Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- apokalipta1
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
- Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Witam.Problem jak w temacie wyglada następująco. Ok.2 tygodnie temu zrobiłem pełną obsługę klimy automatycznej-czynnik, odgrzybianie, olej, filtr pyłkowy wraz z czyszczeniem przestrzeni w okól tego filtra. Od tego czasu auto zaczęło więcej spalac jakieś 2 litry, silnik 1.9 tdi pd 115KM AJMrok 2000. Problem w tym , że chodzi tu o spalanie bez włączonej klimy gdy na wyswietlaczu widnieje napis ECON. Druga sprawa dotyczy właczonej klimy czyli wcisnięciu AUTO i ustawieniu temp. 28*C i wtedy klima tak chłodzi, że nie da się siedziec komfortowo w krótkim rękawku a przy domyślnych 22*C to już mróz. Może Wiecie o co chodzi? Dodam jeszcze że przy nagrzanym silniku do 90*C gdy wcisnę ECON to da się odczuć ciepło dopiero przy ustawionym HI.......a o stopien nizej 29*C ledwo ledwo dmucha ciepłe.Dodam jeszcze,że sprawdzałem na postoju to klima włacza się i wyłącza prawidłowo, co czuć po obciązeniu silnika.Filtr powietrza i paliwa oryginalne z serwisu.Czyżby jakiś błąd mechaników przy serwisie klimy i czy to w ogóle możliwe?Proszę o odpowiedż.........Dzięki i pozdro
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Ciekawi mnie to zimne powietrze przez cały za, być może masz błąd silniczka sterującego klapą od temperatury. Natomiast co do mrożenia to ciekawe jakie masz ciśnienie, czy nie nabili ci za dużo, ale to możesz spr tylko w serwisie klimatyzacji, ewentualnie zerknij co tam w "samodiagnozie klimatronika" piszczy .
- apokalipta1
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
- Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Widzę guziołek ze na Ciebie mozna zawsze liczyć..A co do tej klapy i silniczka to raczej sterowanie działa bo czuje jak temperatura sie zmienia tylko ze.....no właśnie nie do końca............Ale martwi mnie co z tym spalaniem czemu ponad 8litrów?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
apokalipta1, od tego zacznij...bo będziemy gdybać a sprawę może rozwiązać konkretny błąd który sterownik poda...guziolek pisze:"samodiagnozie klimatronika"
jak nie wiesz jak wykonać diagnozę Climatronica to wpisz w szukajkę co trzeba
- apokalipta1
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
- Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
W piątek się podłącze i dam znac...Dzięki
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Wpisz w szukajkę to zrobisz to bez podłączania się Climatronic ma opcję samodiagnostykiapokalipta1 pisze:W piątek się podłącze i dam znac
google -> "samodiagnostyka climatronic" i czytasz co potrzeba
- apokalipta1
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
- Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie
Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz
Dzięki nie wiedziałem nawet.Pozdro
Sprawdziłem mam po lewo 4FA po prawo 00 wyczytałem ze to silniczek od klapy głownej wiecie teraz jak mogę to naprawic a czy tak w ogóle moze byc to spowodowane nieprawidłową wymiana filtra pyłkowego?
Jak by kogoś interesowało to znalazłem przyczynę błędu 4FA --syf na osi przepustncy na klapie główniej i kurz w ogóle w okolicy silniczka .Po wyczyszczeniu juz nie pokazuje błędu 4FA i działa prawidłowo...
A to że auto wiecej paliło tez rozpracowałem.Masa lisci w filtrze powietrza po wielokrotnej jeżdzie po parku.
Sprawdziłem mam po lewo 4FA po prawo 00 wyczytałem ze to silniczek od klapy głownej wiecie teraz jak mogę to naprawic a czy tak w ogóle moze byc to spowodowane nieprawidłową wymiana filtra pyłkowego?
Jak by kogoś interesowało to znalazłem przyczynę błędu 4FA --syf na osi przepustncy na klapie główniej i kurz w ogóle w okolicy silniczka .Po wyczyszczeniu juz nie pokazuje błędu 4FA i działa prawidłowo...
A to że auto wiecej paliło tez rozpracowałem.Masa lisci w filtrze powietrza po wielokrotnej jeżdzie po parku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości