[mk3]Dlaczego ustawienie zapłonu wpływa na hałas silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

[mk3]Dlaczego ustawienie zapłonu wpływa na hałas silnika

Post autor: NiCom » pt lut 17, 2006 21:31

Witajcie
Czy może mi ktoś wytłumaczyć (laikowi) dlaczego jak wyciągnę przyspieszacz to silnik pracuje bardziej metalicznie??
Wiem że zmienia się kąt wyprzedzenia wtrysku ale co to ma wspólnego z metaliczną, twardą pracą silnika.
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2006 23:18 przez NiCom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pt lut 17, 2006 22:46

spalanie stukowe i objawia sie to typowo metalicznym dzwiękiem


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pt lut 17, 2006 23:24

Tak jak kolega pisze źle ustawiony zapłon powoduje spalanie stukowe bardzo niezdrowe dla silnika



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lut 17, 2006 23:39

pw524 pisze:Tak jak kolega pisze źle ustawiony zapłon powoduje spalanie stukowe bardzo niezdrowe dla silnika
Ale przecież wyciągnięcie przyspieszcza w dieslu nie powoduje przestawienia zapłonu a co za tym idzie spalania stukowego.



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pt lut 17, 2006 23:50

Zapłon był ustawiany na lampie (100 zł mnie ta impreza kosztowała)

Jeżeli jest to zapłon to ja już nie wiem kto mi to może dobrze ustawić.

Bo objeździłem już wszystkich mechaników. Większość nie miała sprzętu żeby ustawić zapłon a tego u którego byłem dużo osób polecało ale mówili że jest drogi. Więc pomyślałem że szkoda oszczędzać i czas ustawić fachowo zapłon.

A teraz mi mówicie że to wina zapłonu :(



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pt lut 17, 2006 23:51

No dobra panowie spalanie stukowe=silnik benzynowy, a kolega ma 1Y=silnik diesla. Niestety nie mam skanera, bo bym Ci tu wrzucił wykres ciśnienia w cylindrze przy różnych kątach wtrysku - wtedy zrozumiałbyś wszysko. Ale jak by to w kilku słowach powiedzieć (a ludzie o tym książki piszą :grin:), więc jeżeli wtrysk wystąpi za póżno lub za wcześnie równiez dojdzie do zapłonu za wcześnie albo za późno. I to za sobą pociągnie spadek ciśnienia w cylindrze, bo uogólniając - fala płomienia nie uderzy Ci w tłok a wyleci zaworem dolotowym albo wylotowym. Również uogólniając metaliczny dźwięk jest wynikiem nieprawidłowego przebiegu procesu spalania.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lut 18, 2006 00:40

ADAMTD dobrze pisze, najłatwiej całą sytuacje mozna by było pokazać na wykresach: przy prawidłowo ustawionym początku wtrysku i przy np przyspieszonym początku wtrysku. Prawidłowo ustawiony poczatek wtrysku powoduje to , że maksymalne cisnienie gazów spalinowych na tłok jest osiagane po około 45stopniach obrotu wału korbowego wzgledem zwrotu zewnętrznego tłoka (góra) i powoduje to najwłaściwszy rozkład sil w układzie tłokowo korbowym i efektywne wykorzystanie cisnienia spalin nad tłokiem, gdy "zapłon" (wtrysk) jest zawczesny wtedy maksimum cisnienia spalin wystepuje za wcześnie, gdy tłok jest jeszcze o góry , wtedy układ tłokowo korbowy jest niekorzystnie ustawiony aby módz dobrze przenieść moment obrotowy z tłoka poprzez korbowód na wał , nastepują silne obciązenia całego układu tłokowego i stąd ta metaliczna praca silnika!
Jak znajde wykresy to wkleję!



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob lut 18, 2006 11:24

Rozumiem że w chwili włączenia przyspieszacza kąt wtrysku jest nie właściwy??

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 10:26 am ]
Bo jeżeli zapłon ustawia się na wyłączonym przyspieszaczu tak żeby był dobry to włączenie przyspieszacza zawsze będzie powodowało złe ustawienie kąta wtrysku - czy dobrze rozumiem??



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lut 18, 2006 13:59

NiCom pisze:Bo jeżeli zapłon ustawia się na wyłączonym przyspieszaczu tak żeby był dobry to włączenie przyspieszacza zawsze będzie powodowało złe ustawienie kąta wtrysku - czy dobrze rozumiem??
Dobrze myslisz! Na ciepłym silniku wyciągnięcie cięgna przyspieszacza zapłonu spowoduje że początek wtrysku bedzie za wczesny i silnik wtedy pracuje charakterystycznie metalicznie. Na zimnym silniku zwłoka samozapłonu jest wieksza niz na ciepłym i po to słuzy przyspieszacz zapłonu aby paliwo podac odpowiednio wczesniej aby zdążyło ono uledz samozapłonowi i maksimum cisnienia spalania uzyskać w odpowiedniej chwili.
Mam wykres cisnienia spalania w dieslu , zaraz go wkleje żeby było wiadomo o co chodzi

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 13:08 ]
Wykres cisnienia spalania:



NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » sob lut 18, 2006 15:30

A gdy na zimnym silniku z uruchomionym przyspieszaczem silnik chodzi metalicznie to to też normalne - gdy tylko wyłącze przyspieszacz to słychać już tylko delikatny klekot



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob lut 18, 2006 18:25

NiCom pisze:A gdy na zimnym silniku
Rozruch w silniku benzynowym i diesla jest mocno ekstremalną sytuacją co do dawek paliwa, spalania, obrotów itp. Poprostu silnik nie patrząc na wszystko (włacznie z ekologią) chce zapalić. Więc okresu pracy zimnego silnika zaraz po rozruchu nie można porównywać z jego normalą pracą


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 369 gości