Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » pn sty 10, 2011 11:37

Witam, otóż mam problem z moim 16V na Digi I.
Po swapie wsystko było dobrze jednakże od jakiegos czasu mam taki głupi objaw że jak jade sobie ze stała prędkością przy obrotach ok 2000 -2200 to mam jakby takie chwilowe zmulenia (nieregularne) noga na gazie cały cas w tym samym położeniu a samochód zmula tak delikatnie jakby np w duża kałuże wjechać. Jak np. dodam gazu z tych obrotów to jest jakby chwila zastanowienia po czym wyrwanie do przodu

Co ciekawsze dzieje sie tak i na benzynie i na gazie!
Wspólnym mianownikiem tych paliw jest jedynie zapłon, czyli że co przestawia mi zapłon? Bo na 3 gary w momencie zmulenia napewno nie chodzi.

Podejzewam jeszcze podcisnienie które źle steruje map sensor albo sam map sensor. Bo sygnał z map sensora koryguje przeciez i zapłon


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: bugalon » pn sty 10, 2011 17:10

musisz pod uwage wziac nie tylko map sensor. Najpierw sprawdź czy z podciśnieniami wszystko jest ok. Jeśli z wężykami wszystko w porządku to zajmij się całym układem zapłonowym od czujnika halla, przez cewkę aż na kopułce, palcu, przewodach i świecach skończywszy.

Jest jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem takie zachowania silnika jak opisujesz w dwoch przypadkach:

1. Czujnik temperatury odpięty (u mnie akurat była przerwa w obwodzie)
2. Czujnik halla i jego obwód zaolejony oleje z aparatu lub uszkodzony.

Map sensor bardzo rzadko ulega awarii. Ja w zasadzie nigdy sie nie spotkalem z czyms takim jak awaria mapa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: evolution » pn sty 10, 2011 19:22

wkrec copot o jeden obrot i sie pewnie poprawi:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » pn sty 10, 2011 21:09

bugalon pisze:Najpierw sprawdź czy z podciśnieniami wszystko jest ok.
podciśnienie jest ok tzn. bez nieszczelności aczkolwiek podciśnienie mam wpięte pod czwórnik od serwa (obok idzie podciśnienie do MFA)
bugalon pisze:Czujnik temperatury odpięty (u mnie akurat była przerwa w obwodzie)
czujnik temperatury raczej przewodzi bo jest korekta po lambdzie jak chodzi na wolnych to ładnie napięcie faluje. Tylko co mnie zdziwiło, jak jakde 2 tyś obr to czasem ma ubogo dłuższy czas (napiecie na sondzie 0V)a wczesniej korygowało ubogo/bogato
bugalon pisze:Czujnik halla i jego obwód zaolejony oleje z aparatu lub uszkodzony.
simering wymieniałem pare miesięcy temu ale wykluczyć tego nie mogę
evolution pisze:wkrec copot o jeden obrot i sie pewnie poprawi:)
poprawi też na gazie;>?
teraz copot mam na 600

ogólnie to jak wydłużyłem podciśnienie do książkowego 1m to troche się poprawiło ale nadal czuć


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
hubos21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: sob sty 17, 2009 13:50
Lokalizacja: Mogilno
Kontakt:

Re: Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: hubos21 » pn sty 10, 2011 21:18

a nie powinno mieć 1.5m?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » pn sty 10, 2011 21:26

nie 550 jest optimum tak nawiasem mówiąc, ale wydaje mi sie cze copot bardziej odgrywa rolę na benzynie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » pn sty 10, 2011 22:04

Sprawdziłem hall w aparacie i kopólkę - suche jak pieprz. Zresztą na KE-Jecie z aparatu normalnie sie lało i nie było takich objawów


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: evolution » pn sty 10, 2011 22:07

zrob co pisze bo znam te objawy dosyc dobrze i nie ma takiego czegos jak optymalne ustawienie copotu na miernik
ustawia sie na analizator


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » pn sty 10, 2011 22:42

ok czyli nieważne jak jest mam go wkręcić i jeden obrót? (zakładam że mam 600)


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: evolution » pn sty 10, 2011 23:08

nie interesuja mnie ohmy to nic nie znaczy.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » wt sty 11, 2011 18:08

Wiecie co problem okazał sie być prozaiczny:
otóż oglądając kopólkę nie zauważyłem żadnych śladów oleju ani większego zużycia natomiast w kostce podłączeniowej czujnika halla był olej (nie wiem moze stary) a do tego dwa luźne styki

Po wyczyszczeniu i poprawieniu wszystko wróciło do normy

(bynajmniej na to wygląda bo pojeździć jeszcze muszę)


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?

Post autor: Marszall » śr sty 19, 2011 23:41

no nie tak do konca bo na benzynie lekkie poszarpywania przy 2 tyś obr.
ale odkryłem coś ciekawego otóż ciśnienie paliwa zmierzyłem i wyszło 2.5 bara.
Jak swapowałem digi to ustawiłem ciśnienie na 3 bary z tym że za pomocą manometru który orginalnie siedzi w regulatorze ciśnienia.
Jako że ten mały manometr się zepsół pewnie od wibracji tzn wskazówka nie opada do końca i pokazywała ponad 4 bary na pracującym sprawdzięłm ciśnienie za pomocą innego raczej sprawdzonego

I teraz pytanie czy taki regulator ciśnienia nastawny potrafi się przestawić czy poprostu regulator był *#cenzura#*??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości