[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Witam. Żeby się nie rozpisywać dam link do tematu w dziale DIAGNOSTYKA, gdzie opisałem zachowanie mojej sondy lambda.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=373547" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o jakąś radę w tej sprawie i z góry dziękuję.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=373547" onclick="window.open(this.href);return false;
Proszę o jakąś radę w tej sprawie i z góry dziękuję.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
sondę sprawdzisz tylko testerem lub oscyloskopem
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Ja sprawdzałem VAG-iem i VWtool na wykresie. W linku opisałem jak przedstawia się praca sondy lambda.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Nowa listwa nie dotarła no nie? Mam wrażenie ze bez jej podmiany tracisz czas. Jak się silnik zachowuje jak odepniesz lambdę?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Nie odpinałem sondy teraz, ale jak ostatnio miałem walniętą sondę, to po odpięciu auto odżyło, ale paliło więcej.
Przed świętami nie miałem czasu żeby się zorientować się co i jak z tą listwą. Dzwoniłem dzisiaj, ale nie odbiera. Pewnie jak w zeszłym roku wyjechał za granicę na sylwestra.
Listwę z wtryskami sprawdzałem ostatnio jedynie przez pomiar ciśnienia i było wszystko OK, Ciśnienie na listwie długo się utrzymuje.
Jeżeli nawet było by coś z listwą i by dawała za dużo paliwa, to czy lambda i tak nie powinna różnie wskazywać w zależności od wciśniętego gazu ? Bo tu jest praktycznie tylko reakcja jak się puści gaz. Lambda pokazuje tak samo na wolnych obrotach, jak i przy trzymaniu na 2000rpm, czy na 3000rpm i po puszczeniu gazu dopiero jak obroty schodzą, to wskazana wartość napięcia przez sondę spada. Po zejściu obrotów na 800rpm sonda znowu pokazuje te 0,82 V
Przed świętami nie miałem czasu żeby się zorientować się co i jak z tą listwą. Dzwoniłem dzisiaj, ale nie odbiera. Pewnie jak w zeszłym roku wyjechał za granicę na sylwestra.
Listwę z wtryskami sprawdzałem ostatnio jedynie przez pomiar ciśnienia i było wszystko OK, Ciśnienie na listwie długo się utrzymuje.
Jeżeli nawet było by coś z listwą i by dawała za dużo paliwa, to czy lambda i tak nie powinna różnie wskazywać w zależności od wciśniętego gazu ? Bo tu jest praktycznie tylko reakcja jak się puści gaz. Lambda pokazuje tak samo na wolnych obrotach, jak i przy trzymaniu na 2000rpm, czy na 3000rpm i po puszczeniu gazu dopiero jak obroty schodzą, to wskazana wartość napięcia przez sondę spada. Po zejściu obrotów na 800rpm sonda znowu pokazuje te 0,82 V
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Gawior, problem jest w tym że jak na jeden cylinder za dużo beny na drugi za mało ( z winy zapapranych wtryskiwaczy) to sonda nic z tym nie zrobi, bo nie widzi każdego cylindra osobno tylko wszystkie razem. Pisaliśmy już o tym, nie mogę być pewien że to jest to ale ja tak właśnie miałem w aucie żonki, tyle że decyzja o zmianie trwała dzień - ryzyk fizyk, ja trafiłem .
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Ja też bym już miał to załatwione jak by dotarły te auta z Anglii. Z 6 Golf-ów III GTi dotarły wszystkie bez dwóch z silnikami 2E ( jak nie urok to ..... ), a teraz ten znajomy chyba wyjechał ( odpowiada poczta głosowa i spodziewam się że jak w zeszłym roku pojechał za granicę na sylwestra ).
W sumie jak go odpalam po dłuższym postoju ( po nocy czy czasem dłużej ) to chodzi przez chwilę jakby na 3 cylindry i dopiero ja dodam gazu to się wyrównuje, albo chwile tak pochodzi i się to normuje.
Tylko jeszcze do tych wtryskiwaczy nie do końca pasuje mi to spadanie obrotów, bo spadek następuję jak wskazówka "dotknie" 800rpm na obrotomierzu i tak zawsze przy tej wartości, jak by jakaś elektronika. No i dochodzi jeszcze problem z niemożnością ustawienia zapłonu.
W sumie jak go odpalam po dłuższym postoju ( po nocy czy czasem dłużej ) to chodzi przez chwilę jakby na 3 cylindry i dopiero ja dodam gazu to się wyrównuje, albo chwile tak pochodzi i się to normuje.
Tylko jeszcze do tych wtryskiwaczy nie do końca pasuje mi to spadanie obrotów, bo spadek następuję jak wskazówka "dotknie" 800rpm na obrotomierzu i tak zawsze przy tej wartości, jak by jakaś elektronika. No i dochodzi jeszcze problem z niemożnością ustawienia zapłonu.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Ta sonda skończyła żywot,nie sugeruj się tym,że bosch,dzisiaj to różnie bywa wszystko i tak chińskie.Odepnij i zobacz reakcję.
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Skończyła żywot... nawet rok czasu nie ma :/ , a kosztowała parę $$$ , bo nie chciałem oszczędzać, żeby właśnie nie mieć takiego problemu.
Nie widzi mi się co trochę kupować sondy po parę setek
W drugim aucie po wymianie sondy ( NGK uniwersalna, 4 przewodowa ) też "wisiała w jednej pozycji" co uniemożliwiało jazdę na gazie ( na starej sondzie też się nie dało jeździć i ta była padnięta ).
Podjechałem do elektromechanika i na drugi dzień miałem auto do odbioru sprawne, bez wymiany czegokolwiek, a zapłaciłem 80zł i auto jeździ do dzisiaj.
Chyba wybiorę się po nowym roku do jakiegoś speca, ale najpierw wolał bym mieć i pokombinować z tymi wtryskami, tym TPS-em, ale tu nie wiem czy już te auta dotarły z Anglii, czy jeszcze w ogóle ich nie ma, bo nie idzie się dodzwonić.
Zaczyna mnie już bardzo drażnić i irytować ta sytuacja, a bardzo chcę zrobić żeby to auto chodziło jak należy.
Teraz coraz bardziej myślę nad instalacją "podtlenku LPG" - PB drożeje na łeb na szyję, a jeszcze pójdzie w górę przez wat i ogólnie wszystko zdrożeje, a sprzedawcy dołożą swoje do cen od tak, tłumacząc się ludziom watem ( tu powinni to kontrolować, żeby sztucznie cen nikt nie podbijał i wciskał ludziom kit : "bo wat" ).
A zarobki jak stały w miejscu tak stoją, a może nawet zmaleją. W nowym roku u mnie w firmie może już nie być co miesiąc dodatkowych 30% premii od kwoty na umowie za wynik finansowy ( 1500zł na umowie = 2000zł do ręki itd. itp. ).
Zastanawiam się jeszcze w najgorszym przypadku nad zmianą silnika na ADY, AGG ( cały kompletny z osprzętem itp. bez skrzyni - 700zł ).
Dużo roboty było by przy zmianie na taki silnik ? Chodzi mi o podłączenia przewodów itd. Czy jest to na zasadzie typu plug&play z drobną zmianą w instalacji i czy w skrzynce bezpieczników itp. jest typu "odłącz stare, podłącz nowe". Czy wydech pasuje bez żadnych zmian ?
Nie widzi mi się co trochę kupować sondy po parę setek
W drugim aucie po wymianie sondy ( NGK uniwersalna, 4 przewodowa ) też "wisiała w jednej pozycji" co uniemożliwiało jazdę na gazie ( na starej sondzie też się nie dało jeździć i ta była padnięta ).
Podjechałem do elektromechanika i na drugi dzień miałem auto do odbioru sprawne, bez wymiany czegokolwiek, a zapłaciłem 80zł i auto jeździ do dzisiaj.
Chyba wybiorę się po nowym roku do jakiegoś speca, ale najpierw wolał bym mieć i pokombinować z tymi wtryskami, tym TPS-em, ale tu nie wiem czy już te auta dotarły z Anglii, czy jeszcze w ogóle ich nie ma, bo nie idzie się dodzwonić.
Zaczyna mnie już bardzo drażnić i irytować ta sytuacja, a bardzo chcę zrobić żeby to auto chodziło jak należy.
Teraz coraz bardziej myślę nad instalacją "podtlenku LPG" - PB drożeje na łeb na szyję, a jeszcze pójdzie w górę przez wat i ogólnie wszystko zdrożeje, a sprzedawcy dołożą swoje do cen od tak, tłumacząc się ludziom watem ( tu powinni to kontrolować, żeby sztucznie cen nikt nie podbijał i wciskał ludziom kit : "bo wat" ).
A zarobki jak stały w miejscu tak stoją, a może nawet zmaleją. W nowym roku u mnie w firmie może już nie być co miesiąc dodatkowych 30% premii od kwoty na umowie za wynik finansowy ( 1500zł na umowie = 2000zł do ręki itd. itp. ).
Zastanawiam się jeszcze w najgorszym przypadku nad zmianą silnika na ADY, AGG ( cały kompletny z osprzętem itp. bez skrzyni - 700zł ).
Dużo roboty było by przy zmianie na taki silnik ? Chodzi mi o podłączenia przewodów itd. Czy jest to na zasadzie typu plug&play z drobną zmianą w instalacji i czy w skrzynce bezpieczników itp. jest typu "odłącz stare, podłącz nowe". Czy wydech pasuje bez żadnych zmian ?
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
to dlaczego tym nie pojedzieszGawior pisze:W drugim aucie po wymianie sondy ( NGK uniwersalna, 4 przewodowa ) też "wisiała w jednej pozycji" co uniemożliwiało jazdę na gazie ( na starej sondzie też się nie dało jeździć i ta była padnięta ).
Podjechałem do elektromechanika i na drugi dzień miałem auto do odbioru sprawne, bez wymiany czegokolwiek, a zapłaciłem 80zł i auto jeździ do dzisiaj.
PS.chcesz te wtryski? bo mam całą kompletną listwę bez regulatora.
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Akurat drugie auto stoi. Tak to jest jak się bratu pożycza.
Parę drobiazgów typu listwa bagażnika, czy gałka zmiany biegów dosłownie w rozsypce ( jakieś tworzywo ), to pikuś, ale złamany mechanizm wycieraczek ( działa tylko od kierowcy, a pasażera można sobie kręcić jak się chce ) i to co unieruchomiło tamto auto, to złamana prowadnica bagnetu ( ta rurka w którą się bagnet wkłada ) przy samym wejściu do bloku. W Peugeocie jest to z tyłu silnika, a silnik jest do tego pochylony do tyłu i ten bagnet wchodzi jeszcze akurat pod kolektorem wydechowym ( od góry marne dojście, a od dołu nie mam jak się dostać - w śniegu nie będę leżał, a kanał u teścia jest na dworze, pod śniegiem ).
Przy urwanej tej prowadnicy rzyga stamtąd olejem wprost na kolektor wydechowy i nie wiadomo ile go już wywaliło ( nie wiem ile brat z tym jeździł ). Z resztą nie wiem za bardzo jak to zatkać żeby dojechać gdzieś na kanał / do mechanika.
Gdybym miał drugie auto na chodzie, to zawiózł bym golfine do tego speca, ale jeszcze wstrzymuje mnie ten TPS i wtryski.
Wtryski i TPS mam zaklepane ( listwa kompletna z regulatorem - 30zł, przepustnica cała z TPS - 30zł ), ale jak się dodzwonię do tego znajomego i nie będzie miał jeszcze tych 2 Mk3 z 2E na pokładzie, to będzie kiepsko.
Ile byś chciał za tą listwę i czy te wtryski pracowały dobrze ?
Parę drobiazgów typu listwa bagażnika, czy gałka zmiany biegów dosłownie w rozsypce ( jakieś tworzywo ), to pikuś, ale złamany mechanizm wycieraczek ( działa tylko od kierowcy, a pasażera można sobie kręcić jak się chce ) i to co unieruchomiło tamto auto, to złamana prowadnica bagnetu ( ta rurka w którą się bagnet wkłada ) przy samym wejściu do bloku. W Peugeocie jest to z tyłu silnika, a silnik jest do tego pochylony do tyłu i ten bagnet wchodzi jeszcze akurat pod kolektorem wydechowym ( od góry marne dojście, a od dołu nie mam jak się dostać - w śniegu nie będę leżał, a kanał u teścia jest na dworze, pod śniegiem ).
Przy urwanej tej prowadnicy rzyga stamtąd olejem wprost na kolektor wydechowy i nie wiadomo ile go już wywaliło ( nie wiem ile brat z tym jeździł ). Z resztą nie wiem za bardzo jak to zatkać żeby dojechać gdzieś na kanał / do mechanika.
Gdybym miał drugie auto na chodzie, to zawiózł bym golfine do tego speca, ale jeszcze wstrzymuje mnie ten TPS i wtryski.
Wtryski i TPS mam zaklepane ( listwa kompletna z regulatorem - 30zł, przepustnica cała z TPS - 30zł ), ale jak się dodzwonię do tego znajomego i nie będzie miał jeszcze tych 2 Mk3 z 2E na pokładzie, to będzie kiepsko.
Ile byś chciał za tą listwę i czy te wtryski pracowały dobrze ?
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Listwa z wtryskami 100zł ,pochodzenie niemieckie.
[ 2E ] Zła praca sondy lambda - praktycznie bark pracy lamby
Dzisiaj się dodzwoniłem. Coś powinno być wiadomo pod koniec tygodnia po nowym roku.
Więc na razie się wstrzymam, ale jak dalej nic z tym nie będzie wiadomo, to odezwę się co do zapłaty i wysyłki.
Więc na razie się wstrzymam, ale jak dalej nic z tym nie będzie wiadomo, to odezwę się co do zapłaty i wysyłki.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości