Witam.
Pojawił się u mnie problem z poziomem płynu chłodniczego.
W zeszłą sobotę wymieniłem licznik w aucie - stary licznik zastąpiłem nowym z Seata Cordoby (oba z benzynowego, poj 1,4). W sumie miałem w aucie już 3 liczniki, a mianowicie:
- nr 1 -pierwszy licznik montowany fabrycznie padł 2 lata temu
- nr 2 -zakupiłem używany licznik z wersji 1,8 korzystałem z niego rok czasu
- nr 3 -licznik z Cordoby, ma takie samo wyskalowanie jak licznik nr 1, z licznika nr 1 wlutowałem pamięć do licznika z Seata, czyli nr 3
Ruszyłem w trasę z nowym licznikiem wszystko ładnie pięknie, ale zaczęła mrugać kontrolka niskiego stanu płynu chłodzniego. Myślę sobie - albo licznik wariuje po zmianie pamięci albo faktycznie płynu jest mało, choć poprzednik nie mrugał. Sprawdzam zbiornik z płynem - totalnie sucho, płynu praktycznie nie ma-ledwo na dnie.
Dolewam płyn do poziomu trochę ponad max. Jadę w trasę - jakieś 5 km - nic nie mruga, czyli jest ok. Następnego dnia ruszam w trasę - kontrolka znów mruga. Mieszam koło wtyku w zbiorniku, ściągam wtyczkę, zakładam ponownie. Zaraz poniżej zbiornika z płynem (lekko w lewo w dół) , mamy dodatkowe urządzenie, z wtyczką, wyglądające jak mały okrągły zbiornik. Na górze ma również wtyk z 2 przewodami, zauważam że wtyczka siedzi krzywo, poprawiam ją. W tym momencie, nie wiem skąd, dostaję strzała prądem po łapach, pomieściło naprawdę mocno...Poprawiałem wtyki przy pracującym silniku.
Po zabiegu z wtykami kontrolka już nie mruga. Przejechałem ponad 130 km i jest ok.
Następnego dnia ruszam w trasę, przejechałem 3 km - kontrolka znów mruga.
Ogólnie teraz wygląda tak że po około 3 km włącza się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Płynu mam ponad linię max. Czujnik poziomu jest w zbiorniku, raczej wątpię w zapowietrzenie układu bo auto utrzymuje temp w trasie na poziomie 90 st (no tyć poniżej). Wentylator chłodnicy przy obecnej pogodnie włączył się tylko raz po trasie po mieście i pracował koło 20 sekund po wyłączeniu silnika.
Jakieś sugestie ? Licznik z Cordoby oszukuje czy coś nie tak z instalacją ? Zmiana pamięci tak wpływa na licznik czy kontrolka jest niezależna od pamięci ?
Poziom płynu chłodniczego - ciągle mruga kontrolka.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: wt maja 03, 2011 23:11
- Lokalizacja: łaziska górne
Re: Poziom płynu chłodniczego - ciągle mruga kontrolka.
mam golfa3 z 92r czasami zdarza mu się tak robić jak piszesz a mam wszystko ok czyli dość płynu i elektryka działa i sam nie wiem co to może być choć trochę znam się na elektryce.Zostawiłem to w spokoju bo wiem że na 100% woda się mi nie gotuje. Wydaje mi się że to brak styku w tej czarnej kostce która przychodzi do czujnika temperatury .
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Poziom płynu chłodniczego - ciągle mruga kontrolka.
czujnik dziala tak: jest plyn jest masa na przewonie co idzie do licznika. ( pin 2 we wtyczce 28 pinowej)nie ma plynu nie ma masy na tym pinie ,kontrolka miga , sterowana jest komparatorem w liczniku . a poczatek zwora czujnika we samej wytczce przy nim. czyli caly czas masa jest na pin 2 . wykluczasz tu sam czujnik w zbiorniku . jesli dalej miga to okablowanie sprawdz. . potem sam licznik.
Poziom płynu chłodniczego - ciągle mruga kontrolka.
Jeśli jeszcze nie usunąłeś problemu to zobacz może to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... +kontrolka" onclick="window.open(this.href);return false; .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości