[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
Witam, mam dwójkę 5D w dieslu (co już nie wróży dobrego prowadzenia) i dowaliłem mu jeszcze trochę masy na przód - swap skrzyni, mocniejsze sprzęgło, duże turbo, duże hamulce itp.
Efekt jest taki, że w zakrętach prowadzi się w miarę neutralnie, ale kiedy zdecydowanie za szybko pojadę w zakręcie, albo trafi się coś śliskiego to wywala się przodem, co jest całkiem do upy - można kiedyś komuś wjechać na podwórko.
Macie jakiś sposób, żeby zabić podsterowność?
Podejrzewam rozkład mas, bo kiedyś podworząc kolegę posadziłem go z tyłu (ze sto kilo masy), na winklach przewalał się od szyby do szyby, pewnie działał jak wahadło, auto prowadziło się jak gokart
Możeby tak dowalić jakiś sztywny stabilizator na przód, a tył zostawić miękki?
Efekt jest taki, że w zakrętach prowadzi się w miarę neutralnie, ale kiedy zdecydowanie za szybko pojadę w zakręcie, albo trafi się coś śliskiego to wywala się przodem, co jest całkiem do upy - można kiedyś komuś wjechać na podwórko.
Macie jakiś sposób, żeby zabić podsterowność?
Podejrzewam rozkład mas, bo kiedyś podworząc kolegę posadziłem go z tyłu (ze sto kilo masy), na winklach przewalał się od szyby do szyby, pewnie działał jak wahadło, auto prowadziło się jak gokart
Możeby tak dowalić jakiś sztywny stabilizator na przód, a tył zostawić miękki?
- piotrus6282
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw wrz 22, 2011 14:33
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
a masz sportowe zawieszenie i jest niższe ? bo nie napisałeś tego albo nie doczytałem
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
Nie, cała nowa świeża seria, jedynie zmieniłem tylne tuleje wahaczy na pełne, z audi tt.
Dobra, mam już "sportowy" gwint renomowanej firmy TA-TECHNIX, który jest bardzo niewygodny i prawdopodobnie uniemożliwi mi wyjazdy na ryby. Dodatkowo jak załaduję kogoś na tył to na długich nierównościach zżera mi opony z tyłu, bo mam małe ET i felgę 7.5 cala
Teraz podsterowność pojawia się nagle, prawie bez ostrzeżenia przy większej prędkości.
Co zrobić z zawieszeniem, żeby był bardziej nadsterowny?
Dobra, mam już "sportowy" gwint renomowanej firmy TA-TECHNIX, który jest bardzo niewygodny i prawdopodobnie uniemożliwi mi wyjazdy na ryby. Dodatkowo jak załaduję kogoś na tył to na długich nierównościach zżera mi opony z tyłu, bo mam małe ET i felgę 7.5 cala
Teraz podsterowność pojawia się nagle, prawie bez ostrzeżenia przy większej prędkości.
Co zrobić z zawieszeniem, żeby był bardziej nadsterowny?
- piotrus6282
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: czw wrz 22, 2011 14:33
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
szczerze to nie wiem jaka może być tego przyczyna ale może tak jak piszesz że to jest przyczyna nie równego rozłożenia masy samochodu przód cięższy a tył lekki. Może przetestuj samochód wsadzając coś ciężkiego do bagażnika i wtedy zobacz co będzie się działo z autem
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
obniz tyl lub zaloz kpl dobrych szerszych gum. np toyo r888 lub bridgestone potenza 050a
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- Niesolidny sprzedawca
- Posty: 152
- Rejestracja: śr kwie 14, 2010 12:09
- Lokalizacja: Łomża, podlaskie
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
albo przerób łącznik stabilizatora tak, żeby był sztywny tak jak w mk4 (zapodaj od czegoś innego taki, tylko dospawaj mocowania) i dospawaj mocowanie bliżej koł na wachaczu to będzie malina (taka jest różnica w zawieszeniu vr6, gti, a zwykłego golfa i jest ogromna różnica)
smaruj gofera dżemorem!!!
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
wolsky, niezły z ciebie archeolog.
Problem mam jako tako ogarnięty - zawias Bilstein B10 który ma twardy przód i miękki tył, no i założyłem z tyłu ekologiczne opony o zmniejszonych oporach toczenia.
Ciekawe co będzie na nowym silniku
Problem mam jako tako ogarnięty - zawias Bilstein B10 który ma twardy przód i miękki tył, no i założyłem z tyłu ekologiczne opony o zmniejszonych oporach toczenia.
Ciekawe co będzie na nowym silniku
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
ja od siebie dodam ze taka charakterystyka jak w pierwszym poście jest zmienną nazywana w niektórych środowiskach. ja też to mam ale nie tylko przywykłem ale i polubiałem ją do tego stopnia że nie chcę tego zmieniać. jak mi przód za bardzo wyjeżdża na zewnątrz to poprostu ujmuję gazu i nieco mniejszam skręt kierownicą, aotu natychmiast się posłusznie zaczyna prowadzić.
jak dla mnie jest to lepsze zachowanie bo jest bardziej przewidywalne.
polecam natomiast z całego serca przesiakę na zawias z Passata B4 bądź TDI z rozstawem 5x100 lub z VR6 bo to to samo jest. to naprawdę robi robotę.
jazda w koleinach przy przepisowych prędkościach jest męcząca bo auto ma tendencję i to silną do myszkowania ale zato, przy prędkościach 150+ nawet głębsze koleiny nie robią na nim żadnego wrażenia.
auto prowadzi sie bardzo przewidywalnie, i naprawde sporo trzeba żeby zacząć przekraczać granice przyczepności w zakrętach.
polecam to w połączeniu z montażem pełnych tulei w przednich wachaczach i dobry gwint lub KIT.
minus tego rozwiązania że z auta robi się żaba i z szerokością felg nie poszalejemy jeśli nie chcemy problemów przy kontroli drogowej.
tylną belkę można jeszcze dodatkowo zastąpić belką z golfa MK3 wtedy jest sporo szerzej. jeszcze lepsze prowadzenie,aler wtedy koła jeszcze dalej nam wystają.
jak dla mnie jest to lepsze zachowanie bo jest bardziej przewidywalne.
polecam natomiast z całego serca przesiakę na zawias z Passata B4 bądź TDI z rozstawem 5x100 lub z VR6 bo to to samo jest. to naprawdę robi robotę.
jazda w koleinach przy przepisowych prędkościach jest męcząca bo auto ma tendencję i to silną do myszkowania ale zato, przy prędkościach 150+ nawet głębsze koleiny nie robią na nim żadnego wrażenia.
auto prowadzi sie bardzo przewidywalnie, i naprawde sporo trzeba żeby zacząć przekraczać granice przyczepności w zakrętach.
polecam to w połączeniu z montażem pełnych tulei w przednich wachaczach i dobry gwint lub KIT.
minus tego rozwiązania że z auta robi się żaba i z szerokością felg nie poszalejemy jeśli nie chcemy problemów przy kontroli drogowej.
tylną belkę można jeszcze dodatkowo zastąpić belką z golfa MK3 wtedy jest sporo szerzej. jeszcze lepsze prowadzenie,aler wtedy koła jeszcze dalej nam wystają.
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
Nie ma co cudować specjalnie
Oryginalny zawias jest bardzo dobrze zestrojony, na oryginalnym zawieszeniu i z oryginalnym wyposażeniem dawało się zimą wchodzić bokiem w zakręty bez ręcznego, dołożenie skrzyni 02A z ciężkim sprzęgłem i silnika 1.9 zauważalnie zmienia wyważanie auta.
Oryginalny zawias jest bardzo dobrze zestrojony, na oryginalnym zawieszeniu i z oryginalnym wyposażeniem dawało się zimą wchodzić bokiem w zakręty bez ręcznego, dołożenie skrzyni 02A z ciężkim sprzęgłem i silnika 1.9 zauważalnie zmienia wyważanie auta.
[mk2] zawias. Jak zabić podsterowność?!
wiem o tym, jednak jesli będziesz miał kieyś możliwośc się przesiąść na zawias od paska to gorąco polecam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości