Uturbić 1.9D AEF???
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Uturbić 1.9D AEF???
Jako że potrzebowałem drugiego samochodu po sprzedaży wcześniejszego vana,a że golf sprawował się i sprawuje nad podziw dobrze, padło na kolejnego VW. Zostałem posiadaczem Polo 6N 1.9D
I pytanie właśnie tego polo dotyczy, czy da się uturbić ten silnik??? Co jest do tego potrzebne???
Czy kolektor od silnika AAZ będzie pasował??? Tzn. czy zmieści się pod maskę???? I kolejne pytanie jak zrobić spust oleju??? Mój AAZ w golfie ma spływ do bloku, a z tego co pamiętam starsze 1.6td miały spływ do miski, pytanie czy może tak być, czy np. miska od 1.6td podejdzie do mojego AEF???
Proszę o wszelkie sugestie i myśli
I pytanie właśnie tego polo dotyczy, czy da się uturbić ten silnik??? Co jest do tego potrzebne???
Czy kolektor od silnika AAZ będzie pasował??? Tzn. czy zmieści się pod maskę???? I kolejne pytanie jak zrobić spust oleju??? Mój AAZ w golfie ma spływ do bloku, a z tego co pamiętam starsze 1.6td miały spływ do miski, pytanie czy może tak być, czy np. miska od 1.6td podejdzie do mojego AEF???
Proszę o wszelkie sugestie i myśli
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
Uturbić 1.9D AEF???
Ponoc ciezka sprawa, lepiej zrobic Swap na 1.9tdi .... wstaw moze 1,9tdi 90KM 1Z
a tak musisz miec turbo , kolektory, pompa wtryskowa pewnie tez od modelu z TDI , wiazka , komp , wtryski , i na Racing Forum cos pisali ze silniki 1.9D sa mniej odporne , czyli tloki i korby pewnie slabsze sa .
a tak musisz miec turbo , kolektory, pompa wtryskowa pewnie tez od modelu z TDI , wiazka , komp , wtryski , i na Racing Forum cos pisali ze silniki 1.9D sa mniej odporne , czyli tloki i korby pewnie slabsze sa .
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
Uturbić 1.9D AEF???
chrzaniu, to jest opcja na td, czyli nie potrzebowałbym wiązki, kompa, wtrysków
pewnie pompa też by mogła zostać, najwyżej jej dawkę podkręcić
wtryski chyba w dieslu są wydajniejsze jak w td, tak słyszałem
pewnie pompa też by mogła zostać, najwyżej jej dawkę podkręcić
wtryski chyba w dieslu są wydajniejsze jak w td, tak słyszałem
Uturbić 1.9D AEF???
a poza tym mam całkiem zdrowy silnik, więc szkoda go wyrzucać
i w dodatku 1z ma niektóre tematy inaczej jak mój AEF więc mogłoby być za dużo mixów
i w dodatku 1z ma niektóre tematy inaczej jak mój AEF więc mogłoby być za dużo mixów
Uturbić 1.9D AEF???
tovdi1, daj foto silnka bo chyba o ile sięnie mylę w Polo sachylone do przodu więc miska z 1.6 wtedy nie będzie pasowaćale wspawać odpływ to nic trudnego.
a i uturbienie silnika to też jakaś trudność szczególna nie jest
a i uturbienie silnika to też jakaś trudność szczególna nie jest
Uturbić 1.9D AEF???
tak, silnik jest pochylony do przodu, też właśnie myślałem żeby wspawać spływ oleju do miski
a że turbo nie jest ciężki temat to wiem, ale u mnie samochód jeździ codziennie, więc wolę dowiedzieć się co i jak, niż potem jeździć 40km do pracy rowerem
arwam, a podpowiedz, jako człowiek ogarnięty w tym temacie, co mi może się przydać poza tym co wpisałem???
hmmm.... wydaje mi się że kolektor od AAZ może nie zmieścić sie pod maskę do polo jest jakiś inny niższy??? czy trzeba będzie zrobić sobie niższą górną część???
a że turbo nie jest ciężki temat to wiem, ale u mnie samochód jeździ codziennie, więc wolę dowiedzieć się co i jak, niż potem jeździć 40km do pracy rowerem
arwam, a podpowiedz, jako człowiek ogarnięty w tym temacie, co mi może się przydać poza tym co wpisałem???
hmmm.... wydaje mi się że kolektor od AAZ może nie zmieścić sie pod maskę do polo jest jakiś inny niższy??? czy trzeba będzie zrobić sobie niższą górną część???
Uturbić 1.9D AEF???
na forum polo juz to bylo poruszane nie raz. Sam mam AEFa a wlasciwie żona i byla koncepcja uturbienia go. Na forum pisali ze podejdzie turbo wraz z kolektorem ale nie pamietam czy od 1.6TD czy wlasnie od 1.9 TD. Jedynie co to splyw oleju i podejscie stanowiloby male utrudnienie a tak to pikuś no moze te rury jeszcze ale w sumie wszystko sie da. Ja zaniechalem sprawe bo lepiej zmienic auto. Podciagnalem tylko dawke na pompie by lepiej sie zbierala polina. W Sumie koncepcja niezla bo silnik prosty, latwy w naprawie ( poza wymiana swiec zarowych). Dwumas posiada ale moj egzemplarz juz ma wymieniony na jednomas.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Uturbić 1.9D AEF???
moje polo z 96r. ma dwumas?????wesol pisze:Dwumas posiada
i to i to jest zamienne więc jedno i drugie podejdziewesol pisze:podejdzie turbo wraz z kolektorem ale nie pamietam czy od 1.6TD czy wlasnie od 1.9 TD
nie stać mnie na kolejnywesol pisze:Ja zaniechalem sprawe bo lepiej zmienic auto
a dokonał ktoś tego???wesol pisze:na forum polo juz to bylo poruszane nie raz
i pytanie czy będę musiał ciąć maskę???
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Uturbić 1.9D AEF???
swap też tani nie jest...tovdi1 pisze:nie stać mnie na kolejny
również uważam że w Twoim przypadku ekonomiczniej będzie zmienić samochód
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
Uturbić 1.9D AEF???
Niestety raczje tak. Co dziwne AEFy mialy dwumas a np SDI juz nie mialy. O wszytskim poczytasz na forum polo. Nie pamietam czy ktos tego dokonal z tym uturbieniem ale zdaje sie ze ktos musial skoro ludziska pisuja co trzeba zrobic, co potrzebne itd.tovdi1 pisze: moje polo z 96r. ma dwumas?????
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Uturbić 1.9D AEF???
czytaj, swap nie wchodzi w grę, jedynie przeróbka diesla na turbo dieslaCrocodileReggae pisze:swap też tani nie jest...
mogę prosić o link do tematu????wesol pisze:O wszytskim poczytasz na forum polo. Nie pamietam czy ktos tego dokonal z tym uturbieniem ale zdaje sie ze ktos musial skoro ludziska pisuja co trzeba zrobic, co potrzebne itd.
Uturbić 1.9D AEF???
tovdi1, myślęże kolektor od 1.6TD będzie odpowiedzniejszy ewentualnie od T3 ogórka.
będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego. to już obojętnie od jakiego silnika pod warunkiem że będzie to 1.9
ja polecam rzeźbę i zastosować duży kolektor od 1.9D ale jeśli ktoś nie ma ochoty to można zastosować od np TDI 130KM lub zwykłego passata.
co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
przy spokojnej jeździe spalanie pozostanie na tym samym poziomie lub nawet spadnie a przy wyższych obrotach już będzie turbo mocniej pompować co w zasadzie służy koncepcji auta ekonomicznego.
po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
po drugie polecając Ci duże turbo mam na celu oszczędzenie Twojego sprzęgła które by się szybko poddało przy mniejszej turbinie.
po trzecie będzie miało większą trwałość niż małe z tego względu że masz krótką skrzynię biegów.
a ponieważ w silnikach 1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD chyba że masz ochotę na więcej to np 10mm.
większych nie polecam ze względu na ograniczoną wytrzymałość układu korbowo-tłokowego.
na takiej składance można z powodzeniem atakować okolice 8-9s do 100km/h
jeśli zrobisz krótszy czas będą się pojawiać problemy z tulejkami w korbowodach.
będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego. to już obojętnie od jakiego silnika pod warunkiem że będzie to 1.9
ja polecam rzeźbę i zastosować duży kolektor od 1.9D ale jeśli ktoś nie ma ochoty to można zastosować od np TDI 130KM lub zwykłego passata.
co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
przy spokojnej jeździe spalanie pozostanie na tym samym poziomie lub nawet spadnie a przy wyższych obrotach już będzie turbo mocniej pompować co w zasadzie służy koncepcji auta ekonomicznego.
po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
po drugie polecając Ci duże turbo mam na celu oszczędzenie Twojego sprzęgła które by się szybko poddało przy mniejszej turbinie.
po trzecie będzie miało większą trwałość niż małe z tego względu że masz krótką skrzynię biegów.
a ponieważ w silnikach 1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD chyba że masz ochotę na więcej to np 10mm.
większych nie polecam ze względu na ograniczoną wytrzymałość układu korbowo-tłokowego.
na takiej składance można z powodzeniem atakować okolice 8-9s do 100km/h
jeśli zrobisz krótszy czas będą się pojawiać problemy z tulejkami w korbowodach.
Uturbić 1.9D AEF???
w tych klekotach to były Delphi pompy tłoczek z 1.6td nie podejdzie przynajmniej moja mama ma takową pompę w swojej polówcearwam pisze:1,9D masz pompkę 8mm to polecam zmianę nawet na 9mm z 1.6TD
mk3 1z+gtb
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
mitsubishi L200 4x4 było :(
volvo v50 2.0d było
jest a4 b6 S-line
Uturbić 1.9D AEF???
właśnie o dolocie od 1.9td myślę bo mam takiarwam pisze:będziesz jeszcze potrzebował kolektora dolotowego
i właśnie czy on mi się zmieści
a czym się ten od t3 różni od tego od golfa II tdarwam pisze:tovdi1, myślęże kolektor od 1.6TD będzie odpowiedzniejszy ewentualnie od T3 ogórka.
???arwam pisze:po za tym będzie ci jeszcze potrzebne IC i trochę rurek metalowych i gumowych żeby jakieś orurowanie do IC zrobić.
nie bardzo widzę miejsce dla niego....
bardzo mądre, wezmę napewno pod uwagęarwam pisze:co do samej turbiny to polecam większe modele albo K24 albo T3 z tego względu że korbowody w zwykłych D mają długie i dość cienkie trzony.
nie służyłby im nisko położony moment obrotowy, poza tym przy zastosowaniu małej turbiny rośnie obciążenie termiczne silnika, i spalanie. przy zastosowaniu większej masz tylko zwiększony przeciąg i mniejsze temp.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości