Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Witam serdecznie szanownych forumowiczów. VW Sharan 97r. 110KM AFN, turbo i n75 sprawne. Problem zaczął się około 4 miesięcy temu. Pojawił się parę razy i na jakieś 3 miesiące ustał i znów od tygodnia się pojawił. Problem jest taki, że na 4 i 5 biegu przy dodaniu gwałtownie gazu powyżej 2000 obr/min obroty wzrastają gwałtownie do 3500 a silnik nie ciągnie. Gdy odpuszczę gaz i dodam (kilkukrotnie) zaczyna iść i nabiera prędkości (wrażenie tak jak by się sprzęgło ślizgało). Jadąc na tempomacie pod górę, gdy poczuje obciążenie obroty lekko wzrastają i od razu wyłącza tempomat. Pedał sprzęgła pracuje poprawnie (nic nie bije, bierze w połowie). Byłem u paru mechaników, i żaden nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi. Jeden mówi, że to koło dwu-masowe siada, inny mówi o przewodach od podciśnienia i przepływce. Mam pytanie do Was, może ktoś już przerabiał taki problem. Pozdrawiam.
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Re: Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Kolego zrób prosty test: na postoju wrzuć 4 lub 5, zaciągnij ręczny (zakładam, że trzyma dobrze) i popuszczaj sprzęgło.
Jak uda się udusić silnik to sprzęgło RACZEJ nie jest tu problemem - w przeciwnym razie wymiana sprzęgiełka nieunikniona.
Jak uda się udusić silnik to sprzęgło RACZEJ nie jest tu problemem - w przeciwnym razie wymiana sprzęgiełka nieunikniona.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Zrobiłem ten test. Zadusiłem bez żadnych problemów silnik
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
kolego taki test jest zabójczy i dla samego sprzęgła jak i samej turbiny.
jadąć pod górę poprostu wciskasz gaz i obserwujesz obrotomierz oraz prędkościomierz. jeśli obrotowmierz wyraźnie się podniesie a prędościomierz nie to na 100% nie domaga sprzęgło.
albo się dostaje olej na okładziny albo masz przypalone sprzęgło.
jadąć pod górę poprostu wciskasz gaz i obserwujesz obrotomierz oraz prędkościomierz. jeśli obrotowmierz wyraźnie się podniesie a prędościomierz nie to na 100% nie domaga sprzęgło.
albo się dostaje olej na okładziny albo masz przypalone sprzęgło.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Chciałem dodać, że wczoraj robiłem krótką trasę i chodzi na wszystkich biegach ok, z przyczepką ładunek około 500 kg nic nie ciągnęło na żadnym biegu. Zaś dziś znów objawy się powtórzyły. Zauważyłem, że gdy jadę około 80 km/h i zaczynam dodawać gazu 4 lub 5 bieg to w zakresie 2000 do około 3000 obr/min występują objawy tego ślizgania, a gdy już osiągnę prędkość około 110 km/h i obroty są wyższe dodając gaz niknie ten objaw ślizgania. Na 1,2 i 3 biegu tego zjawiska nie ma w każdej prędkości obrotomierza ( przyspiesza płynnie bez tego objawu ślizgania aż do odcięcia). Myślę, że to nie sprzęgło. Tylko co innego.
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
w takim układzie ja stawiałbym jhednak na sprzęgło lub na to że w jakiś sposób się tam dostaj na okładziny albo olej albo woda i jest mniejsza siła tarcia na okładzinach.
czy jak jedziesz w deszczu to wtedy objawy się nie nasilają?
czy jak jedziesz w deszczu to wtedy objawy się nie nasilają?
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
wszystko można przeanalizować na "chłopski rozum" - skoro prędkość samochodu nie wzrasta a obroty (niewspółmiernie do prędkości samochodu tak) to gdzie indziej szukać przyczyny jak nie w sprzęgle ? O tym czy sprzęgło siada czy też dostaje się na jego tarczę olej z uszczelnienia wału od strony skrzyni biegów to tylko jest możliwe po demontażu.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Ten test może dać wynik ślizgania jesli sprzęgło już jest zdrowo zjeżdżone. Szkoda auta na takie testy.piotreq pisze:Kolego zrób prosty test: na postoju wrzuć 4 lub 5, zaciągnij ręczny (zakładam, że trzyma dobrze) i popuszczaj sprzęgło.
Jeśli sprzęgło się uślizguje to niestety trzeba szykować sie na zmianę, zwłaszcza, że w tym przypadku nie ma linki z samoregulacją, która ewentualnie mogłaby zawinić.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
jeżeli to sprzęgło to mam pytanie czy wystarczy sama wymiana kompletu sprzęgła czy też muszę wymienić koło dwumasowe.
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
jeśli tłucze Ci cię przy gaszeniu czy podczas przyspieszania na małych obrotach , to raczej zmiana wraz z dwumasą tylko że to już drogi gips się robi,
lepiej wtedy zastąpić jednomasem i dać mocniejsze sprzęgło, masz wtedy głowę spokojną że nic się nie skopie
lepiej wtedy zastąpić jednomasem i dać mocniejsze sprzęgło, masz wtedy głowę spokojną że nic się nie skopie
Awaria sprzęgła czy podciśnienia, doładowania ?
Jednak sprzęgło, ale nic nie puka, stuka, nie drży. To może koła dwumasowego nie trzeba będzie wymieniać. Może , ktoś z Was ma instrukcję wymiany sprzęga w sharanie. Pozdrawiam.
VW Sharan 1,9 tdi 110 KM, AFN, 97/98r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 84 gości