Altek do dwójki 1.8 RP

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

martinosik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 27, 2009 08:51

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: martinosik » pn maja 30, 2011 22:28

Witam.
Panowie jaki najwiekszy alternator podejdzie bez super wielkich problemów do mk II od innych? Miałem 65A teraz jest 90A i dalej jest za mało. Chcę doładować autko jakimś aku lub dwoma. Tylko problem z alternatorem. Wkładając drugi jest dużo roboty? Modził ktoś już tak?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: jeryk10 » czw cze 02, 2011 21:44

90 A za malo :-) Nie przesadzaj to co Ty masz w nim


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: marcinek84 » pt cze 03, 2011 11:54

W mkII nie było większego niż 90A. A jakie masz ładowanie na tym 90A? A to za mało czyli co się dzieje dokładnie że chcesz większy?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

martinosik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 27, 2009 08:51

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: martinosik » pt cze 03, 2011 19:20

Co się dzieje? Światełka mi przygasają i ogólnie czuć brak Ampera. Zasilanie do wzmacniaczy mam ok, bo 50mm2. Mam w dość prądożerne wzmaki. Na sub idzie 780W i na przód 2x200W. Wartości podane w RMS, żeby nikt nie zarzucał ze przesadzam:) Kondensatora nie kupuję, bo strata pieniążków. Autko ładuje jakieś 13,6-13,8. Przy głośnym graniu dość spada. Da radę coś zrobić z alternatorem, żeby pracował na biegu jałowym tak jakbym przekroczył 3 tyś. obrotów? Zmienić kolo pasowe na mniejsze? Dobrze myślę?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: Paweł Marek » pt cze 03, 2011 19:37

nie bardzo bo wówczas jescze się rozpadnie jak bedziesz miał silnik na 6000. Kolego ja sie na temacie nie znam, ale przecież nie odkrywasz Ameryki jest dział audio na kazdym forum na tym też i ludzie już dawno doszli jakie przeróbki sie wykonuje. Zdeje mi się że kupisz to na co ci szkoda kasy i bedzie po problemie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

martinosik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 27, 2009 08:51

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: martinosik » pt cze 03, 2011 20:19

No właśnie, moderator przeniósł mi temat z działu car-audio do elektryki. "Szkoda kasy" pod tym względem, że miałem już kondensator na próbę i za wiele nic nie zmieniło. Chciałbym wsadzić aku Optimy tylko do audio. Tylko alternator nie da rady:(



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: Qto » pt cze 03, 2011 20:44

martinosik pisze:"Szkoda kasy" pod tym względem, że miałem już kondensator na próbę i za wiele nic nie zmieniło
Do takich mocy jak masz powinien być konden minimum 2F...nie wiem jaki miałeś ale przy kondensatorze na pewno widać poprawę w dostawach prądu, szczególnie przy uderzeniu basu.
Z tego co piszesz to Twoje audio potrzebuje ok 90A...altek takiej mocy nie będzie wstanie dostarczyć prądu odpowiedniej mocy, dodatkowo jeszcze dochodzą światła i inne urządzenia w aucie. Jeżeli audio potrzebuje dużo mocy to stosuje się drugi aku (lub więcej niż dwa) a często też drugi alternator...nie jest problemem wsadzić do auta sprzęt grający o mocy 5kW, problemem jest sprawnie to zasilić...niestety nie da się zrobić mocnego zestawu bez sporych kosztów przy zasilaniu, ale tego typu rozwiązania to raczej w profesjonalnych systemach audio. Moim zdaniem jeżeli nie pakuje się kilkunastu/kilkudziesięciu tysięcy PLN w audio to kombinowanie z drugim altkiem mija się z celem i zostaje wybranie czegoś w bardziej przyziemnych mocach oraz dobry kondensator - takie moje zdanie.

Proponuję jednak zajrzeć na forum CA albo na elektrodę...na pewno znajdziesz konkretniejsze podpowiedzi.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: Paweł Marek » pt cze 03, 2011 20:52

martinosik pisze:No właśnie, moderator przeniósł mi temat z działu car-audio do elektryki.
nie zrobiłby tego gdybyś w pierwszym poście napisał o co biega .


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Altek do dwójki 1.8 RP

Post autor: Qto » pt cze 03, 2011 21:02

Paweł Marek pisze: martinosik napisał(a):No właśnie, moderator przeniósł mi temat z działu car-audio do elektryki.


nie zrobiłby tego gdybyś w pierwszym poście napisał o co biega .
dokładnie..."my" w technicznym też nie wiedzieliśmy o co dokładnie chodzi...

martinosik, zamykam...ewentualnie powrót do CA ?? Tylko jak do CA to musisz edytować pierwszy post i napisać konkrety...jakie piece masz w aucie itp
jak będziesz chciał do CA to daj mi znać na PW po ewentualnej poprawie pierwszego posta



Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości