Strumienica

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Czy poprawi sie dynamika auta po zalozeniu strumienicy?

Czas głosowania minął pt mar 17, 2006 06:29

TAK
3
30%
NIE
7
70%
 
Liczba głosów: 10

Awatar użytkownika
czechu81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 02:47
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Strumienica

Post autor: czechu81 » pt mar 10, 2006 06:29

Hej
przeczytalem juz tutaj kilka postow na temat strumienic.
Opini , dyskusji i klotni.

Tym razem w skrocie - prosze o odpowiedz na ankiete ;)
Golf 3 1.8 ABS
Srodkowy tlumik nowka - zwykly
Koncowy - przelotowy.



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pt mar 10, 2006 09:42

Jakby co to mam do sprzedania.


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt mar 10, 2006 11:10

Jak nic z dolotem nie zrobisz to nic nie zyskasz. Aby lepiej wydalił musi lepiej zassać.



fibolek

Post autor: fibolek » pt mar 10, 2006 12:04

Taziu masz rację ale od czegos trzeba zacząć pamiętając o reszcie.



racer18

Post autor: racer18 » pt mar 10, 2006 12:50

Witam. Ja zaznaczyłem TAK ale to dlatego że strumiennice wkłada się zamiast katalizatora a jeśli ten jest już wypalony to blokuje wylot spalin i zamontowanie strumiennicy ułatwi mu oddychanie, natomiast jeśli katalizator jest ok to raczej nie wiele się zmieni ale napewno nie będzie jeździł gorzej. ;)



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pt mar 10, 2006 12:59

Ja zrobilem blad i zalozylem strumienice ktora raczej nic nei dala. Po przeczytaniu ikilku madrych artykulow teraz ja chetnie wytne i zastapie rurka...Ciekawe czy problemy z uszczelka pod glowica nie wynikaja z jej montazu...

„Statystycznie, czyli w przeważającej ilości przypadków strumienica pogarsza parametry silnika. Czasami jednak faktycznie je poprawia. Jest to około 20% przypadków. Poza tym stwierdzamy przypadki szybkiej awarii silników po zamontowaniu strumienicy w miejscu katalizatora. Są to bardzo poważne awarie kończące się zatarciem tłoków. Poza tym na razie mam tylko niejasne podejrzenie, że obecność strumienicy przyczynia się do uszkodzenia uszczelki pod głowicą po kilkunastu tysiącach przebiegu. Myślę, że kolejne miesiące pozwolą na osiągnięcie większej ilości informacji i doświadczeń. Obecne doświadczenia opieram na ponad 1000 samochodów przewijających się przez firmę w ciągu roku a nie na jednostkowych przypadkach.”

”Generalnie, strumienica nie doda mocy silnikowi, ale czasami faktycznie przyczyni się do poprawienia momentu obrotowego, co oczywiście może przyczynić się do poprawy przyspieszeń i elastyczności silnika. Właśnie w Hondzie po raz pierwszy skojarzyliśmy kolejne dwie awarie uszczelki pod głowicą z zamontowaną strumienicą. Potem był Lanos a niedawno także Renault Clio II 1,4 o przebiegu 40 tys. km gdzie na trzeci dzień po założeniu strumienicy w miejsce katalizatora uległy zatarciu tłoki. Remont silnika kosztował blisko 5 tys. To nie są odosobnione przypadki.”


by Jacek Chojnacki z firmy CHOJNACKI MOTOR SYSTEM S.C

Obrazek
Wykres mocy i momentu obrotowego - Seicento A-grupa
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy z zamontowaną strumienica
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy bez strumienicy

Obrazek
Wykres mocy i moentu obrotowego silnika 1.4 Toyota Corolla - filtr powietrza seryjny
Kolor jaśniejszy - układ wydechowy z strumienicą wydechową Jones
Kolor ciemniejszy - układ wydechowy bez strumienicy i zamontowaną w jej miejsce rurą 40mm


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » pt mar 10, 2006 13:35

jak ją soie załozysz przed srodkowym a pewnie tam planujesz to ona co go poprostu wydmucha i po pewnym czasie bedzie za glosno


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

Awatar użytkownika
ponczoch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 28, 2006 16:48
Lokalizacja: LIPNO
Kontakt:

Post autor: ponczoch » wt gru 12, 2006 15:09

siemka ja mam zalozona stumionkie w miejsce kata wymienilem srodkowy tlumnik na nowy i ostatni przelotowy jakies niemieckiej firmy miepamientam jakiej powiem wam ze jest oczuwalna lzejsza praca silnika a co do mocy to niewiem moze troszkie ja jestem zadowolony mam mk3 1.8 90km pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jerzas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: wt gru 05, 2006 11:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jerzas » wt gru 12, 2006 17:49

racer18 pisze:Witam. Ja zaznaczyłem TAK ale to dlatego że strumiennice wkłada się zamiast katalizatora a jeśli ten jest już wypalony to blokuje wylot spalin i zamontowanie strumiennicy ułatwi mu oddychanie, natomiast jeśli katalizator jest ok to raczej nie wiele się zmieni ale napewno nie będzie jeździł gorzej. ;)
Tu się zgadzam.
Z tym, że należy rozróżniać to coś nazywane strumiennicą łuskową, która w rzeczywistości jest rurą z wytłoczeniami od wewnątrz, a z zewnątrz wygląda jak katalizator. Jeżeli coś takiego zamontujesz to tak samo jakbys zamontował zwykłą rurę w miejsce katalizatora, tyle , że na przeglądzie nikt się nie czepnie, że katalizatora nie ma.
Taką strumiennice można montować w miejsce starego i przytkanego katalizatora bez obawy o silnik. Poprostu wydech jest odetkany i tak jakby silnik powraca do nominalnych parametrów.

Inna bajka jest ze strumienicami naddzwiękowymi (stożkowymi) gdzie wewnątrz jest zwężka wenturiego. Tak strumienica wytwarza podcisnienie za zwężką i powoduje szybsze opróżnianie cykindrów ze spalin. Ten typ strumienic jest opatentowany i produkowany jedynie przez firme Michael. Taka stumienica jezeli jest zamontowana w nieodpowiednim miejscu moze doprowadzic nawet do wypalenia gniazd zaworów.

to tyle z mojej wiedzy na ten temat.



rymon123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt gru 08, 2006 15:21
Lokalizacja: TARCHOMIN/Wawka
Kontakt:

Post autor: rymon123 » śr gru 13, 2006 00:22

ej dlaczego nie moge zaglosowac w ankiecie, strumienica to kibel !!!!


Życie bywa Piekne :)

MK 4 by Rymon
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78823

stare dobre dzieje

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 482 gości