Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

abuhamza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:53
Lokalizacja: mc

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: abuhamza » czw lut 24, 2011 19:38

Witam,
Mam problem od świąt z moim Golfem IV SDI, a mianowicie chodzi o zapowietrzanie się układu paliwowego, na przewodzie którym płynie paliwo do silnika widać pęcherzyki powietrza a czasami ledwo ledwo leci paliwo i obroty spadają a po chwili gaśnie silnik, mój mechanik już mnie w*****a ponieważ już 4 raz prowadziłem do niego samochód i wciąż jest to samo... filtr paliwa jest jeszcze git bo zakładany 3-4 miesiące temu a paliwo leję z orlenu ( mam nadzieję że jest dobrej jakości ) sądziłem że układ zapowietrza się przeż plastikowy trójnik który siedzi na górze filtra paliwa więc został wymieniony na nowy. Aktualnie jestem w kropce co może być przyczyną tego, proszę was o pomoc.



Naparstek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 21:52
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: Naparstek » czw lut 24, 2011 20:04

Musisz sprawdzić szczelność przewodów paliwowych na odcinku biegnących od zbiornika paliwa do filtra i od filtra do pompy wtryskowej. Możesz dociągnąć wszystkie opaski na tych przewodach. Sprawdź też przewody przelewowe wtryskiwaczy, gdy są nieszczelne to układ też potrafi się zapowietrzać.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: Rafał 21 » czw lut 24, 2011 20:08

abuhamza pisze:kropce co może być przyczyną tego, proszę was o pomoc.
Przecież jest jeszcze tyle innych częsci zasilania!, chociażby pęknięte ,zapchane przewody, korek spustowy w filtrze ,smok , cieknąca pompa, uszczelniacz pod podgrzewaczem i na końcu filtr za który nigdy głowy sie nie stawia!.. To że ma 2 czy 3 miechy to nie znaczy że jest OK a może to on jest nieszczelny i puszcza powietrze ??


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: katerpi » czw lut 24, 2011 20:34

Zapowietrzony. Zalać ponownie filtr paliwem i w razie potrzeby odpowietrzyć poprzez odkręcenie nakrętki na krtórymś z wtrysków :bajer:



abuhamza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 06, 2009 13:53
Lokalizacja: mc

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: abuhamza » czw lut 24, 2011 20:56

Naparstek, Rafał 21, Dzięki za tyle możliwości do sprawdzenia, chciałbym też dodać że powietrze w układzie paliwowym zaczęło się po wymianie filtra paliwa więc jestem najbardziej tej możliwości aby wymienić znowu filtr paliwa

katerpi, już sprawdzałem tą możliwość lecz cały czas leci powietrze przez przewody wiec musiałbym to robić non stop, problem tkwi gdzieś indziej



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: katerpi » czw lut 24, 2011 21:46

abuhamza, sam sobie przeczysz i szukasz problemu tam gdzie go nie ma!

Skoro problem pojawił się po wymianie filtra to tam trzeba go szukać. Jakiej firmy fitr? Słyszałem, że filtron kicha, ale sam użytkuje i jest dobrze



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Zapowietrzanie się układu paliwowego, gasnący silnik

Post autor: italiano_83 » czw lut 24, 2011 22:01

Ale litania, co za problem uruchamiasz silnika niech sobie trochę popracuje, następnie gasisz silnik, podnosisz maskę i *#cenzura#* jak jest nieszczelność w przewodach to będzie syczeć, skoro wymieniałeś filtr paliwa to posprawdzaj opaski zaciskowe i miejsca w których węże plastikowe łączą się z gumowymi, a jak wymieniałeś podgrzewacz na filtrze paliwa, to te małe dwa oringi założyłeś nowe ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 30 gości