[mk2]Grzać czy nie grzać przed jazdą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

el klama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lut 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[mk2]Grzać czy nie grzać przed jazdą

Post autor: el klama » śr lut 15, 2006 23:20

Mam pytanko. Jak to jest z grzaniem auta przed jazdą ? Słyszałem dwie opinie. Jedni mówią że dobrze jest żeby auto przed jazdą pochodziło parę minut żeby się lekko zagrzało (szczególnie zimą), natomiast drudzy mówią, że nie grzać dopalić i jechać. Czy ktoś jest w stanie jednoznacznie to określić?
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2006 00:15 przez el klama, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Łyskacz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: sob maja 21, 2005 08:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łyskacz » śr lut 15, 2006 23:24

el klama, Grzanie jest wskazane ale nie konieczne
Napewno nie można odpalic auta i od razu dawać w "rure" bo zimny sinik nie lubi takich zagrywek i może sie kiedys obrazic na Ciebie:D
Po odpaleniu ja zazwyczaj skrobie sobie szybki i tyle co mi to zajmuje to mu starczy na rozgrzanie...


Był Mk2 1,6 LPG 88r. Sprzedany śmiga dalej :)
Jest Renault Megane Coupe <---- sprzedałem tą pomyłkę
Mk2 1,6 D <---- sprzedany śmiga dalej
Jest octavia 1,9 Tdi ASV
Clio mk4 1,2 Limited (fajny bo nowy i na gwarancji) ;]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 15, 2006 23:29

Ja zawsze grzeję silnik, aż wskazówka dotknie skali, tyle wystarczy, a olej ma już ponad 20 stopni, jest rzadszy i lepiej smaruje.



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » śr lut 15, 2006 23:37

ja tez zawsze grzeje bo to na pewno nie zaszkodzi Niektorzy uwazaja ze i tak nie nagrzejesz silnika wiec nie ma sensu Ja tam wole zeby chwile pochodzil sobie :bigok:


Piotrek

el klama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lut 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: el klama » śr lut 15, 2006 23:43

TAZ pisze:Ja zawsze grzeję silnik, aż wskazówka dotknie skali, tyle wystarczy, a olej ma już ponad 20 stopni, jest rzadszy i lepiej smaruje.
Tak też samo robie. Wątpliwości mam od czasu jak przecztałem artykuł w Auto Świat napisany przez jednego z ich nadwornych specialistów z PZM. Napisał w nim że nie jest wskazane grzać auto. Najlepiej odpalić i jechać oczywiście nie katować silnika od razu tylko dać mu sie zagrzać. Uzasadnił to tym, że auto podczas jazdy szybciej się nagrzewa więc krócej pracuje w "nieprzyjaznych" warunkach. Dla mnie na logikę to nagrzewa się szybciej w ten sposób, ale w gorszych warunkach bo na zimno i pod obciążeniem. Ale może nie myśle logicznie. W końcu tamten spec miał Dr przed nazwiskiem napisane.



moscov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: sob lut 11, 2006 17:58
Lokalizacja: Mikolajki
Kontakt:

Ciepelko

Post autor: moscov » śr lut 15, 2006 23:53

Przed startem powinienes rozgrzac sielnik, kazdy silnik ma swoja temperature pracy tak jak ktos wspomnial olej jest zadszy i lepiej smaruje silnik, jesli nie nagrzejesz go to masz przez krotki ale istotny czas slabe smarowanie kiedys to moze sie zebrac,. Najlepiej rozgrzewaj go az z nawiewow w wewnatrz somochodu bedzie leciec ciepelko oczywiscie zima Pozdrawiam. :bajer: :bajer:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr lut 15, 2006 23:58

el klama pisze:Dla mnie na logikę to nagrzewa się szybciej w ten sposób, ale w gorszych warunkach bo na zimno i pod obciążeniem. Ale może nie myśle logicznie. W końcu tamten spec miał Dr przed nazwiskiem napisane.
Silnik jest skonstuowany do pracy pod obciazeniem a nie na pusto. Po odpaleniu mozna chwile poczekac zeby sie olej rozprowadzil i w droge.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 23:03 ]
Poza tym, sprawdzcie co pisza w instrukcji http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?36,0


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 16, 2006 00:11

inek01 pisze:Silnik jest skonstuowany do pracy pod obciazeniem a nie na pusto. Po odpaleniu mozna chwile poczekac zeby sie olej rozprowadzil i w droge.
No to ja czekam :bajer: Jak ide rano na kibelek przed wyjazdem do roboty to wcześniej odpalam swego klekota.Jak jest o.k.to wsazówka dotyka początku skali.A jak mnie raz sra...biegunka złapała to aż sie wentylator włączył :helm:



greg

Post autor: greg » czw lut 16, 2006 00:21

bongo pisze:No to ja czekam
przepisy sobie a my sobie. 1. Nie wolno odchodzić od uruchomionego auta. 2. Nie wolno w obszarze zabudowanym trzymać uruchomionego silnika na postoju powyżej 1 minuty. Hehe - ja też podgrzewam - a czemu? bo głowica protestuje jak się za szybko ją zagrzewa.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw lut 16, 2006 00:34

greg pisze: 1. Nie wolno odchodzić od uruchomionego auta.
Ale jak cie sra...biegunka dopadnie??? :panna:



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » czw lut 16, 2006 01:01

ja odpalam czekam minutke i powoli wyjezdzam z parkingu a potem delikatnie do 2 tys obrotow sobie cykam dopoki nie wejdzie strzalka na pole normal



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » czw lut 16, 2006 07:42

zajac pisze:ja odpalam czekam minutke i powoli wyjezdzam z parkingu a potem delikatnie do 2 tys obrotow sobie cykam dopoki nie wejdzie strzalka na pole normal
Ja robie podobnie.


:okej:

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lut 16, 2006 07:53

inek01 pisze:Silnik jest skonstuowany do pracy pod obciazeniem a nie na pusto. Po odpaleniu mozna chwile poczekac zeby sie olej rozprowadzil i w droge.

[ Dodano: Sro Lut 15, 2006 23:03 ]
Poza tym, sprawdzcie co pisza w instrukcji http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?36,0

zgadzam się z tym, powinno się odrazu spokojnie obciążyć silnik


:-k ...

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » czw lut 16, 2006 08:27

Odpalam, chwile pochodzi żeby olej się trochę rozmiszał i jak słyszę że zawory cichną to znak dla mnie że olej dotarł wszędzie (oczywiście jak auto jest w dobrym stanie technicznym to trzeba się wsłuchać żeby wyselekcjonować dźwięk klawiatury) i w drogę ale bardzo delikatnie do samych 90 stopni. A później już normalnie.


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 311 gości