Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mariusz22maja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 11, 2011 18:42

Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: mariusz22maja » śr sie 31, 2011 20:17

Witam. Mam problem z silnikiem 2,3 V5 Golf 4 rok 2000. Zaświeciła mi się kontrolka że po przejechaniu 1500 km muszę jechać na serwis no i już przejechałem te km faktycznie teraz przy każdym odpalaniu auta świeci się kontrolka SERWIS i dodatkowo zaświeciła się od razu kontrolka ABS. Wczoraj pojechałem na warsztat podpiąć autko pod Vega i skasować ten komunikat no i po podpięciu wyskoczyło mi trzy błędy jakieś serwisowe wiec mi je skasował stwierdził że nie są ważne. Po wyjechaniu z warsztatu faktycznie Serwis już się nie świeci ale zauważyłem ze auto ma za niskie obroty do tego nie równe. Tak do 100km/h jest ok ale powyżej 120 km/h zaczyna mu brakować mocy ( idzie ale mulasto) tak jakby nie dostawał odpowiedniej dawki benzyny a pracuje na wszystkie gary. Chce pojechać podpiąć autko jeszcze raz pod Vaga może mi coś zablokował jak kasował Serwis albo pojawiły się nowe błędy :/ . Jeśli ktoś miał już podobny problem albo wie coś co może mi pomóc proszę o odpowiedz Z góry Dzięki . . .



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: Qto » śr sie 31, 2011 20:20

mariusz22maja pisze:Chce pojechać podpiąć autko jeszcze raz pod Vaga
no i bez tego pewnie ani rusz...i zawsze dopytuj nr błędów a nie tylko opis albo coś typu "nieważne"



mariusz22maja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 11, 2011 18:42

Re: Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: mariusz22maja » czw wrz 29, 2011 21:22

Witam. Miałem jechać do tego warsztatu sprawdzić autko pod Vaga ale stwierdziłem że nie będę tak co chwile jeździł na warsztat i kupiłem sobie Vag 5053 zawsze tam mi sie przyda :). Podpiąłem do autka i wszystko śmiga nie miał problemów z podłączeniem jak co nie które Vagi za 6 tysiaków niby co mi podpinali na warsztatach które zwiedziłem :P. A teraz tak tydzień temu (zanim doszedł mi Vag) tak jakby autko samo doszło do Siebie zbiera się i nie ma problemów z obrotami czy odpalaniem czyli jest OK. Ale podpiąłem go pod Vaga i na silniku znalazł mi 5 błędów poniżej wypisze co to za błędy jak by ktoś wiedział jak się z nimi uporać albo co może być przyczyną sie ich pojawienia to będę BArdzo Wdzięczny :). Szukałem już u wujka Google coś tam znalałem ale nic szczególnego licze na wiedze w praktyce nie w teorii :). Dodam że jak na razie Autko z tymi błędami chodzi bez zarzutów a boje się na razie je kasować żeby nie było takiej sytuacji jak za pierwszym razem :/

1. 17978.P1570. Komputer sterujący silnika immobiliser aktywny,
( nie wiem czy to do tego błędu ale czasami pisze mi że kluczyk ma za słaby sygnał - signal to low, czy może to być wina baterii w pilocie ?? )

2. 18259.P1851. CAN data bus, ABS - nieprawidłowy sygnał. ABS, przewody,rezystor w ECM, ( Nie jestem na 100% pewny ale gdzieś mi cos pisało o pompie )

3. 01314. Komputer sterujący silnika, utrzymywanie prędkości uszkodzenie, ( jeśli chodzi o tempomat to sprawdzałem działa )

4. 00561. Regulacja mieszanki

5. 01274. Nastawnik klapy spietrzającej V71 (ten błąd znalałem przy okazji )



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: guziolek » sob paź 01, 2011 13:02

Ostatni bład opisany i instrukcja naprawy tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660



mariusz22maja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 11, 2011 18:42

Re: Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: mariusz22maja » sob paź 15, 2011 19:07

Witam. Pobawiłem się trochę komputerem (tzn kasowałem błędy kilka razy) i udało mi się skasować wszystkie oprócz ABS bo dalej świecił jakiś błąd pompy. Odłączyłem akumulator poczekałem z 30 min. podłączyłem z powrotem i błędy nie wróciły na szczęście, no oprócz tego ABS :P, Silnik szarpał ale już nie tak jak wcześniej wydaje mi się ze zaczął dopiero adaptować nowe ustawienia bo tak to nauczył się chodzić na błędach a ja mu nagle wykasowałem błędy wiec to dla niego był szok (tak to sobie tłumacze heh). Ostatnio była ładna pogoda i postanowiłem wyczyścić przepustnice faktycznie była brudna w oleju ale kto wie ile już tak ktoś jeździ bo plamy były zaschnięte oczywiście wszystko wyczyściłem specjalnym płynem pod ciśnieniem do rozpuszczania olejów ( coś jak do odtłuszczania klocków hamulcowych) i składając już wszystko z powrotem zauważyłem dziurę w rurce dosyć dużą pewnie tam brał lewe powietrze. Rurka jest krótka ma z 10-15 cm, średnica 2-3 cm trochę w kształcie litery S.Rurka zaczyna się koło korka wlewu od oleju a kończy przy łączeniu z dolotem przepływomierza a przepustnicą. (chodzi mi o tą grubą rurę co leci do filtra powietrza ). Nie mając zapasowej rurki musiałem ją skleić taśmą ale nie jest już jak oryginalna bo jest ściśnięta co w jeździe jest odczuwalne gdyż czasami silnik utrzymuje się na średnich obrotach ( tak z 3-5 sek) dojeżdżając np. do świateł. Wczoraj pojechałem do gościa który na prawdę zna się na autkach szczególnie VW ( kilku ludzi mi go poleciło a to świadczy że ma dobrą opinie bo zazwyczaj jak się o kogoś pyta to każdy "nieee do niego nie jedz bo coś tam coś tam itp.itd. :D" ) ale wracając do sprawy podpiął mi kompa pod sprzęt Bosh i nie wykazało żadnych błędów z czego jestem zadowolony :) ale do wymiany mam tą Rurkę co wspominałem wyżej i prawdo podobnie czujnik od powietrza na dolocie możliwe źle określa poziom pobieranego powietrza bo silnik ma chwilowego muła a później już idzie pięknie. A bym zapomniał po zaklejeniu tej rurki w ten sam dzień wyłączył się ABS i do dziś się nie zaświecił nie wiem czy to miało coś z tym wspólnego ale jest GIT :). Sorki za nie profesjonalne nazywanie części ale wiadomo jak każdy do dopiero się uczę :P



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Problemy po skasowaniu Servisu 2,3 V5 Golf 4

Post autor: grg474 » sob paź 15, 2011 19:14

no i fajnie - to wymień tą rurkę i będzie git.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości