98 jak domyślnie wynika z pierwszego postu:
I jeszcze uwaga: niektóre alternatory mogą mieć zmienione oznaczenia wyjść, i tak:
Dotychczasowy D+ to L a dotychczasowy W to DFM
Passaty TDI miały wpierw wykorzystywany ten przewód od styku W, później - już nie, był wolny, niewykorzystany (u mnie w Golfie komputer silnika 1Z już nie używa tego przewodu). Jeśli to rocznik 98 jak domyślnie wynika z pierwszego postu:
gdyby były trudności, podłącz tylko niebieski do D+ i odpal. Jeśli wszystko będzie działać, szczególnie obrotomierz bo ten drugi czarno-niebieski od niego właśnie bywa - można jeździć.Aspyre pisze:(także 1.9tdi 110km AFN 98r.)
I jeszcze uwaga: niektóre alternatory mogą mieć zmienione oznaczenia wyjść, i tak:
Dotychczasowy D+ to L a dotychczasowy W to DFM
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Wszystko powinno być opisane na tym czarnym dekielku, dobrze sie domyslam ?
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Alternator założony i podłączyony, działa jak należy ale dopiero po tym jak odpalę i przygazuje znika ikonka AKU, ale z tego co wyczytałem jest to wina regulatora napięcia, wiec to juz mniejszy problem niż szukanie po omacku usterki w tamtym valeo
Re: Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Zico63b pisze: Dotychczasowy D+ to L a dotychczasowy W to DFM
Właśnie pytałem o to w innym temacie:)
A teraz wyjaśnij mi jak DFM ma się do DF bo mam taki alternator w TDI '96r??
Z góry dziękuję za pomoc
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Alternatory wcześniejszych diesli sygnał obrotomierza brały z ilości tętnień prądu alternatora na minutę, bezpośrednio ze zwojów i jeszcze przed prostownikiem - to był styk W. Później, po zastosowaniu TDI obrotomierz sygnał bierze już z ECU a DFM to już sygnał obciążenia alternatora, też dla ECU by mógł korygować (wolne) obroty silnika w celu szybkiego uzupełnienia prądu: w TDI przydatne - podgrzewacze płynu, wentylatory, zwykle bardzo bogate wyposażenia elektryczne.
D+ a L już tak się nie różnią rolą.
D+ a L już tak się nie różnią rolą.
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Czyli wymieniając alternator z ,,nowszego'' TDI (L i DFM) do ,,starszego'' TDI (D+ i DF) podczas przelutowywania kostki wiem żeby D+ połączyć z L ale nie jestem pewien czy mogę połączyć DF z DFM. Czy koniecznie muszę podłączać DF lub DFM do ECU ?? Co spowoduje niepodłącznie ich??
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
Możliwe, że nieprawidłową pracę, błędy na VAG-u. Obrotomierz jednak będzie pracował.
Zmiana alternatora z Valeo na Bosch 1.9tdi AFN
To może zapytam o jeszcze jedno, napisałeś
Mam to rozumieć dosłownie, bo w drugim aucie (AAZ) sterowanie obrotkiem jest z WZico63b pisze:Dotychczasowy D+ to L a dotychczasowy W to DFM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości