Rdzewiejące ramiona wycieraczek samochodowych to problem, który dotyka nas wszystkich. Nie wpływa on na jakość wycierania szyb ale na estetykę auta i nasze dobre samopoczucie już tak. Czyszczenie rdzy i lakierowanie to sposoby, które pomagają ale tylko na jakiś czas pozbyć się uporczywej "rudej". O ile w przypadku przednich ramion wycieraczek powyższy sposób jest jedynym dostępnym o tyle w przypadku tylnej wycieraczki mamy możliwość zażegnania rdzy raz na zawsze.
W moim MK4 variant wykorzystałem do tego celu plastikowe ramię wycieraczki z MK5/6 variant. Operacja wymiany jest szybka, łatwa i przyjemna.
Do jej przeprowadzenia potrzebujemy:
- ramię wycieraczki o nr OE 1K9955707A03C (koszt ok 90 zł w ASO)
- pióro wycieraczki o nr OE 6Q6955425A (koszt ok 38 zł w ASO) lub 7E0955425 (koszt ok 35 zł w ASO, jest to najdłuższe pióro jakie mieści się na szybie tylnej w MK4)
- zaślepkę na spryskiwacz o nr OE 6Q6955435D (koszt ok 9 zł w ASO)
Mając skompletowane części bierzemy się do pracy. Jeśli nigdy nie demontowaliśmy ramienia wycieraczki to jego zdjęcie może być utrudnione. Zwykle pomaga delikatne "obstukanie" podstawy ramienia. Po demontażu czyścimy wielowypust. Nowe ramię pasuje p&p - montując je do samochodu pamiętajmy tylko o prawidłowym ustawieniu pozycji spoczynkowej. Po wstępnym jej ustawieniu dokręcamy mocno ale z wyczuciem ramię do osi - ta czynność wyznaczy nam nowe gniazdo na wielowypust. Po zamontowaniu ramienia zostaje nam tylko wpiąć pióro oraz zamontować zaślepkę na spryskiwacz. Ta ostatnia przed założeniem musi zostać poddana małemu liftingowi. Ze środka usuwamy pionowe wzmocnienie znajdujące się naprzeciw otworu ramienia gdyż inaczej nie uda nam się zamocować prawidłowo zaślepki ze względu na kołnierz gumowy dookoła osi. Druga czynność to obcięcie podstawy zaślepki spryskiwacza o ok 4 mm aby nie obcierała o tylną szybę. Po skończonym rzeźbienu możemy zacząć cieszyć się nowym opływowym wyglądem tylnej wycieraczki oraz wykorzystać walory praktyczne w postaci dużo sprawniejszej pracy w okresie zimowym i letnim.
Polecam
Wymiana wycieraczki tyl MK4 variant na typ MK5/6
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Wymiana wycieraczki tyl MK4 variant na typ MK5/6
jakim cudem?wykorzystać walory praktyczne w postaci dużo sprawniejszej pracy w okresie zimowym i letnim
Re: Wymiana wycieraczki tyl MK4 variant na typ MK5/6
Wg mnie (subiektywnie) pióro z metalowym sprężystym stelażem znacznie lepiej przylega do szyby podczas pracy. Używając standardowego pióra śnieg i lód prawie zawsze powodował, że pióro źle przylegało i na szybie zostawały "maziaje". Z przodu mam zamontowane również wycieraczki typu "banan" i ich tendencja do utrzymywania na sobie śniegu i lodu jest kilkakrotnie mniejsza niż standardowych piór zbudowanych z kilku metalowych elementów.
Wymiana wycieraczki tyl MK4 variant na typ MK5/6
Ja u siebie nie zauważyłem wielkiej poprawy jeżeli chodzi o względy praktyczne, ale bez wątpienia wygląda lepiej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości