przeleciał rozrząd
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
przeleciał rozrząd
Witam!
Jadąc swoim golfem 3 z silnikiem 1.4 ABD (na liczniku miałem 40kmh i wrzuciłem 3 bieg i wtedy lekko szarpnęło, zapaliły się kontrolki, auto staneło)zerwał mi się pasek wielorowkowy i część owego paska podwineła mi się pod pasek rozrządu w wyniku czego auto zgasło. rozebrałem cały rozrząd, usunąłem resztki porwanego paska z dolnego koła zębatego, ustawiłem cały rozrząd na znaki, założyłem pasek i naciągnąłem(napinaczem tego paska jest pompa wody) ,koła rozrządu się po założeniu nie przestawiły i auto nie chce odpalić. Żadnych szkód powstałych w wyniku zerwania paska wielorowkowego nie widać, paliwo dociera, iskra jest, zawory normalnie działają, jeszcze co zauważyłem po próbie odpalenia obróciłem całym rozrządem i przy pierwszym obrocie gdy znak na kole zębatym na wale rozrządu pokrył mi się ze znakiem to dolny wskaźnik był przesunięty o ok.1 ząb przy drugim obrocie wszystkie znaki już się zgadzały, a nie chce dalej odpalić a mi się pomysły skończyły co może być tego przyczyną. proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Jadąc swoim golfem 3 z silnikiem 1.4 ABD (na liczniku miałem 40kmh i wrzuciłem 3 bieg i wtedy lekko szarpnęło, zapaliły się kontrolki, auto staneło)zerwał mi się pasek wielorowkowy i część owego paska podwineła mi się pod pasek rozrządu w wyniku czego auto zgasło. rozebrałem cały rozrząd, usunąłem resztki porwanego paska z dolnego koła zębatego, ustawiłem cały rozrząd na znaki, założyłem pasek i naciągnąłem(napinaczem tego paska jest pompa wody) ,koła rozrządu się po założeniu nie przestawiły i auto nie chce odpalić. Żadnych szkód powstałych w wyniku zerwania paska wielorowkowego nie widać, paliwo dociera, iskra jest, zawory normalnie działają, jeszcze co zauważyłem po próbie odpalenia obróciłem całym rozrządem i przy pierwszym obrocie gdy znak na kole zębatym na wale rozrządu pokrył mi się ze znakiem to dolny wskaźnik był przesunięty o ok.1 ząb przy drugim obrocie wszystkie znaki już się zgadzały, a nie chce dalej odpalić a mi się pomysły skończyły co może być tego przyczyną. proszę o pomoc.
Pozdrawiam
dzidek-85
Re: przeleciał rozrząd
pasek rozrządu jest cały
Sinik kręci normalnie jak przedtem? - mam przez to coś konkretnego rozumieć? generalnie się kręci i nie słychać jakiegoś stukania metal o metal lecz nie jest to ten sam dźwięk jak działał zanim to się stało.
Sinik kręci normalnie jak przedtem? - mam przez to coś konkretnego rozumieć? generalnie się kręci i nie słychać jakiegoś stukania metal o metal lecz nie jest to ten sam dźwięk jak działał zanim to się stało.
dzidek-85
przeleciał rozrząd
Coś mogło się jednak przestawić skoro część paska nawinęła się na rozrząd, i zgasł?
Może coś z zaworami?
Może coś z zaworami?
przeleciał rozrząd
co mam rozumieć przez to że kręci szybko? kręci z prędkością rozrusznika może być tak jak by bez oporu bo jak kręciłem kołem zębatym na wałku rozrządu i był pasek założony i napięty to bez większych problemów kręciłem tym przy pomocy klucza lecz w pewnych momentach było czuć opór i też przeskakiwał, świece wszystkie 4 były wkręcone
dzidek-85
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przeleciał rozrząd
Porównaj znak na kole pasowym wału ze znakiem na kole zamachowym celem wykluczenia zerwania klina ustalającego kółko rozrządu na wale korbowym.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
przeleciał rozrząd
a jak mam to zrobić?? próbowałem ustalić pierwszy tłok w pozycji tzw gmp i to by pasowało tzn jak znak na kole pasowym dolnym ustawiłem znaki to pierwszy tłok od strony rozrządu znajdował się na górze - gmp
chyba że mam to inaczej spr to proszę o instrukcję co i jak
chyba że mam to inaczej spr to proszę o instrukcję co i jak
dzidek-85
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przeleciał rozrząd
w sumie wystarczy jeśli tak sprawdziłeś, tylko skąd wiesz że I tłok był w górnej pozycji, sprawdzałeś po wykręceniu świecy? chodziło mi o taki sposób że jak masz znak OT na kole zamachowym w okienku skrzyni to nacięcie na kole pasowym tez powinno być u góry na znaku, niezgodność świadczyłaby o zerwaniu klina przy tym szarpnięciu. Więc na razie nic nie wiadomo.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: przeleciał rozrząd
nie posiadam znaku ot na kole zębatym wału rozrządu jest tylko kropka zrobiona jak by punktakiem
a jakie masz okienko skrzyni na myśli?
autopsji i nowych stwierdzeń ciąg dalszy, mianowicie:
1. po ustawieniu wszystkiego na oryginalne znaki na kołach dźwięk silnika był taki jak by nie miał kompresji, przy pomocy klucza szło bez żadnych problemów obracać wałem rozrządu, palec zapłonowy był ustawiony na pierwszy tłok, sam tłok znajdował się w gmp.
2. lecz na kole jest jeszcze jeden znak zrobiony mazakiem - farbą przesunięty od oryginalnego w prawo o jakieś 150 - 160 stopni idąc po obwodzie koła więc wyszedłem z założenia że te koło może być nie oryginalne i ktoś zaznaczył w taki sposób ustawienie rozrządu i na ten znak ustawiłem cały rozrząd, pierwszy tłok był w gmp, i pojawił się opór przy kręceniu kołem na rozrządzie tak jak by się pojawiła kompresja - jak się obracało delikatnie to w pewnym momencie nie szło go przekręcić, udało się to dopiero po rozpędzie i w tym pewnym momencie po prostu przeskoczyło, palec zapłonowy był ustawiony na 2 lub 3 tłoku teraz już nie pamiętam.
koncepcje mi się już kończą POMOCY !
a jakie masz okienko skrzyni na myśli?
autopsji i nowych stwierdzeń ciąg dalszy, mianowicie:
1. po ustawieniu wszystkiego na oryginalne znaki na kołach dźwięk silnika był taki jak by nie miał kompresji, przy pomocy klucza szło bez żadnych problemów obracać wałem rozrządu, palec zapłonowy był ustawiony na pierwszy tłok, sam tłok znajdował się w gmp.
2. lecz na kole jest jeszcze jeden znak zrobiony mazakiem - farbą przesunięty od oryginalnego w prawo o jakieś 150 - 160 stopni idąc po obwodzie koła więc wyszedłem z założenia że te koło może być nie oryginalne i ktoś zaznaczył w taki sposób ustawienie rozrządu i na ten znak ustawiłem cały rozrząd, pierwszy tłok był w gmp, i pojawił się opór przy kręceniu kołem na rozrządzie tak jak by się pojawiła kompresja - jak się obracało delikatnie to w pewnym momencie nie szło go przekręcić, udało się to dopiero po rozpędzie i w tym pewnym momencie po prostu przeskoczyło, palec zapłonowy był ustawiony na 2 lub 3 tłoku teraz już nie pamiętam.
koncepcje mi się już kończą POMOCY !
dzidek-85
przeleciał rozrząd
dzidek-85, masakra - czytam i oczom nie wierzę
a nie pomyślałeś o tym, że koło jest przykręcone np po raz drugi a znak na kole powstał wcześniej? Jak nie masz pewności jak jest to zrzucasz pokrywę zaworów i patrzysz na ustawienie krzywek na wałku anie n a ślady mazaka.dzidek-85 pisze:a kole jest jeszcze jeden znak zrobiony mazakiem - farbą przesunięty od oryginalnego w prawo o jakieś 150 - 160 stopni idąc po obwodzie koła więc wyszedłem z założenia że te koło może być nie oryginalne i ktoś zaznaczył w taki sposób ustawienie rozrządu
możliwe że blokował zawór o denko tłoka boś przestawił rozrząddzidek-85 pisze:pierwszy tłok był w gmp, i pojawił się opór przy kręceniu kołem na rozrządzie tak jak by się pojawiła kompresja - jak się obracało delikatnie to w pewnym momencie nie szło go przekręcić,
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: przeleciał rozrząd
kolejne fakty
koło zębate wału rozrządu jest oryginalne bo znaki pokrywają się z krzywkami tzn znaki są ustawione a krzywki na pierwszym tłoku są u góry a krzywki na czwartym tłoku są na dole, koło rozrządu jest na stożku więc nie miało się prawa przesuąć, wszystko jest ustawione na znaki i autko dalej nie gada
koło zębate wału rozrządu jest oryginalne bo znaki pokrywają się z krzywkami tzn znaki są ustawione a krzywki na pierwszym tłoku są u góry a krzywki na czwartym tłoku są na dole, koło rozrządu jest na stożku więc nie miało się prawa przesuąć, wszystko jest ustawione na znaki i autko dalej nie gada
dzidek-85
-
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 22:12
- Lokalizacja: Grójec
przeleciał rozrząd
Kolego zmierz sobie ciśnienie sprężania i będziesz miał jasną odpowiedź czy masz odpowiednią kompresję, bo to jest pierwsza rzecz którą bym sprawdzał będąc w Twojej sytuacji.
przeleciał rozrząd
no to głowica do góry i oglądamy co się narobiło - możesz jeszcze zmierzyć kompresję - jeśli jej nie ma to wiesz że masz pokrzywione zawory
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości