[mk3]problem z czujnikiem przepustnicy w golfie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]problem z czujnikiem przepustnicy w golfie
mam problem z zepsutym czyjnikiem przepustnicy w swoim golfie chcialbym poradzic sie kogos w miare kumatego jak to jest z tym czujnikiem bo słyszałem ze samego czujnika wymieniac nie mozna jesli to prawda to moze ktos z was da namiar na jakies czesci w miare przystepnej cenie pozdro
Ostatnio zmieniony pt lut 17, 2006 23:46 przez pawko, łącznie zmieniany 1 raz.
POGO SOKOŁOW
Witam,
TPS (czujnik polozenia przepustnicy) mozna wymieniac oddzielnie.Jedyne co musisz zrobic to po wymianie jechac na komputer zeby wprowadzic ustawienia do komputera samochodu zeby dobrze interpretowal nowy TPS i nie uzywal 'domyslnych'ustawien na ktorych szaleje po wymianie ten wlasnie czujnik.Ja sam wymienialem i jest to na 100% mozliwe.Czujnik jest na gardzieli takie czarne prawie sciete polkole podpiete na 4 piny.W oryginale potrzebne do tego sa specjalne klucze zewnetrznie 6-ramienne gwiazdki i w środeczku z takim cycuszkiem zeby zwykla gwiazdka nie dalo rady odkrecic .Klucze takie nabedziesz w np.Castoramie jako zmienne nakladki na uniwersalny klucz.
Smialo wymieniaj i jedz na komputer.
Aha... TPS nigdy nie wolno odlaczyc(wyciagnac wtyki) na wlaczonym zaplonie bo takze zgubi ustawienia i trzeba ponownie wprowadzac ustawienia.Ja wlasnie tak zrobilem.
Pozdrawiam
TPS (czujnik polozenia przepustnicy) mozna wymieniac oddzielnie.Jedyne co musisz zrobic to po wymianie jechac na komputer zeby wprowadzic ustawienia do komputera samochodu zeby dobrze interpretowal nowy TPS i nie uzywal 'domyslnych'ustawien na ktorych szaleje po wymianie ten wlasnie czujnik.Ja sam wymienialem i jest to na 100% mozliwe.Czujnik jest na gardzieli takie czarne prawie sciete polkole podpiete na 4 piny.W oryginale potrzebne do tego sa specjalne klucze zewnetrznie 6-ramienne gwiazdki i w środeczku z takim cycuszkiem zeby zwykla gwiazdka nie dalo rady odkrecic .Klucze takie nabedziesz w np.Castoramie jako zmienne nakladki na uniwersalny klucz.
Smialo wymieniaj i jedz na komputer.
Aha... TPS nigdy nie wolno odlaczyc(wyciagnac wtyki) na wlaczonym zaplonie bo takze zgubi ustawienia i trzeba ponownie wprowadzac ustawienia.Ja wlasnie tak zrobilem.
Pozdrawiam
a tu mnie zaskoczyles, ja tak kiedys zrobilem jak szukalem usterki i czy mozliwe jest to ze na benzynie rano po odpaleniu kopci troche i pali jakby na 3 garki? czy sam jestem winien swojej awarii w przypadku mojego silnika? i jak teraz moj komputerek ustawic zeby bylo git jesli to jest tak jak piszesz. 1.8 RP(dla nadgorliwych to nie sonda ani nie czujnik temp)andrus pisze:Aha... TPS nigdy nie wolno odlaczyc(wyciagnac wtyki) na wlaczonym zaplonie bo takze zgubi ustawienia i trzeba ponownie wprowadzac ustawienia.Ja wlasnie tak zrobilem.
Otoz ciezko powiedziec.W tym czujniku sa takie 3 sciezki oporowe i porusza sie po nich cos na styl tensometru(takie rozciete cieniutko blaszki)ktore sa osadzone na ruchomym ''patyku'' ktory sprzezony jest z sama przepustnica od dolu przymocowana jest do tego patyczka.I teraz jak dajesz w gaz przepustnica sie wychyla i tensometry jada po łukach oporowych a komp odczytuje sobie wedlug jakis tam z gory zalozonych napiec ile wychyla sie przepustnica.I wysyla komp do innych podzespolow sterujacych wtryskami itp..Wiec posrednio steruje obrotami niskimi i wysokimi i dawka paliwa.Silnik moze pracowac nie rowno,falowac itp.,bardzo podobnie jak w przypadku uszkodzonego krokowego badz sondy !!
Mozesz sprobowac.Jednak nie powiem Ci czy napewno.
A w kazdym serwisie VW gdzie maja kompa sami wgraja Ci bo wiedza o co chodzi,standartowe ustawienia.
Pozdrawiam
Mozesz sprobowac.Jednak nie powiem Ci czy napewno.
A w kazdym serwisie VW gdzie maja kompa sami wgraja Ci bo wiedza o co chodzi,standartowe ustawienia.
Pozdrawiam
Wymiana TPS
Faktycznie wymiana TPS'a jest mozliwa jednak polecalbym ostrozność w tym miejscu. Owszem dokonalem kiedys takiej wymiany po ktorej zostal skalibrowany komputer. Wszystko bylo niby ok jednak po pewnym czasie pojawily sie podobne objawy. Problem polegal na wytartych stykach slizgajacych sie po stykach. Sprawa wiec nie jest prosta TPS specjalnie jest zamontowany na takie sróbki azeby go nie ruszac gdyz ponowny monataż moze zniszczyć styki których nie sposob nigdzie odstac ani wymienić. Moja przygoda z TPS'em skonczyla sie wymiana calego gaznika.
Co do kopcenia to razdze jednak sprawdzic sonde czy dostajesz z niej sygnal a poza tym samo połączenie kablowe sondy ( czesto potrafia sie oberwac i wtedy kopci);)
Co do kopcenia to razdze jednak sprawdzic sonde czy dostajesz z niej sygnal a poza tym samo połączenie kablowe sondy ( czesto potrafia sie oberwac i wtedy kopci);)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 112 gości