temperatura

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

temperatura

Post autor: robert14-83 » śr sty 26, 2011 12:12

Witam. Mam problem ze swoim mkIII 1.4 ABD. otóż nie rozgrzewa się do 90 stopni podczas jazdy do pracy a pokonuje odcinek 10 km. Maksymalnie rozgrzewa się do 80. Dzisiaj robiłem test i zostawiłem go na wolnych obrotach i rozgrzał się do 90 i wentylator tez się uruchomił ale trwało to z 10 minut po powrocie z roboty czyli przejechaniu tych 10km. Dodam że sprawdzałem termostat i jest sprawny czyli do około 85 ciepły był tylko górny wąż chłodnicy a potem rozgrzewał się cały układ. dlaczego mój samochód tak wolno się rozgrzewa?????



Awatar użytkownika
Piotrek 2711
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 00:51
Lokalizacja: Brzeg

temperatura

Post autor: Piotrek 2711 » śr sty 26, 2011 15:55

Jeżeli jedziesz i trzyma te 80 stopni a nie spada np. poniżej 70 to jest wszystko wpożądku. Wolno? wydaje mi sie że na takim odcinku w mrożne dni to bardzo odpowiednio.


I LOVE MK3

janusz_78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn lut 04, 2008 23:47
Lokalizacja: oświęcim

Re: temperatura

Post autor: janusz_78 » czw sty 27, 2011 22:52

Kolego ja mam też ten motor jak ty i robię 40 km w jedną strome do pracy i temp. trzyma się też w tych granicach 80-85 stopni. Tak jak kolega pisał jest dobrze. Jak chcesz to możesz mu zmienić czujnik temp. ale to nic nie da.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

temperatura

Post autor: dziejo » czw sty 27, 2011 23:58

robert14-83, wszystko ok :okej: :okej: :okej: :okej: :okej:



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

temperatura

Post autor: robert14-83 » pt sty 28, 2011 09:37

zastanawiałem się nad przysłonięciem wlotu powietrza na chłodnice....



Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

temperatura

Post autor: marekTDI » pt sty 28, 2011 10:00

no coś to zawsze pomoże szybciej się zagrzać i ochroni przed szybszym chłodzeniem. Ale czy warto tworzyć to czy ją wiem...?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

temperatura

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 28, 2011 10:30

mam 1,6 ABU identyczna konstrukcja i takie same zachowanie temperatury, termostat nowy i połowa chłodnicy zasłonięta, już przestałem z tym walczyć w środku jest ciepło i to najważniejsze


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

temperatura

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sty 28, 2011 11:24

sądzę, że jeżeli temp. nie spada z okolic 85 stopni to zasłonięcie chłodnicy nic nie da, ponieważ jak termostat jest sprawny to gdy silnik jest nie zagrzany to woda nie płynie przez chłodnice. Duży obieg otwiera się dopiero po otwarciu termostatu czyli dopiero gdy auto osiągnie żądaną temperaturę.


Obrazek

Awatar użytkownika
hard87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob lis 21, 2009 21:00
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

temperatura

Post autor: hard87 » pt sty 28, 2011 11:36

hm.. zastanawia mnie jedna rzecz skoro T.O.B.I., ma ten sam silnik jak ja i ma problemy z dogrzewaniem silnika to dlaczego moj po 5 gora 10min jazdy ma juz 90 na piecu :goof:



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

temperatura

Post autor: Lukasz_mk2 » pt sty 28, 2011 11:46

wydaje mi się że jeżeli zegary pokazują koło 85C i temperatura jest stała, tzn nie spada to wina może leżeć w zegarach, bądź czujniku. Bo kwesta termostatu chyba odpada. Kiedyś jak u mnie miałem problem z termostatem to jak w korku miałem 90C to po przejechaniu paru kilometrów temp spadała poniżej 70C, i tak w kółko.


Obrazek

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

temperatura

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 28, 2011 15:02

walczyłem z tym ponad rok, doszedłem do wniosku że mam za wydajny układ chłodzenia, zegary pokazują tyle co termometr wetkniety w układ chłodniczy, to już 4 termostat różnych firm (vw/audi, wahler x2, vernet), w lato zawsze mam 90 na blacie, ale w zimę jak mam włączone ogrzewanie to na zegarach jest 80


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

krain
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:11
Lokalizacja: katowice

temperatura

Post autor: krain » pt sty 28, 2011 16:32

termostat do wymiany Masz cały czas otwartą chłodnicę dlatego jak jedzisz temeratura ci spada


Martin Krain

Awatar użytkownika
marekTDI
Dyrektor
Dyrektor
Posty: 440
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 22:13
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

temperatura

Post autor: marekTDI » pt sty 28, 2011 17:30

krain, przeczytaj cały temat od początku i wtedy się wypowiadaj.



Awatar użytkownika
janekzawo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 13, 2009 15:25
Lokalizacja: prudnikowo

Re: temperatura

Post autor: janekzawo » ndz sty 30, 2011 14:01

Ja mam podobnie (siln. 1,6 AEE), mam do pracy 13 km i są teraz mroźne dni. U mnie temperatura po tym dystansie też ma w okolicy 85 stopni na końcu trasy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości