brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki
Witam wszystkich
Mam drobny problem, moze pomozecie mi rozwiac watpliwosci...
Niedawno przestaly mi dzialac prawe kierunkowskazy. Jak przesuwam manetke do gory to slychac jedynie szybkie tykanie w przerywaczu (w przycisku awaryjnych).
Lewe kierunki dzialaja bez problemow. Awaryjne dzialaja prawidowo. Wszystkie zarowki sa sprawne.
I teraz pytanie o co kaman ? Czy to wina pprzerywacza (wymontowalem go i rozebralem jednak nic nie widac, zadnych nadpalen, przerwanych lutow, etc.) czy moze manetki ?
Czy moze jeszcze cos innego ?
Pozdrawiam
Mam drobny problem, moze pomozecie mi rozwiac watpliwosci...
Niedawno przestaly mi dzialac prawe kierunkowskazy. Jak przesuwam manetke do gory to slychac jedynie szybkie tykanie w przerywaczu (w przycisku awaryjnych).
Lewe kierunki dzialaja bez problemow. Awaryjne dzialaja prawidowo. Wszystkie zarowki sa sprawne.
I teraz pytanie o co kaman ? Czy to wina pprzerywacza (wymontowalem go i rozebralem jednak nic nie widac, zadnych nadpalen, przerwanych lutow, etc.) czy moze manetki ?
Czy moze jeszcze cos innego ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lip 31, 2011 19:03 przez Demoniq, łącznie zmieniany 1 raz.
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak prawych kierunkowskazow
Jeśli naprawdę sprawne są wszystkie żarówki i lampy (bo z tym różnie na forum bywa ) - wina pozostaje tylko w manetce. Przerywacz jest wspólny dla awaryjnych i kierunkowskazów - nie on by był winien.
Do próby warto włączyć RÓWNOCZEŚNIE także np. światła pozycyjne czy STOP, razem z próbą awaryjnych i wówczas sprawdzać lampy.
Ale podejrzewam tu niesprawną masę tylnej lampy.
Do próby warto włączyć RÓWNOCZEŚNIE także np. światła pozycyjne czy STOP, razem z próbą awaryjnych i wówczas sprawdzać lampy.
Ale podejrzewam tu niesprawną masę tylnej lampy.
brak prawych kierunkowskazow
Piszac, ze sprawne sa wszystkie zarowki mialem na mysli wszystkie 3 zarowki kierunkowskazow po prawej stronie. Nie dziala zaroweczka w lewym blotniku - ale juz od dawna i nie powodowala dotad problemow.
Jesli chodzi o inne swiatla to rowniez wszystkie dzialaja... z wyjatkiem gornego stopu (w klapie). Gorny stop przestal dzialac, gdy przeciely mi sie kable dochodzace do klapy (w czarnym gumowym peszlu po lewej stronie). Tam leci tez brazowy kabel masy i on robil mi ja kiedys problemy (np. swiecily mi sie caly czas swiatla stopu). Kabelki w tym peszlu polutowalem i zabezpieczylem izolacja ale ostatnio znow sie poprzecinaly (co jest jakims absurdem).
Zico63b:
Czy to piszac o niesprawnej masie tylnej lampy masz na mysli wspomniane przeze mnie "naciete" kable ?
Jesli chodzi o inne swiatla to rowniez wszystkie dzialaja... z wyjatkiem gornego stopu (w klapie). Gorny stop przestal dzialac, gdy przeciely mi sie kable dochodzace do klapy (w czarnym gumowym peszlu po lewej stronie). Tam leci tez brazowy kabel masy i on robil mi ja kiedys problemy (np. swiecily mi sie caly czas swiatla stopu). Kabelki w tym peszlu polutowalem i zabezpieczylem izolacja ale ostatnio znow sie poprzecinaly (co jest jakims absurdem).
Zico63b:
Czy to piszac o niesprawnej masie tylnej lampy masz na mysli wspomniane przeze mnie "naciete" kable ?
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak prawych kierunkowskazow
Masa lamp tylnych nie idzie przez przelotkę klapy; urwanie się tamtego kabelka na lampy wpływu nie ma.
Czyli jak pisałem - sprawdzać napięcie na czarno-zielonym przewodzie.
Czyli jak pisałem - sprawdzać napięcie na czarno-zielonym przewodzie.
brak prawych kierunkowskazow
Wzialem sie w koncu za te kierunki i nadal nie wiem o co kaman... oto lista rzeczy ktore sprawdzilem i rezultatow jakie daly...
- wyjalem przerywacz i zwarlem styki 1 i 6. Mialo to spowodowac ciagle swiecenie kierunow z danej strony. Lewa dziala jak trzeba - czyli po przelaczeniu zapalaja sie na stale wszystkie kierunki. Prawa nie dziala w ogole. Nic sie nie zaswieca ani na tablicy ani na zewnatrz.
- dla bhp wlozylem przerywacz do innego golfa - dziala bez zarzutu
- sprawdzilem wszystkie lampy/zarowki i kable/kostki przy nich, spryskalem czysciwem w sprayu do polaczen elektrycznych - wszystko dziala normalnie...
- przy wyjetym kluczyku/zgaszonym aucie, wrzucalem kierunki - prawidlowo zapalaly sie swiatla pozycyjne, zarowno z lewej jak i z prawej strony
- przy okazji spytalem chyba ze 20 osob czy moga cos doradzic (wliczajac ludzikow ze stacji kontroli pojazdow czy warsztatu) - nikt nie wie albo nie chce powiedziec
Zico63b:
Chyba jestem jakis glupi, bo nie moge zlokalizowac nigdzie zielono-czarnego kabla... jedynie gdzie taki znalazlem to wlasnie wychodzacy z manetki...
Jesli ktos moglby cos jeszcze podpowiedziec to bede wdzieczny. pozdro
- wyjalem przerywacz i zwarlem styki 1 i 6. Mialo to spowodowac ciagle swiecenie kierunow z danej strony. Lewa dziala jak trzeba - czyli po przelaczeniu zapalaja sie na stale wszystkie kierunki. Prawa nie dziala w ogole. Nic sie nie zaswieca ani na tablicy ani na zewnatrz.
- dla bhp wlozylem przerywacz do innego golfa - dziala bez zarzutu
- sprawdzilem wszystkie lampy/zarowki i kable/kostki przy nich, spryskalem czysciwem w sprayu do polaczen elektrycznych - wszystko dziala normalnie...
- przy wyjetym kluczyku/zgaszonym aucie, wrzucalem kierunki - prawidlowo zapalaly sie swiatla pozycyjne, zarowno z lewej jak i z prawej strony
- przy okazji spytalem chyba ze 20 osob czy moga cos doradzic (wliczajac ludzikow ze stacji kontroli pojazdow czy warsztatu) - nikt nie wie albo nie chce powiedziec
Zico63b:
Chyba jestem jakis glupi, bo nie moge zlokalizowac nigdzie zielono-czarnego kabla... jedynie gdzie taki znalazlem to wlasnie wychodzacy z manetki...
Jesli ktos moglby cos jeszcze podpowiedziec to bede wdzieczny. pozdro
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak prawych kierunkowskazow
To pozostaje jeszcze zwarcie przy kostkach manetki przewodu czarno-białego z zielonymi plamkami z przewodem czarno-zielonym – kierunkowskaz prawy musi zacząć działać.
Gdyby i teraz nie działał, pozostaje przerwany przewód. W Golfie 4 prąd nie przechodzi przez skrzynkę bezpieczników, co by dawało możliwość złego styku na złączkach. Tylko przełącznik na kierownicy.
Poniżej jest fotka Kolegi z forum, z innej "sprawy" - widać te same przewody na wtyku przerywacza/włącznika awaryjnych. Także i tu można złączyć te dwa przewody.
Przerywacz/włącznik musi być wpięty we wtyk.
Widoczne dolutowane kabelki to właśnie ta Inna "sprawa" - nie są tu ważne.
Gdyby i teraz nie działał, pozostaje przerwany przewód. W Golfie 4 prąd nie przechodzi przez skrzynkę bezpieczników, co by dawało możliwość złego styku na złączkach. Tylko przełącznik na kierownicy.
Poniżej jest fotka Kolegi z forum, z innej "sprawy" - widać te same przewody na wtyku przerywacza/włącznika awaryjnych. Także i tu można złączyć te dwa przewody.
Przerywacz/włącznik musi być wpięty we wtyk.
Widoczne dolutowane kabelki to właśnie ta Inna "sprawa" - nie są tu ważne.
Re: brak prawych kierunkowskazow
Zico63b:
Apropos tego zdjecia co wkleiles... widze, ze ta kostke ktos wyjal bez zdejmowania calej kratki nawiewow i przyciskow.
Ja jakos nie moge jej wyciagnac (tez nie chcialem ciagnac na sile)... czy musze jakos te kable sobie popchnac od wewnatrz czy sie nie przejmowac i po porstu mocniej ja pociagnac ?
I jeszcze jedno pytanko, posrednio zwiazane z tematem... zastanawiam sie czy by przy okazji nie zainstalowac u siebie tempomatu. Przeczytalem chyba wszystkie posty na forum na ten temat ale nigdzie nie znalazlem jak to do konca jest - czy w przykladowym Golfie IV jest osobno prawa i osobno lewa manetka, czy one sa obie zespolone czy moze mimo, ze sa zespolone to i tak mozna je rozebrac i wymienic np. tylko lewa ?
Pozdrawiam
Apropos tego zdjecia co wkleiles... widze, ze ta kostke ktos wyjal bez zdejmowania calej kratki nawiewow i przyciskow.
Ja jakos nie moge jej wyciagnac (tez nie chcialem ciagnac na sile)... czy musze jakos te kable sobie popchnac od wewnatrz czy sie nie przejmowac i po porstu mocniej ja pociagnac ?
I jeszcze jedno pytanko, posrednio zwiazane z tematem... zastanawiam sie czy by przy okazji nie zainstalowac u siebie tempomatu. Przeczytalem chyba wszystkie posty na forum na ten temat ale nigdzie nie znalazlem jak to do konca jest - czy w przykladowym Golfie IV jest osobno prawa i osobno lewa manetka, czy one sa obie zespolone czy moze mimo, ze sa zespolone to i tak mozna je rozebrac i wymienic np. tylko lewa ?
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak prawych kierunkowskazow
Szukałem tego tematu, z daty utworzenia fotki brałem kwiecień 2010 roku - ale nie mogę znaleźć. Może jeszcze odnajdę. To wyjmowanie też zależy od egzemplarza: jeśli jest to pierwsze wyjmowanie po włożeniu fabrycznym - są trudności. Przy kolejnych wyskakuje łatwiej.
Natomiast lewa manetka występuje jako oddzielna część do doposażenia: 8L0 953 513 J (przy kierownicy wielofunkcyjnej - literką jest "S"!). Całe manetki to w istocie dwa podzespoły, osobne, zamienne i współwymienne (np z wersji bez tempomatu na tempomat).
Natomiast lewa manetka występuje jako oddzielna część do doposażenia: 8L0 953 513 J (przy kierownicy wielofunkcyjnej - literką jest "S"!). Całe manetki to w istocie dwa podzespoły, osobne, zamienne i współwymienne (np z wersji bez tempomatu na tempomat).
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
brak prawych kierunkowskazow
Te włączniki da radę wyciągnąć bez demontowania kratek nawiewu...jednak często kable zahaczą się np o uchwyt na napoje i jest ciężko. Jak nie chce wyjść to lepiej wykręcić całość bo to żaden problem...poprawić kable i wtedy już można działać
brak prawych kierunkowskazow
Witam ponownie
Rozkrecilem kiere, wyjalem swoja manetke (8L0 953 513 G), sprawdzilem kostke przy manetce. NIc nie widac, wszystko dobrze styka.
Jedyne co mi przychodzi do glowy, to niestykajaca blaszka w manetce, ktora laczy obwody po przestawieniu w gorne badz dolne polozenie... z drugiej strony, gdy przestawialem manetke na zgaszonym aucie to normalnie zapalaly sie pozycje prawe i lewe... najchetniej bym ja wymienil skoro i tak mam wszystko rozkrecone.
Tylko pytanie... czy w zamian za moj numer pasuje TYLKO "8L0 953 513 J" ? Tyle jest tego na allegro etc. ze nie mam pojecia jaka kupic. Dodatkowo slyszalem, ze wiele zamiennikow sprawia pozniej problemy. Ktos tam pisal, ze zamienniki FEBI sa niby te "lepsze". Ktos inny doradzal, aby wziac uzywke ale oryginal...
Znalazlem np. taka:
Podobno jest z Golfa IV TDI Variant 2004r.
Ale zauwazylem, ze zaznaczone przeze mnie na czerwono i zielono wypusty, sa u mnie w jednej linii (jeden pod drugim). Zatem wydaje sie, ze nie bedzie pasowala...
Mozecie cos podpowiedziec ?
Rozkrecilem kiere, wyjalem swoja manetke (8L0 953 513 G), sprawdzilem kostke przy manetce. NIc nie widac, wszystko dobrze styka.
Jedyne co mi przychodzi do glowy, to niestykajaca blaszka w manetce, ktora laczy obwody po przestawieniu w gorne badz dolne polozenie... z drugiej strony, gdy przestawialem manetke na zgaszonym aucie to normalnie zapalaly sie pozycje prawe i lewe... najchetniej bym ja wymienil skoro i tak mam wszystko rozkrecone.
Tylko pytanie... czy w zamian za moj numer pasuje TYLKO "8L0 953 513 J" ? Tyle jest tego na allegro etc. ze nie mam pojecia jaka kupic. Dodatkowo slyszalem, ze wiele zamiennikow sprawia pozniej problemy. Ktos tam pisal, ze zamienniki FEBI sa niby te "lepsze". Ktos inny doradzal, aby wziac uzywke ale oryginal...
Znalazlem np. taka:
Podobno jest z Golfa IV TDI Variant 2004r.
Ale zauwazylem, ze zaznaczone przeze mnie na czerwono i zielono wypusty, sa u mnie w jednej linii (jeden pod drugim). Zatem wydaje sie, ze nie bedzie pasowala...
Mozecie cos podpowiedziec ?
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
brak prawych kierunkowskazow
Styki dla świateł postojowych są inne, osobne i nie mają żadnego wpływu na działanie kierunkowskazu.
Co do zamienności, w katalogu nie ma uwag w rodzaju: "Stosować tylko razem z 8L0.... itd." zatem powinno pasować. Może niech jeszcze przed zakupem przez Kolegę - wypowie się ktoś z Kolegów, który już zamieniał.
Te z końcówką np. S są do kierownicy wielofunkcyjnej.
Co do zamienności, w katalogu nie ma uwag w rodzaju: "Stosować tylko razem z 8L0.... itd." zatem powinno pasować. Może niech jeszcze przed zakupem przez Kolegę - wypowie się ktoś z Kolegów, który już zamieniał.
Te z końcówką np. S są do kierownicy wielofunkcyjnej.
brak prawych kierunkowskazow
Poszedlem do samochodu i sprawdzilem jeszcze raz - faktycznie wyglada na to, ze ten wypust zaznaczony przez mnie na czerwono, w nic nie wchodzi - czyli ze niby moze sobie byc na boku, a i tak powinien pasowac
Jednak natknalem sie na cos takiego: http://theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
Z tego co widac w pierwszej tabelce, do zwyklej kiery z 2000 roku pasuja niby: 8L0 953 513 H / J / N
Bez literek niby od 2002-2004 - i to by sie zgadzalo. S lub T do wielofunkcyjnej, tak jak pisal Zico
Jednak natknalem sie na cos takiego: http://theresias.com/tutorials/1j_gra.htm
Z tego co widac w pierwszej tabelce, do zwyklej kiery z 2000 roku pasuja niby: 8L0 953 513 H / J / N
Bez literek niby od 2002-2004 - i to by sie zgadzalo. S lub T do wielofunkcyjnej, tak jak pisal Zico
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
Re: brak prawych kierunkowskazow i zmiana manetki
Montaz nowej manetki + tempomatu i naprawa kierunkow zakonczone
Dla potomnych pisze jaki byl problem...
Jednak winny byl sam przelacznik kierunkowskazow. Po wymianie na nowy (ja uzylem 8L0 953 513 J) - wszystko dziala bez problemow. Z uruchomieniem i uaktywnieniem tempomatu rowniez nie bylo problemu.
Jedyne z czym sie nameczylem to wyciaganie pinow z kostki i puszki bezpiecznikow. Jak ktos tego nigdy nie robil i tylko na czuja sobie tam grzebie to moze go dopasc "lekka frustracja". Tak bylo ze mna. Niebawem bede robil drugiego golfa to przy okazji postaram sie zrobic foto/video porade. Bo zauwzylem, ze bardzo duzo osob pyta wlasnie o wyciaganie pinow z kostek wszelakich
Pozdrawiam
Dla potomnych pisze jaki byl problem...
Jednak winny byl sam przelacznik kierunkowskazow. Po wymianie na nowy (ja uzylem 8L0 953 513 J) - wszystko dziala bez problemow. Z uruchomieniem i uaktywnieniem tempomatu rowniez nie bylo problemu.
Jedyne z czym sie nameczylem to wyciaganie pinow z kostki i puszki bezpiecznikow. Jak ktos tego nigdy nie robil i tylko na czuja sobie tam grzebie to moze go dopasc "lekka frustracja". Tak bylo ze mna. Niebawem bede robil drugiego golfa to przy okazji postaram sie zrobic foto/video porade. Bo zauwzylem, ze bardzo duzo osob pyta wlasnie o wyciaganie pinow z kostek wszelakich
Pozdrawiam
The quality of the car depends on how good the driver manipulates it
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości