Pompa paliwa się nie wyłącza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pompa paliwa się nie wyłącza
Witam. Golf IV 1.6 benzyna SR. 98r. Mam taki problem że nie wyłącza mi się pompa paliwa, pracuje ciągle niezależnie czy kluczyk jest w stacyjce czy nie (po zgaszeniu auta muszę wyciągać bezpiecznik). Przekaźnik się nie zapiekł, puszcza gdy wyciągam go z gniazda (gdy wsadzam łapie dalej)
- w jaki sposób można go sprawdzić na uszkodzenie elektryczne? w których gniazdach przekaźnika powinien płynąć
prąd (przy wyjętym kluczyku) ?
- czy winą może być kostka stacyjki i jak to sprawdzić ?
Dodatkowe informacje
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa ciągle się utrzymuje (kluczyk wyjęty)
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa utrzymuje się po wyjęciu wtyczki z gniazda pompy (odłączeniu pompy)
-po wyjęciu przekaźnika pompy, nie ma napięcia na bezpieczniku,
poza tym wszystko z elektryką chyba jest ok.
Proszę o pomoc, może jakiś czytelny schemat, własne przemyślenia.
- w jaki sposób można go sprawdzić na uszkodzenie elektryczne? w których gniazdach przekaźnika powinien płynąć
prąd (przy wyjętym kluczyku) ?
- czy winą może być kostka stacyjki i jak to sprawdzić ?
Dodatkowe informacje
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa ciągle się utrzymuje (kluczyk wyjęty)
-napięcie na bezpieczniku pompy paliwa utrzymuje się po wyjęciu wtyczki z gniazda pompy (odłączeniu pompy)
-po wyjęciu przekaźnika pompy, nie ma napięcia na bezpieczniku,
poza tym wszystko z elektryką chyba jest ok.
Proszę o pomoc, może jakiś czytelny schemat, własne przemyślenia.
Pompa paliwa się nie wyłącza
Coś pokręciłeś z tym kodem silnika, SR to motor 2,1l z transportera T2. Podaj poprawny kod to znajdę schemat i pomyślimy co z tym fantem zrobić. Wyjmij przekaźnik i sprawdź czy styki 30 i 87 nie są połączone. Sprawdź tez w skrzynce bezpieczników czy na styki 85 i 86 przekaźnika (one sterują przekaźnikiem) nie jest podawane cały czas napięcie . Jeżeli po wyjęciu przekaźnika na styku 85 i 86 jest odpowiednio + i - to przekaźnik jest sprawny a przyczyna leży w instalacji.
Pompa paliwa się nie wyłącza
styki 30 i 87 (czyli dwa największe ) nie są połączone. na osłonie silnika 1.6 SR ??? gdzie można to sprawdzić jeszcze ?? co do jakiegoś schematu to prosił bym z mała instrukcją.
Re: Pompa paliwa się nie wyłącza
Nic nie pokręcił, tak jak kolega pisze na osłosnie silnika jest napis SR, stąd często używamy takiej nazwy, nie jest to kod silnika.Witek.J pisze:Coś pokręciłeś z tym kodem silnika, SR to motor 2,1l z transportera T2.
Kod najprawdopodobniej: AKL (silnik 8V).Witek.J pisze:Podaj poprawny kod to znajdę schemat i pomyślimy co z tym fantem zrobić.
Pompa paliwa się nie wyłącza
To 16 czy 8 zaworowy silnik? W bagażniku gdzieś w okolicach koła zapasowego będzie naklejka, na niej znajdziesz kod silnika. Schematu ci nie podam bo nie wiem jaki silnik.
Pompa paliwa się nie wyłącza
Sprawdz styki 85 i 86 w skrzynce tak jak napisałem wyżej. Daj jeszcze swój email to wyśle ci schemat.
Re: Pompa paliwa się nie wyłącza
ireneusz1984@interia.pl
w drodze rozjaśnienia styki 30 i 87 na przekaźniku do pompki nie są połączone, a styki 85 i 86 w skrzynce bezpieczników nie mają napięcia, ale wchodzi w nich inny przekaźnik, ( no bo ten moj przekaźnik od pompy ani jego gniazdo nie mają oznaczeń 85 i 86) może ja czegoś nie rozumiem? to mnie popraw. Styki 85 i 85 mierzyłem z wpiętym bezpiecznikiem i wyjętym przekaźnikiem od pompki.
w drodze rozjaśnienia styki 30 i 87 na przekaźniku do pompki nie są połączone, a styki 85 i 86 w skrzynce bezpieczników nie mają napięcia, ale wchodzi w nich inny przekaźnik, ( no bo ten moj przekaźnik od pompy ani jego gniazdo nie mają oznaczeń 85 i 86) może ja czegoś nie rozumiem? to mnie popraw. Styki 85 i 85 mierzyłem z wpiętym bezpiecznikiem i wyjętym przekaźnikiem od pompki.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Pompa paliwa się nie wyłącza
coś namieszałeś...z tego co piszesz wynika że sprawdzałeś zupełnie inne gniazdo...tak??wi1984 pisze:w drodze rozjaśnienia styki 30 i 87 na przekaźniku do pompki nie są połączone, a styki 85 i 86 w skrzynce bezpieczników nie mają napięcia, ale wchodzi w nich inny przekaźnik, ( no bo ten moj przekaźnik od pompy ani jego gniazdo nie mają oznaczeń 85 i 86) może ja czegoś nie rozumiem? to mnie popraw. Styki 85 i 85 mierzyłem z wpiętym bezpiecznikiem i wyjętym przekaźnikiem od pompki
jakie oznaczenie ma przekaźnik od pompy ?? Podaj też oznaczenie jego styków...
Przekaźnik jest sterowany z pinu nr 4 ECU...tam może siedzieć przyczyna. To się stało tak samo z siebie czy po jakimś grzebaniu ??
Pompa paliwa się nie wyłącza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e1e65.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu R17
oznaczenie 409 - ale z tego co się orientuje to zamiennik z seata czy coś takiego, i jest w 100 proc.podchodzący, numery gniazd w które wchodzi to 16 - 24 - jakoś tak. Auto kupiłem 2 dni temu z tą usterką.
http://allegro.pl/vw-passat-golf-bora-p ... 25946.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tu jest identyczny.
oznaczenie 409 - ale z tego co się orientuje to zamiennik z seata czy coś takiego, i jest w 100 proc.podchodzący, numery gniazd w które wchodzi to 16 - 24 - jakoś tak. Auto kupiłem 2 dni temu z tą usterką.
http://allegro.pl/vw-passat-golf-bora-p ... 25946.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tu jest identyczny.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Pompa paliwa się nie wyłącza
Raczej nie jest to zamiennik, mam taki sam u siebie w aucie...jeden nawet mam akurat w domu i na podstawie schematów zbadałem jak działa...ma 7 styków więc sprawa się trochę komplikuje. Sprawdź miernikiem na których stykach w gnieździe jest +12V a gdzie masa...na włączonym i wyłączonym zapłonie. Coś się wymyśli...

ładna kaszanawi1984 pisze:Auto kupiłem 2 dni temu z tą usterką.

Pompa paliwa się nie wyłącza
Z moich źródeł wynika ze do silnika AKL powinien być 4 stykowy przekaźnik. Może ktoś założył nie taki przekaźnik jaki powinien być? Wcale bym się nie zdziwił że po włożeniu 7 czy 8 stykowego (takie też były przy silnikach 1,6 8V)dzieją się takie cyrki. Twój silnik to na pewno AKL?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Pompa paliwa się nie wyłącza
i może tak być...Witek.J pisze:Z moich źródeł wynika ze do silnika AKL powinien być 4 stykowy przekaźnik
wi1984, podaj VIN na PW to sprawdzę czy nie powinien być czasami przekaźnik o oznaczeniu 167
Pompa paliwa się nie wyłącza

tak wygląda moje wejście na przekaźnik pompy, w środku podałem numery ( na czarno), w środku ramki napięcie bez zapłonu (na czerwono), na zewnątrz ramki napięcie z włączonym zapłonem.
Qto wysłałem ci VIN,
wymieniłem przekaźnik na 167 i jest wszystko ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości