Mk5 zawór ERG wycieki oleju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stiwen77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 01, 2006 23:30
Lokalizacja: dolny ślask

Mk5 zawór ERG wycieki oleju.

Post autor: stiwen77 » ndz mar 13, 2011 13:18

11.03.2011r.byłem na 3 przeglądzie Long L.( 83100km)Mk5 2006r. w serwisie VW w Lubiniu większych usterek nie stwierdzono wyszedł tylko zawór ERG-wycieki oleju,Swieca Zarowa cylinder 4-bład statyczny,oraz do wymiany tuleje tylne przednich wachaczy.Mam pytania do kolegów czy wymiana zaworu ERG to sprawa skomplikowana i jak kosztowna ? czy przez te wycieki ubywa olej w silniku ??? czy bład świecy żarowej statyczny to powód do wymiany co to znaczy ??? czy gdyby swieca nie działała to przyjdzie sygnał na komputer ? czy wymiana tulei tylnych przednich wachaczy to skomplikowane i jak kosztowne ??? jeżeli ktoś to robił proszę o porady.W serwisie VW w Lubiniu zalali mi olej Shell Helix Ultra VX 5W30 504,00/507,00 (bez PDF)taki leją w tym serwisie,Niemcy w serwisie VW lali Castrol 5W30 507,00 czy to jest to samo czy Shell jest lepszym olejem od Castrola do TDI ???.Cały serwis Long L kosztował 1132zł/4godz bez wymiany filtra kabinowego.serdecznie pozdrawiam stiwen77...



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Mk5 zawór ERG wycieki oleju.

Post autor: italiano_83 » ndz mar 13, 2011 14:07

stiwen77 pisze:Mam pytania do kolegów czy wymiana zaworu ERG to sprawa skomplikowana i jak kosztowna
Skomplikowana to nie, ale kosztowna na pewno :-( W ASO wymienią ci całość a to parę stówek :bajer: Mocny ten wyciek czy się tylko poci, jakaś fotka.
stiwen77 pisze:czy wymiana tulei tylnych przednich wachaczy to skomplikowane i jak kosztowne ???
Skomplikowane to też nie jest, ale trzeba mieć patent na wyciągnięcie tulei lub dostęp do prasy, wymiana wszystkich tulei + ustawienie geometrii + tuleje to ładny kawałek grosza w ASO, zresztą można się zapytać oni przecież z tego żadnej tajemnicy nie robią, a wycena usługi to minuta :bigok:
stiwen77 pisze:.W serwisie VW w Lubiniu zalali mi olej Shell Helix Ultra VX 5W30 504,00/507,00 (bez PDF)taki leją w tym serwisie,Niemcy w serwisie VW lali Castrol 5W30 507,00 czy to jest to samo czy Shell jest lepszym olejem od Castrola do TD
To sam w senie "spełnia" normę VW dla twojego silnika, a który 'lepszy" to już inna bajka, w zasadzie nie do rozstrzygnięcia na forum.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

stiwen77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 01, 2006 23:30
Lokalizacja: dolny ślask

Re: Mk5 zawór ERG wycieki oleju.

Post autor: stiwen77 » pn mar 21, 2011 21:41

Dzisiaj dn.21.03. byłem w serwisie VW w NIemczech pytac o wymiane zaworu EGR (Mk5 1,9TDI ) kolega który mówi biegle po niemiecku w tematyce samochodowej wytłumaczył szefowi serwisu zalecenia serwisu polskiego VW w Lubiniu mianowicie "zawór EGR wycieki oleju do wymiany ".Niemiec odpowiedział że wymiana zaworu jest bezcelowa że taki jest "urok"silnika VW 1,9TDI że wałek turbiny jest słaabo uszczelniony własciwie olej przedostaje się po osi wałka i po wymianie EGR za 2 tygodnie bedzie to samo.Wynika że polskie serwisy szukają "płatników"i nic więcej.Zawór EGR kosztuje w serwisie Niemieckim 83 euro(340zł) w Polskim serwisie 390zł.Tuleje tylne przednich wachaczy serwis VW Niemcy 53 euro/szt(217zł)w serwisie Polskim 220zł w sklepie internetowym 80-120zl np.Febi.Piszę te porównania cenowe ponieważ do Niemiec mam parę km jestem kilka razy w tygodniu nie każdy taka dogodność ma to są fakty a nie mity opowiadane kolega koledze-serdecznie pozdrawiam stiwen77.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Mk5 zawór ERG wycieki oleju.

Post autor: leon79 » pn mar 21, 2011 23:12

stiwen77, wywal odmę, wyczyść dolot i będzie ok.


User

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości