Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Witam. Potrzebuje informacji na temat tego jak podłączyć świece żarowe w m-tdi. W samochodzie oryginalnie siedział TD więc cała instalacja od świec jest z TD. Czy można podłączyć świece w TDI pod instalacje z TD? Nie za długo grzeją świece w TD?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Nie polecałbym, jest to innego rodzaju silnik i wymaga innych, mniejszych czasów grzania.
Potrzebny jest schemat okablowania silników 1,9 TDI, np. 1Z i tam wszystko jest pokazane. Schematy te są w "czerwonej" książce o Golfie 3 i oczywiście - na necie.
Potrzebny jest schemat okablowania silników 1,9 TDI, np. 1Z i tam wszystko jest pokazane. Schematy te są w "czerwonej" książce o Golfie 3 i oczywiście - na necie.
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
tylko że w 1Z lub innych tdi vp grzaniem świec steruje komputer, a w TD steruje przekaźnik z czasówką + czujnik temp. Da radę to jakoś zrobić żeby świece grzały po włączeniu zapłonu czy zostaje tylko przeróbka na guzik?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Co to za silnik tam w końcu jest? Jak 1Z to musi mieć kompletną wiązkę, także z układem grzania i kwestii po prostu nie ma!
Jeśli ten 1,6 (RA lub SB) z turbiną i intercoolerem, może mieć układ grzania z TD.
Oryginalnie, w nomenklaturze VW TDI to Diesel z turbiną i wtryskiem bezpośrednim, więc typy 1Z, AHU, AFN.
Jeśli ten 1,6 (RA lub SB) z turbiną i intercoolerem, może mieć układ grzania z TD.
Oryginalnie, w nomenklaturze VW TDI to Diesel z turbiną i wtryskiem bezpośrednim, więc typy 1Z, AHU, AFN.
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
dokładnie jest to słupek z 1Z i zamiast pompy z TDI jest zwykła pompa na linkę z 1.6/1,9 TD czyli tzw M-TDI. Czyli w skrócie TDI bez komputera i pozostałej elektroniki. Ma ktoś jakiś pomysł jak podłączyć świece żeby grzały tak jak w TDI ?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Tak, podłączyć komputer z 1Z, innego "pomysłu" nie ma. Można bez większych przeróbek zrobić jak w zwykłych Dieslach. Czy to takie niezwykłe, że w tamtych silnikach (wtrysk bezpośredni) grzaniem steruje komputer, w zależności od wielu informacji z różnych czujnikówBaryla pisze:Ma ktoś jakiś pomysł jak podłączyć świece żeby grzały tak jak w TDI ?

- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
W swoim MK2 wymianiałem przekaźnik nr 102 na 90 ( ? ) ze starszego diesla, po tym zabiegu świece grzały po przekręceniu kluczyka i wyłączały się zaraz po odpalaniu, może to zastosować?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Zico63b, Jaka to różnica dla świec żarowych , czy steruje nimi ECU, czy zwykły przekaźnik? Czy grzanie w temperaturach powyżej 5 st. C zaszkodzi świecom i procesowi spalania?
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podłączenie świec żarowych w M-TDI
Pewnie niewielka... staram się jednak odpowiedzieć ściśle na pytanie. To, że w "nie-TDI-ku" będą grzać troszkę dłużej - chyba im tak bardzo nie zaszkodzi; najwyżej minimalnie obniży trwałość świec.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości