Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

Post autor: Shmatan » sob sty 15, 2011 17:48

Witam.

Staram się raczej czytać forum, a nie zadawać pytania, ale takiego przypadku nie znalazłem.

Otóż dziś zaraz po rozgrzaniu silnika usłyszałem świst powietrza nasilający się przy przyśpieszaniu i wyższych obrotach z okolic prawego przodu (ciężko dokładnie ocenić ze środka samochodu, ale obstawiałbym okolice IC). Po ok 200m świst zniknął (albo przynajmniej ucichł - ciężko w takiej sytuacji mi to do końca ocenić) - nie spadła moc, nie kopcił, nie było żadnych innych problemów. Szybkie oglądnięcie węży i komory silnika nie wskazuje na żadną dziure, wyciek czy odczepiony wąż.

Pytanie moje: co to mogło być, czy się tym przejmować, i jak postąpić jeżeli znów się pojawi? moje obawy uzasadnia puszczanie oleju przez turbo w dolot (co wiąże się z jego sporym zużyciem - około litra na 10kkm przy dobrej kondycji całego silnika).

Pacjent do mk4 alh, prawie 200kkm na szafie.

Z góry dzięki za pomoc



waldo1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob sty 01, 2011 19:11

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

Post autor: waldo1987 » sob sty 29, 2011 14:35

Hej, mam to samo. Przy wyższej prędkości i obrotach słychać świst, tak jakby powietrza z prawej strony. Nie wiem co to może być. 2 tygodnie temu wymieniany rozrząd. Silnik TDI 90 km. Wie ktoś co to może być?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Chwilowy gwizd (jak dziura w dolocie)

Post autor: italiano_83 » sob sty 29, 2011 14:54

Posprawdzaj wszystkie opaski zaciskowe, szczególnie te przy IC, czasami opaska jest "krzywo" założona i nie dociska równomiernie na całym obwodzie węża i jak ciśnienie wzrasta podczas jazdy to zaczyna uciekać powietrze i szumieć, ja tak miałem, a zapocenie od oleju w tym miejscu było ledwo widoczne.
Najgorzej jest z dolnymi opaskami pod IC trzeba się "wczołgać" pod auto albo z kanału/podnośnika je dokładnie obejrzeć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości