[MKIV] Naprawa popielniczki dla pasażerów

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

[MKIV] Naprawa popielniczki dla pasażerów

Post autor: mzawrotniak » śr kwie 06, 2011 23:27

Witam!
Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem uszkodzonego mechanizmu zamykania popielniczki dla pasażerów siedzących z tyłu w Golfie IV. Mechanizm działał prawidłowo ("drzwiczki" się zamykały, ale nie utrzymywały zamknięte, gdyż brakowało sprężyn w mechanizmie). Jak się dowiedziałem, jest to częsta przypadłość. Denerwowało mnie, iż nie jestem w stanie zamknąć popielniczki postanowiłem ją "jakoś" naprawić. Wykorzystałem do naprawy zwyczajne cienkie magnesy na lodówkę. Poniżej dzielę się moim pomysłem na ten detal w samochodzie.

Potrzebne materiały:
  • Klej "kropelka"
  • Nożyczki
  • Magnesy na lodówkę - płaskie, takie jak kartka papieru, dodawane czasem do jogurtów etc.
Przygotowanie:
Na początek wyciągamy z klapki zamykającej popielniczkę dwa gumowe ograniczniki, które znajdują się na styku dwóch klapek - "drzwiczek" - półkolistych, zamykających popielniczkę - wychodzą palcami, w to miejsce będziemy wklejać magnesy. Następnie wycinamy z magnesu jak najdłuższe paski o szerokości rantu, miejscu styku "drzwiczek" popielniczki.

Wykonanie:
Przyklejamy na rant, styk "drzwiczek" (tylko jednych) paski z magnesu, tak aby pokryły cały rant. Klej nanosimy na stronę "kolorową" magnesu, czyli nie tą po której znajduje się faktyczny materiał magnetyczny (czarny). Następnie gdy klej już wyschnie przykładamy do przyklejonych pasków drugie paski, przeznaczone na drugie "drzwiczki". Jest to ważne, gdyż magnesy mogą się przyciągać lub odpychać, należy je tak przyłożyć żeby się przyciągały. Na tak przyłożone magnesy nanosimy kilka kropel kleju (oczywiście na stronę którą przyklejamy), po czym szybko zamykamy popielniczkę (uwaga aby kleju nie było za dużo, bo już popielniczki więcej nie otworzymy!) i po krótkiej chwili otwieramy. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem na dwóch drzwiczkach, na rantach mamy paski magnetyczne. Dociskamy delikatnie paski które właśnie dokleiliśmy, czekamy do wyschnięcia kleju i cieszymy się zamykaniem popielniczki.

W wolnej chwili postaram się dorzucić zdjęcia :)



Awatar użytkownika
adrion321
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 10:40
Lokalizacja: Twardogóra

[MKIV] Naprawa popielniczki dla pasażerów

Post autor: adrion321 » wt sty 22, 2013 15:42

A skąd wykombinować taką sprężynkę która powinna być w mechanizmie? Mam po jednej stronie tylko..


czarnuch .... ^ ^ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=457326" onclick="window.open(this.href);return false;

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

[MKIV] Naprawa popielniczki dla pasażerów

Post autor: seebst » ndz mar 10, 2013 14:01

U mnie od początku te drzwiczki nie działały prawidłowo - nie zamykały się automatycznie. Po jakimś czasie, gdy wymieniałem linki od ręcznego, podczas regulacji był demontowany podłokietnik, żeby prawidłowo wyregulować linki (robione to było w zakładzie). Po tym zabiegu przez jakiś czas drzwiczki działały prawidłowo - widocznie przy składaniu ktoś coś zrobił, że naprawił. Ale po paru tygodniach szlag znów wszystko trafił i znów się nie zamykają i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak się do tego zabrać, jak to naprawić, a nie powiem, że denerwuje mnie to trochę...



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości