Witam,
Problem oczywiście nie dotyczy Golfa, pytam w imieniu znajomego, który posiada VW Tourana i liczę na to, że któryś z kolegów spotkał się z czymś podobnym.
Generalnie problem zaczął się po wymianie głowicy i wałka rozrządu - a dotyczy odpalenia zimnego TDI-ka Tourana (kod silnika BKC).
Chciałbym zaznaczyć, że auto zostało sprawdzone komputerem 2-krotnie i nie stwierdzono błędów - przy okazji mechanik wymienił pompę paliwa (tzw. primary pump) zupełnie niepotrzebnie, następnym razem świece żarową i wciąż bez zmian:
1. jak nie odpalał tak nie odpala na zimnym, trzeba kręcić koło 1-1.5 min. żeby załapał,
2. drugą rzeczą jest wzrost zużycia paliwa o ok. 15% - znajomy robi nim sporo km bo wykorzystuje go do pracy jako kurier więc zauważył inne zużycie.
Chciałbym zaznaczyć, że nie ma kłopotu, kiedy auto jest rozgrzane - pali bez problemu.
Być może ktoś miał problem jak wyżej z golfem lub innym pojazdem z grupy VW.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję drodzy koledzy.
Pozdrawiam,
Łukasz
Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
[size=125][color=black][b]VW Golf IV '03 1.9 GT TDI PD 96kW/130KM /silver metallic[/b][/color][/size]
Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
Podejrzewam, ze pompa vacum nie trzyma i schodzi paliwo , czesto dzieje sie tak w silnikach PD jak sa w dobry stanie i słabo pala na zimno. Jak wygąda synchronizacja wałka?Luklet pisze:Witam,
Problem oczywiście nie dotyczy Golfa, pytam w imieniu znajomego, który posiada VW Tourana i liczę na to, że któryś z kolegów spotkał się z czymś podobnym.
Generalnie problem zaczął się po wymianie głowicy i wałka rozrządu - a dotyczy odpalenia zimnego TDI-ka Tourana (kod silnika BKC).
Chciałbym zaznaczyć, że auto zostało sprawdzone komputerem 2-krotnie i nie stwierdzono błędów - przy okazji mechanik wymienił pompę paliwa (tzw. primary pump) zupełnie niepotrzebnie, następnym razem świece żarową i wciąż bez zmian:
1. jak nie odpalał tak nie odpala na zimnym, trzeba kręcić koło 1-1.5 min. żeby załapał,
2. drugą rzeczą jest wzrost zużycia paliwa o ok. 15% - znajomy robi nim sporo km bo wykorzystuje go do pracy jako kurier więc zauważył inne zużycie.
Chciałbym zaznaczyć, że nie ma kłopotu, kiedy auto jest rozgrzane - pali bez problemu.
Być może ktoś miał problem jak wyżej z golfem lub innym pojazdem z grupy VW.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję drodzy koledzy.
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
Witam kolege luklet.
Mam identyczny problem ze swoim touranem i wypisz wymaluj opisales moj samochod:)
Nawet ta pompke wymienilem bez potrzeby. Gdyby twoj kolega doszedl do tego co jest przyczyna, bylbym wdzieczny gdybys sie podzielil informacja,
bo mechanika mam juz umowionego, ale po ostatnim skasowaniu 550 zl i braku jakichkolwiek efektow wole wiedziec na czym stoje.
Z góry dziekuje za pomoc. pozdrawam
Mam identyczny problem ze swoim touranem i wypisz wymaluj opisales moj samochod:)
Nawet ta pompke wymienilem bez potrzeby. Gdyby twoj kolega doszedl do tego co jest przyczyna, bylbym wdzieczny gdybys sie podzielil informacja,
bo mechanika mam juz umowionego, ale po ostatnim skasowaniu 550 zl i braku jakichkolwiek efektow wole wiedziec na czym stoje.
Z góry dziekuje za pomoc. pozdrawam
Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
vag com grupa 004 i podajcie synchro
pompki sa na nowych oringach i dobrze ustawione+ustawiona głebokośc pracy?
logi statyczne 13,18,23 poprosze
do tego wartosci grupy 007 z samego rana po postoju niocnym bez odpalania fury
wtedy bedzie mozna cos powiedziec
ps skad braliscie wałek?
pompki sa na nowych oringach i dobrze ustawione+ustawiona głebokośc pracy?
logi statyczne 13,18,23 poprosze
do tego wartosci grupy 007 z samego rana po postoju niocnym bez odpalania fury
wtedy bedzie mozna cos powiedziec
ps skad braliscie wałek?
Re: Problem z odpalaniem na zimno VW Touran 1.9 TDI (BKC)
Witam w świateczny czas:)
Na wstepie chciałem sprostować, że problem z odpalaniem w moim przypadku nie pojawił sie przed wymianą rozrządu, a przed.
Z głowicą też nie miałem nic robione.
Problem został rozwiązany chociaż kosztowało mnie to 1100 zł.
pierwsza była wspomniana pompka w zbiorniku- 550zł (to można sobie darować w takim przypadku)
przy okazji drugiej naprawy wymieniłem uszczelniacze pompowtryskow i uszczelnienie vacu pompy, tej przy silniku.
Jednoznacznie teraz nie moge okreslic co bardziej bylo wadliwe, czy uszczelniacze czy pompa, ale za 2 naprawe zaplacilem 550zł, gdzie samo uszczelnienie pompy kosztowalo 200 zł a wtrysków 100 +oczywiscie robocizna.
Moja rada na przyszłość dla zainteresowanych to zaczać od pompy co powinno kosztowac jakies 300zł a napewno przy tych objawach pomoze. Zestaw naprawczy tej pompy (jakies oringi i inne) podobno ciezko zdobyc, ale jak widac udalo sie. Po uszczelnieniu wszystko odpala od reki, bezproblemowo.
To tak dla zainteresowanych, bo z tego co widzialem na forach to raczej ciezko o jednoznaczna odpowiedz akurat w tym przypadku ktory mialem ze swoim silnikiem. Jakby bylo cos nie zrozumiale to sprostuje dla zainteresowanych, ale jest wigilia i rozgrzewam sie przed pasterka zdrowia.
Na wstepie chciałem sprostować, że problem z odpalaniem w moim przypadku nie pojawił sie przed wymianą rozrządu, a przed.
Z głowicą też nie miałem nic robione.
Problem został rozwiązany chociaż kosztowało mnie to 1100 zł.
pierwsza była wspomniana pompka w zbiorniku- 550zł (to można sobie darować w takim przypadku)
przy okazji drugiej naprawy wymieniłem uszczelniacze pompowtryskow i uszczelnienie vacu pompy, tej przy silniku.
Jednoznacznie teraz nie moge okreslic co bardziej bylo wadliwe, czy uszczelniacze czy pompa, ale za 2 naprawe zaplacilem 550zł, gdzie samo uszczelnienie pompy kosztowalo 200 zł a wtrysków 100 +oczywiscie robocizna.
Moja rada na przyszłość dla zainteresowanych to zaczać od pompy co powinno kosztowac jakies 300zł a napewno przy tych objawach pomoze. Zestaw naprawczy tej pompy (jakies oringi i inne) podobno ciezko zdobyc, ale jak widac udalo sie. Po uszczelnieniu wszystko odpala od reki, bezproblemowo.
To tak dla zainteresowanych, bo z tego co widzialem na forach to raczej ciezko o jednoznaczna odpowiedz akurat w tym przypadku ktory mialem ze swoim silnikiem. Jakby bylo cos nie zrozumiale to sprostuje dla zainteresowanych, ale jest wigilia i rozgrzewam sie przed pasterka zdrowia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości