Co to za element?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Co to za element?
Witam
Dziś zdjąłem taką "puszkę" która jest umieszczona między turbo a IC, przy prawym przednim kole. Jest płaska, składa się z 2 cześci i jest skręcana śrubami. W środku wygląda jak tłumik przelotowy (rurka z otworami). Czy to zbiornik na olej lecący z turbiny? Powinienem to rozkręcić i przemyć? Nie miałem jeszcze z tym do czynienia.
edit: silnik ALH (golf 4)
Dziś zdjąłem taką "puszkę" która jest umieszczona między turbo a IC, przy prawym przednim kole. Jest płaska, składa się z 2 cześci i jest skręcana śrubami. W środku wygląda jak tłumik przelotowy (rurka z otworami). Czy to zbiornik na olej lecący z turbiny? Powinienem to rozkręcić i przemyć? Nie miałem jeszcze z tym do czynienia.
edit: silnik ALH (golf 4)
Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 20:50 przez k18t, łącznie zmieniany 2 razy.
Co to za element?
Postawiłem to ustrojstwo na noc w garażu w pionie, i wyciekło troche czarnego oleju. Na razie nie rozkręcałem, założyłem z powrotem.
ponad 60 wyświetleń tematu i nikt nie wie co to jest i czy to się rozkręca i myje?
ponad 60 wyświetleń tematu i nikt nie wie co to jest i czy to się rozkręca i myje?
Co to za element?
Pewnie większość nie wie. Jest to tłumik odgłosów pracy turbosprężarki. W silnikach VP jest on plastikowy ale już w PD (np. ASZ) jest metalowy i wygląda jak dwie bańki połączone ze sobą. W większości forów anglojęzycznych zastępują podczas tuningu dolotu ten plastikowy tłumik (przy modyfikacji mechaniczne dolotu) metalowym tłumikiem marki Forge a chodzi o ten element widoczny na moich 2 fotkach w temacie z tego linku : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 57&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;k18t pisze:ponad 60 wyświetleń tematu i nikt nie wie co to jest i czy to się rozkręca i myje?
Jak chcesz to rozkręcić to czemu się wahasz. Wyczyścisz sobie przynajmniej z resztek zalegającego tam oleju ale ma to sens tylko wtedy jeśli wywalasz odmę z dolotu lub stosujesz OCT (Oil Catch Tank).
Co to za element?
ja na poczatku nie zalapalem ococ sie rozchodzi. Jest tam taki cos ale jakos nigdy tego nie ruszalem. Puki szczelne nie ma sensu ruszac.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Co to za element?
yyy... nie chcę udawać mądrzejszego niż jestem, ale chyba jest odwrotnie... Jeśli odma jest w dolocie, czyli bez żadnych modów, to może się zbierać więcej oleju i w tedy warto czyścićSztomel pisze:Jak chcesz to rozkręcić to czemu się wahasz. Wyczyścisz sobie przynajmniej z resztek zalegającego tam oleju ale ma to sens tylko wtedy jeśli wywalasz odmę z dolotu lub stosujesz OCT (Oil Catch Tank).
Ale generalnie dzięki za info, myślałem że to jest tylko po to, żeby zbierał się tam olej. Jak pisałem wyżej postało przez noc w pionie i olej sam wyleciał.
Co to za element?
Jeśli odma jest w dolocie to czyszczenie nie ma żadnego sensu ponieważ gromadzący się tam olej będzie regularnie przepuchany przez powietrze doładowane do intercoolera i dalej do komór spalania w silniku. Wyczyścisz a już po kilku dniach olej znowu tam będzie. Przy wywaleniu odmy czyści się cały dolot z resztek oleju i dolot będzie suchy a wszelkie kolejne nagromadzenia w dolocie oleju (po takim zabiegu) świadczą tylko o puszczaniu oleju przez turbo i im więcej się tam będzie oleju gromadzić tym lepszy obraz tego jakie ilości oleju turbo puszcza i czy jest już czas wywalić turbo zamiast czekać aż samo się rozpadnie i przepcha cały olej silnikowy do komór spalania i rozwali dodatkowo silnik (to taka kontrolka stanu uszczelnień turbospreżarki).
Co to za element?
swieta prawda. Juz dawno czakalem az ktos to w koncy napisze bo ludziska jak rozbiora ten dolot to odrazu zakladaja temat lub leca z regeneracja turbiny.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Co to za element?
Wszystko jasne. Dzięki za pomoc, punkcik poleciał.Sztomel pisze:Jeśli odma jest w dolocie to czyszczenie nie ma żadnego sensu ponieważ gromadzący się tam olej będzie regularnie przepuchany przez powietrze doładowane do intercoolera i dalej do komór spalania w silniku. Wyczyścisz a już po kilku dniach olej znowu tam będzie. Przy wywaleniu odmy czyści się cały dolot z resztek oleju i dolot będzie suchy a wszelkie kolejne nagromadzenia w dolocie oleju (po takim zabiegu) świadczą tylko o puszczaniu oleju przez turbo i im więcej się tam będzie oleju gromadzić tym lepszy obraz tego jakie ilości oleju turbo puszcza i czy jest już czas wywalić turbo zamiast czekać aż samo się rozpadnie i przepcha cały olej silnikowy do komór spalania i rozwali dodatkowo silnik (to taka kontrolka stanu uszczelnień turbospreżarki).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości