AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechanikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechanikiem

Post autor: siwysdz » sob sty 08, 2011 16:21

Witam, oddałem auto do mechanika na złożenie układu turbo-intercooler. Poprzedni właściciel regenerował turbo gdyż auto zaczęło kopcic na czarno. Mechanik złożył układ, auto nierówno pracowało, więc następnie stwierdził, że należy wymienic pompę olejową którą już wymienił a teraz wyszła sprawa z uszczelką pod głowicą, tłumacząc to typowymi objawami czyli spadek mocy, gubienie płynów. Powiem szczerzę, że nie znam się na tym i kieruję pytanie czy to jakoś wszystko trzyma się kupy czy po prostu jestem ofiarą jakiegoś naciągania? Myślałem, że jeśli auto zaczyna kopcic to powodem może byc zbyt duża dawka paliwa, lejące wtryski, nieszczelność między turbiną , a kolektorem ssącym i tam będą podjęte działania. Mógłbym ktoś rozwiac moje obawy?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechanikiem

Post autor: italiano_83 » sob sty 08, 2011 18:03

siwysdz pisze:Mechanik złożył układ, auto nierówno pracowało, więc następnie stwierdził, że należy wymienic pompę olejową którą już wymienił a teraz wyszła sprawa z uszczelką pod głowicą, tłumacząc to typowymi objawami czyli spadek mocy, gubienie płynów.
Aha, czyli pan mechanik naprawia metodą prób i błędów, kosztowna dla klienta a dochodowa dla mechanika :chytry:
A co się dokładnie działo z tym autem, że straciło moc ? Turbosprężarki po regeneracji często celowo mają ograniczone ciśnienie doładowania, co by wytrzymały okres gwarancji. Ubywało ci płynu chłodniczego. Dawka paliwa była sprawdzana, logi dynamiczne były wykonane, błędy w ECU zostały sprawdzone, szczelność układu doładowania została sprawdzona. Co to za mechanik, że co chwile coś znajduje do naprawy, jak jedziesz do dobrego mechanika to płacisz za diagnozę i naprawę i gość od razu bez łaski ma ci powiedzieć co jest powodem usterki i dokonać naprawy która przywróci sprawność auta, a nie wymieniać , wymieniać a może będzie lepiej :chytry:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechanikiem

Post autor: siwysdz » sob sty 08, 2011 18:15

Ano właśnie różnie to z tymi mechanikami jest. Czyli to wszystko nie jest ze sobą powiązane?



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechaniki

Post autor: roman58 » ndz sty 09, 2011 19:42

Trzeba jechać do mechanika a nie grzebacza bo jest tani a później szukać ratunku i narzekać chyba na siebie.



Awatar użytkownika
siwysdz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 15:25
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

AGR składanie po regeneracji turbo, problemy z mechanikiem

Post autor: siwysdz » ndz sty 09, 2011 20:10

Problem nie dotyczy bezpośrednio mnie a znajomego, które problem opisałem tutaj w osobie pierwszej. Auto było podłączone pod komputer, problemy są raczej mechaniczne. Od poniedziałku bierzemy się za tych mechaników, bo pogrywają w kulki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 44 gości