Problem z układem chłodzenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z układem chłodzenia
Witam. Wymieniłem dziś termostat w Lupo 1.7 SDI bo przy poprzednim miałem max 75 stopni na budziku w czasie jazdy. Po zmianie zalałem nowy płyn i odpaliłem auto aby się zagrzało. Po około 15min na budziku było już 90 stopni, ale na kompie w vag-com tylko 78 stopni, które po około 30 min dobiło do 89.1 stopnia. Mimo tego wentylator się nie odpalił, dolny wąż od chłodnicy był nadal chłodny, tak jak by termostat się nie otworzył. Nowy termostat jest wahlera.
Czy jest uszkodzony jakiś czujnik temperatury skoro na budziku tak szybko temperatura się pokazuje a w kompie tak późno?
Czy możliwe jest aby przy zerowej temperaturze otoczenia auto nie dało rady się przez 30min zagrzać, tak aby otworzyć termostat i załączyć wentylator?
Robiłem już takie zmiany w mk1c, mk3 i mk4 i nigdy nie miałem z tym problemu, zawsze gdy temperatura dobijała do 90 stopni wentyl się załączał i odpowietrzał się układ, a dolny wąż chłodnicy robił się ciepły, tu jednak coś jest nie tak.
Czy jest uszkodzony jakiś czujnik temperatury skoro na budziku tak szybko temperatura się pokazuje a w kompie tak późno?
Czy możliwe jest aby przy zerowej temperaturze otoczenia auto nie dało rady się przez 30min zagrzać, tak aby otworzyć termostat i załączyć wentylator?
Robiłem już takie zmiany w mk1c, mk3 i mk4 i nigdy nie miałem z tym problemu, zawsze gdy temperatura dobijała do 90 stopni wentyl się załączał i odpowietrzał się układ, a dolny wąż chłodnicy robił się ciepły, tu jednak coś jest nie tak.
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Problem z układem chłodzenia
Może termostat się zawiesił , albo czujnik temperatury wali liczby z kosmosu ... Zacznij od wyczyszczenia jego styków ( w czujniku i wtyczce ) ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z układem chłodzenia
Termostat jak pisałem świeżo włożony, ale nie wykluczam że jest wadliwy. Dziś z rana robiłem pomiary vag-com na zimnym silniku i wyszło mi coś takiego:
1) zimny silnik
a
- temp paliwa - 9
- temp powietrza - 5,4 - 6,3
- temp płynu chłodzącego - 7,2
b
- temp 7
korzystałem z tej instrukcji
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;
a dokładniej:
Wg tego (mimo że jest to dla silników TDI) temperatury są niby ok, tylko ta powietrza skakała mi dziwnie między dwiema wartościami, ale nic się nie rozjeżdża o więcej niż 5 stopni.
Zerknąłem także na poziom płynu i widzę że trochę więcej poszło w obieg go, bo w zbiorniczku jest go zauważalnie mniej.
1) zimny silnik
a
- temp paliwa - 9
- temp powietrza - 5,4 - 6,3
- temp płynu chłodzącego - 7,2
b
- temp 7
korzystałem z tej instrukcji
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false;
a dokładniej:
Kod: Zaznacz cały
Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Zerknąłem także na poziom płynu i widzę że trochę więcej poszło w obieg go, bo w zbiorniczku jest go zauważalnie mniej.
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Problem z układem chłodzenia
A nigdzie nie ucieka ? nie masz może czołowej szybki lekko tłustej ? w okolicach podszybia.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z układem chłodzenia
Nie nie ucieka. Czujnik trwa niby ok. teraz wiedzę zse troch płynu ubyło, czyli termostat musiał się otworzyć jednak. Dziś autko po 6km załapało na budziki 90 stopni, także może będzie ok
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Problem z układem chłodzenia
Może był zapowietrzony ... odpowietrzył się przez korek i jest ok.
Jak lekko ubyło płynu - to delikatnie uzupełnij i będzie ok.
Jak lekko ubyło płynu - to delikatnie uzupełnij i będzie ok.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z układem chłodzenia
nalałem trochę w nadmiarze go (zawsze tak robię) i spad do połowy zbiorniczka, także na razie zostawię i będę kontrolować czy trzyma poziom
dziś jeszcze robiłem testy czujników temperatury na zimnym silniku i wyszło to samo co wczoraj, czyli w normie
po pracy zrobię jeszcze test na rozgrzanym, zobaczę kiedy oba czujniki osiągają 90 stopni, bo wcześniej był duży rozjazd i być może trzeba będzie zmienić je
dziś jeszcze robiłem testy czujników temperatury na zimnym silniku i wyszło to samo co wczoraj, czyli w normie
po pracy zrobię jeszcze test na rozgrzanym, zobaczę kiedy oba czujniki osiągają 90 stopni, bo wcześniej był duży rozjazd i być może trzeba będzie zmienić je
Były w kolorze czarnym: Mk1 Cabrio 81', Mk1 Cabrio Sportline, Mk3 GL 1.8, MK3 GTI 2.0, Mk4 GTI ARL, Lupo SDI 1.7
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Jest w kolorze czarnym Audi TT 1.8
Re: Problem z układem chłodzenia
Witam. Mam problem z niedogrzewaniem mojego aaz-a. W ciepły dzień po jeździe gdy postoi jakoś do tych 90' dojdzie ale jak jadę to mam max 85', a jak jest zimno to 80'. Termostat jest zamknięty-dolny wąż lodowaty. Czujnik raczej pokazuje dobrze bo sprawdzałem ręcznie miernikiem z wężyka od odpowietrzania do zbiorniczka płynu i było mniej więcej to samo co na zegarach. Ten silnik nie ma aż takiej sprawności żeby się nie dogrzewał więc o co chodzi? Nagrzewnica itd. chodzą ok. wentylatory też.
Problem z układem chłodzenia
Zawieszony termostat ... albo otwiera się za wcześnie ...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Problem z układem chłodzenia
jakiej firmy zamontowałeś termostat ??
kilka razy sie już z tym przejechałem teraz montuję tylko wahlera i wsio jest ok
kilka razy sie już z tym przejechałem teraz montuję tylko wahlera i wsio jest ok
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 98 gości